تعداد بازدید : 1749
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۱/۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۱۱/۴ ۰۹:۵۷:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

علائم خرابی استارت پژو

(ویرایش)

راه اندازی و اعلام آمادگی قطعات خودرو وابسته به استارت است. همانطور که میدانید استارت پژو یکی از قطعاتی است که به سرعت خراب میشود. در صورت خراب شدن استارت، شما دیگر نمیتوانید از ماشین استفاده کنید. استارت پژو نسخه ای پیشرفته از هندل های قدیمی است. البته بدون وجود هندل ها هم میتوان ماشین را روشن کرد اما این کار بسیار سخت و نیازمند زمان بسیاری است. از کار افتادن یا از بین رفتن این قطعه مشکلات بسیاری را برای راننده ایجاد میکند. بنابراین تصمیم گرفتیم علائم خرابی استارت پژو را در این مقاله برای شما شرح دهیم.

خرابی استارت استارت خودرویکی از مشکلات رایجی است که درباره پژو های ساخت داخل پیش می آید. ممکن است علت های مختلفی برای این مساله پیدا کنید اما آنچه مهم است این است که این مشکل را به چه شکل رفع میکنید. اگر مشکلی در سیستم خودرو شما باشد و شما به درستی آن را رفع نکنید، میتوانید باعث شوید در آینده مشکلات دیگری برای شما ایجاد شود.

همچنین بخوانید: چه زمانی ماشین خاموش میکند؟

مهم ترین علائم استارت نخوردن پژو

• برق وارد سیستم ماشین میشود. تا پشت آمپر هم می آید؛ اما به محض استارت زدن هیچگونه عکس العمل یا صدایی از موتور خودرو شنیده نمیشود.
• برق وارد پژو شما میشود؛ تا پشت آمپر هم می آید؛ اما زمانی که استارت میزنید،صدایی تیک مانند از محفظه موتور شنیده میشود.
• پژو در برخی موارد استارت میخورد و در برخی موارد نیز استارت نمیخورد.
• خودرو شما استارت خورده و روشن شده است اما بعد از این زمان هم هنوز استارت پژو با دنده فلایو درگیر است.
• تمام شدن باتری اصلی ماشین
• خالی کردن باتری که درمان ساده ای دارد.
• خرابی در باتری پژو
• برخی باتری هایی که برای شارژ سفارش میدهیم، ممکن است بعد از بازگشت از شارژ درست عمل نکنند.
• سیوئیچ استارت دچار قطعی شده باشد.
• مشکلی بین سیم کشی داخلی ماشین ایجاد شده باشد.
• موتور ماشین به اصطلاح قفل کرده باشد.
• در برخی موارد ممکن است دنده استارت بشکند و وارد فلایول شود.
• در پژو هایی با سیستم اتوماتیک ممکن است سلکتور پیربکس اتوماتیک خراب شود.
• یاتاقان های میل لنگ یا شاتون ها به یکدیگر بچسبد.
زمانی که میخواهید استارت بزنید، وقتی سوئیچ را می چرخانید، آیا ماشین استارت میخورد؟ در صورت عدم استارت خوردن ماشین قطعه و عملکرد استارت خودرو شما با مشکل مواجه شده است. از علائم دیگری که استارت پژو شما کار نمیکند میتوان به خرابی استارت ، خرابی باتری، سوختن فیوز ، شل شدن بست ها و اتصالات باتری، شل شدن اتصالات استارت و… اشاره کرد.

مهم ترین علائم خرابی قطعات استارت پژو

• در پژو هنوز هم برای استارت از نوعی زغال استفاده میشود. ممکن است زغال های استارت خودرو شما به پایان رسیده باشد.
• گیر کردن زغال های استارت پژو به خاطر دلایل مختلف از جمله کثیفی زغال ها.
• خراب شدن موتور استارت اولیه
• خراب شدن اتومات استارت
• اتصال اشتباه میان قطب های مثبت و منفی استارت پژو
• قطعی اتصالات میان باتری و قطعات استارت میتواند عامل خطرناکی باشد.
• خرابی و چرخ دنده های دنده استارت. ممکن است این چرخ دنده ها گیر هم بکنند که باید رفع گردد.
• گیر کردن بازوی اجرایی استارت پژو .

همچنین بخوانید: علائم خرابی ترموستات پراید

تشخیص علت استارت نخوردن در پژو

برای شروع کار بهتر است باتری را امتحان کنید. اگر میخواهید ببینید باتری ماشینتان سالم است بهتر است از یک ولت متر استفاده کنید. ولت متر برای این کار بسیار خوب است اما اگر این وسیله را در دسترس نداشتید، میتوانید چراغ جلو ماشین را روشن کنید. نور بالا بزنید. اگر کیفیت نور مناسب بود، به این معنی است که باتری های شما نیاز به تعویض نداشته و سالم است.

خرابی استارت پژو
اگر احتمال این را میدهید که علت استارت نخوردن پژو قطع شدن سیم کشی میباشد، دقت کنید که لحظه استارت خوردن ماشین و زمانی که برق پشت آمپر های شما آمد، صدایی شبیه به تیک میشنوید یا نه. اگر این صدا به گوشتان نخورد این احتمال را از لیست حذف کنید.
اگر فکر میکنید ممکن است مشکل از موتور استارتر یا سیم کشی استارتر باشد؛ بازهم باید به صداها دقت کنید. بازهم زمانی که استارت میزنید و برق پشت آمپر میرود، باید صدایی همچون تق بشنوید. اگر صدا به گوشتان رسید به این معنی است که مشکل از همینجاست.
اگر مشکل از استارتر یا سیم کشی پشت آن باشد؛ زمانی که برق پشت آمپر میرسد، چراغ های آمپر خاموش یا ضعیف نمی شوند. در این حالت فقط صدایی شبیه به تق شنیده خواهد شد.
اگر تمام موارد بالا را چک کردید و سالم بودند؛ باید به قفل کردن موتور ماشین فکر کنید. برای اینکه چک کنید که آیا موتور ماشین قفل کرده است یا نه بهتر است دنده خودرو را در وضعیت 5 قرار دهید. بعد از این کار ماشین را هل دهید. در صورتی که ماشین شروع به حرکت کرد ماشین شما قفل نکرده است. اما اگر ماشین حرکت نکرد مشکل از موتور است. دقت کنید این کار برای پژو هایی با دنده اتوماتیک کاربرد ندارد.

اگر پژو شما گیربکس اتوماتیک است میتوانید از این روش استفاده کنید. چک کنید که دسته دنده ماشین شما در وضعیت R یا D قرار دارد یا خیر. در صورتی که پاسخ شما مثبت بود ماشین نباید حرکت کند. استارت نیز نخواهد خورد. برای تعمیر این وضعیت به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید.
در استارت برخی پژو های اتوماتیک مشکل از خرابی سلکتور گیربکس است. در این زمان پیام وضعیت گیربکس به درستی به ECU ارسال نمیشود. در این حالت استارت شما نمیتواند پیام ها را منتقل کند بنابراین استارت پژو به اصطلاح نمیخورد.

علت های قفل شدن موتور استارت پژو

این مشکل را به شکل جداگانه برای شما شرح میدهیم چرا که بسیار رایج بوده و تغریبا تمام افراد این مشکل برایشان پیش آمده است.
1. شکستگی و چسبیدگی یاتاقانها و یاتاقانهای شاطون ها میتواند دلیل محکمی برای قفل شدن خودرو باشد.
2. ممکن است سر پیستون های شما آب زیادی جمع شده باشد. اگر این اتفاق برای محفضه احتراق شما هم افتاده باشد، مشکل از واشر سرسیلندر شما باشد.

آیا به دنبال خرید اینترنتی آسان لوازم یدکی ماشین هستید؟
یدک مدرن با قیمت ارزان و آسان به فروش انواع لوازم یدکی ماشین میپردازد.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران