تعداد بازدید : 531
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
کاربران آنلاین : 0
dr.n
۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ۰۰:۴۳:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱/۲۱ ۰۲:۰۹:۲۹

کلیه علایم عفونت کلیه چیست؟

(ویرایش)

کلیه ها یکی از حساس ترین ارگان های بدن هستند. در این مقاله دکتر ولی پور  ، به علایم عفونت کلیه ، علل و تشخیص عفونت کلیه می پردازد. پس اگر شک دارید که به عفونت کلیه دچار شده اید یا نه با ما همراه باشید.

علت های عفونت کلیه چه چیزهایی هستند؟

ادرار، به صورت طبیعی همانند دیگر مایعات بدن استریل (عاری از هرگونه میکروب) بوده و هیچ گونه عفونت باکتریایی در آن یافت نمی شود.از این رو، وجود باکتری در ادرار غیرطبیعی در نظر گرفته میشود و ممکن است منجربه عفونت مجاری ادراری شود. معمولا باکتری ها از طریق مجرای ادارای (لوله ای که ادرار را از مثانه تخلیه میکند) به دستگاه ادراری دست می یابند.

آیا عفونت ادراری واگیردار است؟

خیر، زمانی که عفونت کلیه در اثر ورود باکتری از طریق واژن یا مقعد اتفاق افتد، معمولا واگیردار نیست.

عفونت کلیه چگونه تشخیص داده میشود؟

عفونت کلیه ممکن است توسط پزشک عمومی و با انجام یک معاینه ی جسمانی کامل و گرفتن پیشینه ی پزشکی تشخیص داده شود.این ارزیابی شامل بررسی علایم حیاتی (ضربان قلب، فشار خون، دمای بدن و تعداد تنفس)، بررسی نشانه های از دست دادن آب بدن (دهیدریشن) و بررسی احساس درد در اثر فشار (تندرنس) در کمر میباشد.همچنین در بیماران جوان و خانم، ممکن است یک معاینه ی لگن لازم باشد تا عفونت لگنی ارزیابی شود (بیماری های التهابی لگن). همچنین ممکن است یک آزمایش بارداری انجام شود.
آیا عفونت کلیه با آزمایش ادرار مشخص می شود؟

بله، مهم ترین روش تشخیص و اطمینان از این بیماری آزمایش ادرار است.
برای تشخیص عفونت کلیه یک آزمایش بررسی ادراری لازم است. نمونه ی ادراری باید کاملا درست گرفته شود. جهت جلوگیری از آلوده شدن نمونه ادرار با باکتری های روی پوست اطراف مجرای ادراری، لازم است که قبل از گرفتن نمونه مجرای ادراری کاملا پاک شود.قسمت ابتدایی ادرار باید در دستشویی تخلیه شود و بعد از آن نمونه ی ادرار تهیه شود. این نمونه، نمونه ی میان ادراری پاک شده نام دارد.

بعد از این که مقدار لازمی نمونه ی ادرار در ظرف گرفته شد (نزدیک ۱۰ میلی لیتر یا سی سی)، مقدار باقی مانده ی ادرار نیز باید در دستشویی تخلیه شود.در کل آزمایش ادراری که نمایش دهنده عفونت در ادرار باشد (وجود گلبول سفید یا باکتری در ادرار)، نشانه ی دقیق و بیانگر تشخیص عفونت کلیه یا مجاری ادراری است. نمونه ادراری که عاری از شواهد عفونت کلیه است، تشخیص عفونت کلیه را رد و تشخیص دیگری را مطرح میکند.وقتی که گلبول های سفید یا دیگر نشانه های عفونت باکتریایی (مانند لوکوسیت استراز یا نیتریت ها) در بررسی ادراری گزارش شوند، مهم است که مقدار و نوع باکتری در نمونه ی ادرار مشخص شود.
ادامه مطلب : >>>>> https://dr-valipour.com/532/

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران