تعداد بازدید : 705
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۱/۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۱۱/۴ ۰۹:۵۶:۰۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

کیا بچه شونو میذارن زمین گریه میکنه؟ این مطلب حتما بدردتون میخوره

(ویرایش)

با بچه بغلی چگونه رفتار کنیم؟ چطور می توان نوزاد را از بغلی شدن ترک داد؟ ترک دادن بغلی شدن نوزاد از چه راه هایی امکان پذیر است؟ علت های بغلی شدن بچه چیست؟ اگر همه این ها سوالاتی است که ذهن شما را هم درگیر کرده است و اینروزها تبدیل به دغدغه ای برای شما شده است که وقت زیادی از شما گرفته است، پیشنهاد می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید تا با روش های حل این معضل آشنا شوید.

 

ضرورت ترک دادن بغلی شدن نوزاد

در آغوش گرفتن نوزاد برای خانواده بویژه پدر و مادر، حس خوب و شیرین است اما در آغوش گرفتن و بغل کردن نوزاد حدی دارد نه اینکه نوزاد بخواهد که 24 ساعت در بغل والدین باشد و اگر او را زمین یا روی تخت بگذارند کودک گریه می کند. این حالت افراطی مطالبه بغل شدن را عادت بغلی شدن نوزاد می نامند.

ترک عادت بغلی شدن نوزاد

عادت کردن بچه به بغلی شدن از دوران نوزادی او آغاز می شود و در صورت تکرار این عمل، برای بچه پس از گذشت ماه ها تبدیل به عادتی سفت و سخت می شود. بغلی شدن نوزاد دلایل مختلفی دارد، (نوزادان فقط فاصله‌های بسیار کوتاه را می بینند (حدود۲۰ سانتی متر) و به همین دلیل دائم می‌خواهند صورت مادرشان را از نزدیک ببینند. البته نوزادان بزرگتر بیشتر به دنبال گسترش افق دید خود هستند، آنها می‌خواهند چیزی به غیر از پاهای در حال عبور بزرگترها را در اطراف خود ببینند و این موضوع کاملاً قابل درک است. نوزادی که در کالسکه‌اش فرو رفته و یا روی زمین نشسته است، چشم انداز خوبی از اطرافش ندارد و ما اغلب از آن بالا او را فراموش می‌کنیم. او نمی‌تواند عروسکی که خواهرش با آن بازی می کند را ببیند و نمی‌فهمد که صدای موسیقی از کجا می‌آید. نوزادی که کنجکاو است دوست دارد همه چیز را ببیند و بداند، و این نه تنها امری کاملا طبیعی است بلکه نشان دهنده یک نوزاد باهوش و با ذکاوت است.

 بغلی شدن نوزاد عواقب زیادی خواهد داشت از جمله: علی رغم شادی فراوانی که از داشتن نوزادی باهوش و کنجکاو به شما دست می‌دهد به هر حال شما هم گاهی نیاز دارید دستهایتان آزاد باشند. به خصوص اگر نوزاد شما کمی سنگین وزن باشد خیلی زود دچار کمر درد و دست درد خواهید شد. ممکن است وقتی کودکتان به خاطر ظرف شستن شما گریه سر داده و از طرفی شما احساس درد و کوفتگی می‌کنید مستاصل شده و اصلاً ندانید که چه باید بکنید منبع : https://niniban.com).

 

 

ترک عادت بغلی شدن نوزاد

روش هایی برای برخورد با بچه بغلی برای ترک دادن عادت بغلی شدن

قبل از به کارگیری روشی مناسب برای ترک  عادت بغلی شدن نوزاد این نکته مهم را در نظر بگیرید که ( بچه ها انسان‌هایی با شخصیت مستقل هستند بنابراین نباید منتظر باشید که همه از یک راهکار استفاده کنند. والدین باید بدانند که همه راهکار‌ها برای همه بچه‌ها نتیجه بخش نیست یا ممکن است مدتی تأثیر مثبت داشته باشند و بعد دیگر بچه نسبت به آن‌ها مقاومت نشان دهد. بهترین و مؤثرترین راهکار‌ها را هر پدر و مادری با شناخت از بچه خود و خلاقیت شخصی و استفاده از مهارت‌های کلامی ایجاد می‌کند. بچه‌ها خیلی راحت گول می‌خورند و ما می‌توانیم به راحتی آن‌ها را با هر کار کوچکی هیجان زده کنیم منبع : https://saednews.com/ ).

1. سعی کنید نوزادتان دارای قنداق یا پوشش مناسب باشد. این عامل موجب گرم شدن بدن نوزاد می شود و چون دلیل تمایل برخی نوزادن به بغلی شدن عامل به دست آوردن حس گرما است. بنابرین این مورد راهکار خوبی برای ترک دادن بغلی شدن نوزاد است.

2.یک فضای جذاب و رنگارنگ توجه او را جلب می کند. سعی کنید کنار گهواره و تخت او وسایل رنگارنگ باشد تا حواس نوزاد جلب آنها شود  تا به محض اینکه اورا از  خود جدا کردید ذهن کودک درگیر اطرافش شود و گریه نکند و نخواهد اورا ترک نکنید. همچنین حرک دادن گهواره هم می تواند مورد خوبی برای بعضی بچه ها باشد تا عادت بغلی شدن را ترک کنند.

3. استفاده از وسایلی مانند آغوشی یا حمل کننده نوزاد بهترین راه حل برای خروج بی‌دغدغه از این مرحله است. اصول کار برای انواع آغوشی یکسان است . انواع مختلفی از حمل کننده نوزاد در حالت های شکمی، بغلی و رو دوشی وجود دارند. که برای برخی نوزادان تجربه ای جالب و هیجان انگیز است از طرفی هم والدین می توانند به سایر کارهای روزانه خود برسند.

 

ترک عادت بغلی شدن نوزاد

4. قدرت موسیقی را دست کم نگیرید. پخش یک موسیقی آرام یا صدای ضبط شده مادر می تواند کودک را جذب کند تا حواس از نبود شما پرت و درگیر نبود شما نشود.

5. زود از کوره در نروید و صبور باشید  و از سایر افراد خانواده کمک بگیرید.چون ترک هر عادتی زمان بر است. به خود و کودکتان فرصت بدهید تا از این مرحله از فرایند رشد اش به راحتی بگذرد.

6. از تشک مناسبی استفاده کنید که حفاظ و لبه دارد و بلحاظ فیزیکی شبیه فضای رحم مادر است و سر و گردن نوزاد در آن راحت است.

 

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران