تعداد بازدید : 539
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۱/۴
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۳۹۹/۱۱/۴ ۰۱:۵۲:۲۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

خطرات واریس

(ویرایش)

افراد مبتلا به واریس باید این بیماری را جدی بگیرند زیرا بیماری‌های واریسی به مرور زمان وخیم‌تر شده و ‌خودبخود بهبود نمی‌یابند. کارشناسان معتقدند رگ های واریسی را نباید فقط از دید زیبایی مورد بررسی قرار داد، بلکه به عنوان یک معضل پزشکی باید مورد توجه و درمان جدی قرار گیرند.

علائم بیماری واریس در ابتدا کم ‌اهمیت به نظر می رسند، اما می‌توانند به سرعت تشدید شده و کیفیت زندگی روزمره شما را به شدت کاهش دهند. رگ‌های واریسی می‌توانند به بیماری‌های خطرناکی تبدیل شوند. همه رگ‌های واریسی چه دردناک باشند و چه دردی نداشته باشند، در گردش جریان خون اشکال ایجاد می‌کنند. اگر رگ‌های واریسی برای مدت طولانی تحت درمان قرار نگیرند، ممکن است در مراحل پیشرفته بیماری به ترومبوز یا زخم واریس تبدیل شوند که درمان آنها به مراتب دشوارتر است.

واریس چگونه به وجود می‌آید؟
وظیفه وریدها بازگرداندن خون به قلب است. خون از وریدهای سطحی ،که در زیر پوست قرار دارند و از راه وریدهای پرفوراتور به وریدهای عمیق موجود در عضلات پا می‌رود. از آنجا که وریدهای پا بر خلاف جاذبه زمین حرکت می‌کنند، درون خود دریچه‌های یک طرفه‌ای دارند که از بازگشت جریان خون، جلوگیری می‌کنند.

عضلات پا به برقراری جریان خون در جهت صحیح کمک کرده و زمانی که عضلات استفاده می‌شوند( مثلا حین پیاده‌روی)، عضلات مانند یک پمپ عمل کرده و خون را از طریق وریدها به بالا و به سمت قلب می‌فرستند. اگر دیواره‌ی وریدها ضعیف شده و حالت الاستیک خود را از دست دهند، دریچه‌ها دیگر به درستی وظایف خود را انجام نخواهند داد. این بدان معنی است که خون به سمت عقب برگشته، در وریدها جمع شده و باعث تورم و ایجاد واریس می‌شود. اما به مرور زمان میتوانند عوارض شدیدی به همراه داشته باشند.

خطرات واریس
رگهای واریسی، از نظر پزشکی نیز یک معضل محسوب می شوند و احتمال بروز لخته خون را به میزان پنج برابر در افراد افزایش می دهند. تحقیقات نشان می دهد لخته های ایجاد شده در پاها که به عنوان ترومبوز وریدی عمقی نیز شناخته می شوند، در صورت حرکت و رسیدن به قلب و ریه، تهدید بزرگی برای سلامتی محسوب می شود. اینکه رگهای واریسی سبب بروز ترومبوز وریدی می شود یا نه. ولی انچه واضح است این است که بیماران مبتلا به واریس 5 برابر بیشتر در معرض بیماری مثل ترومبوز _ وریدی  قرار دارند.

خطرات واریس در دوران بارداری

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران