تعداد بازدید : 814
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۲۰:۲۹:۴۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

آمالگاتور چیست

(ویرایش)

کاربرد آمالگاماتور:

آمالگاماتور در واقع دستگاه ترکیب کننده امالگام با مواد فلزی است که برای پر کردن دندان کاربرد دارد .این واژه در واقع از دو قسمت تشکیل شده است:

1-آمالگام به معنای آلیارژ 2- از دو یا چند فلز و تور به معنای عامل تشکیل شده

است و مواد تشکیل دهنده آمالگام حاوی 1- قلع  2- سرب 3- جیوه  میباشد .

در ابتدا آمالگام به صورت پودر است و در زمان مورد نیاز جیوه را به آن اضافه میکند . دلیل این که آمالگام به صورت پودر به فروش میرساند این است که : زمانی که جیوه با امالگام در دستگاه ترکیب شود سفت میشود به همین دلیل باید به مقدار مورد نیاز این مواد در دستگاه آمالگاماتور ترکیب شود و مورد استفاده قرار بگیرد .

قیمت دستگاه آمالگاماتور

انواع آمالگام :

آین دستگاه در دو نوع در بازار موجود است :

1-پودری

2-کپسولی

پودری :در نوع پودری آمالگام و جیوه در دو محفظه جداگانه قرار میگیرد و در صورت نیاز به مقدار دلخواه با هم ترکیب میشوند و در پر کردن دندان مورد استفاده قرار میگیرد. مزیت استفاده از پودر این است که مقدار لازم از جیوه و آمالکام را خود پزشک تغییر دهد.

کپسولی :در نوع کپسولی آمالگام و جیوه درون یک کپسول قرار داده میشود و توسط یک پرده نازک آمالگام و جیوه از هم جدا میشوند . معایب استفاده از نوع کپسولی این است که مقدار جیوه و آمالگام را نمی توان تغییر داد زیرا خود شرکت

سازننده مقدار هر دو نوع را تعیین میکند . در ترکیب این مواد 80 درصد از آمالگام و 20 درصد جیوه استفاده میشود .

دستگاه های دندانپزشکی

آمالگاماتور پودری

اجزای دستگاه :

این دستگاه از سه جز تشکیل شده است :

  1. تایمری
  2. کپسولی
  3. مخلوط کن

قسمت مخلوط کن دستگاه دارای دو محفظه میباشد که یکی از آن ها برای آمالگام و دیگری برای جیوه می باشد . با استفاده از پیچ تنظیم کننده میتوان میزان استفاده از امالگام را تعیین نمود.

قسمت دوم دستگاه کپسولی میباشد که دارای یک موتور الکتریکی مجزا میباشد که با دکمه های که در پنل جلوی دستگاه تعبیه شده میتوان دستگاه را خاموش و روشن کرد.

قسمت سوم دستگاه تایمر میباشد که در قسمت جلوی دستگاه تعبیه شده است و با استفاده از تایمر میتوان زمان کار دستگاه را تعیین نمود .

نکته مهم در استفاده از این دستگاه این می­باشد که هنگام کار، تا توقف کامل درپوش صبر کنید و هرگز با دست برای جلوگیری از ارتعاش دستگاه اقدام ننمایید. بعد از هر بار استفاده از دستگاه حتما توسط برس مخصوص لوله دستگاه را تمیز نمایید زیرا جیوه به سرعت سخت و خشک می­شود و می­تواند عملکرد دستگاه را برای مصارف بعدی با مشکل مواجه نماید.

آمالگاماتور کپسولی

فروشگاه اینترنتی و تجهیزات پزشکی وآزمایشگاهی :

اگر به دنبال یک خرید مطمئن از بهترین برندهای دنیا در زمینه تجهیزات پزشکی هستید ، پیشنهاد ما خرید از وب سایت نجات طب هست. شما میتوانید با استفاده از فروشگاه نجات طب، تجربه خرید اسان ، ارزان تر و مطمئن را داشته باشید . محصولات عرضه شده در نجات طب از بهترین برند های دنیا می باشد و شما میتوانید قبل از خرید از کارشناسان فروش مشاوره رایگان دریافت کرده و سپس اقدام به خرید نمایید .همین حالا اقدام کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران