تعداد بازدید : 371
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۸
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۱/۸
کاربران آنلاین : 0
banofereshteh
۱۳۹۹/۱۱/۸ ۰۳:۲۶:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ۰۰:۴۶:۲۶

در صورت وجود علائم کووید 19 چه باید کرد؟

(ویرایش)

 علائم کووید 19

اگر شما، یا شخصی که با او زندگی می کنید یا شخصی که با او در ارتباط هستید، علائمی از کووید 19  از جمله سرفه، تب یا تنگی نفس دارد، باید یک تایم اوت کنید. برای مدتی از وی فاصله بگیرید و قرار ملاقات و رابطه جنسی نداشته باشید. و شما نیز، باید به صورت آنلاین یا تلفنی با پزشک خود تماس حاصل کنید. شما نباید به بیمارستان یا سایر مراکز بهداشتی، از جمله کلینیک ها بروید، مگر اینکه پزشک به شما توصیه کند. با این حال، اگر علائمی دارید که نیاز به درمان فوری دارند، با اورژانس تماس بگیرید و علائم مربوط به کووید 19 ای را که تجربه کرده اید، اطلاع دهید.

شما باید سعی کنید از افراد دیگر، از جمله اعضای دیگر خانه دور بمانید و اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید تا خطر انتقال بیماری به دیگران را به حداقل برسانید. اگر معلوم شود که شما به جای کووید 19 به آنفولانزا یا سرماخوردگی مبتلا هستید، هم چنان با فاصله گرفتن کمک می کنید تا بقیه اعضای خانواده خود را بیمار نکنید.

آیا ویروس کرونا می تواند به صورت جنسی منتقل شود؟

این سوال که آیا کووید 19 از راه جنسی منتقل می شود، تا حد زیادی به ارتباط جنسی با فرد آلوده ربطی ندارد.

ویروس کرونا از راه های دیگر از جمله قطره های کوچک منتقل می شود. ترشحات دهان (شامل بزاق و مخاط) و بینی، می توانند حاوی ویروس باشند. در نتیجه، حتی اگر شخصی که با او رابطه جنسی برقرار می کنید را بوسه نزنید، احتمالاً نفستان به یکدیگر نزدیک خواهد بود. همچنین احتمالاً همان سطوحی را لمس می کنید که فرد آلوده با انگشتانش آن ها را آلوده کرده است. بنابراین، مهم نیست که ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل شود.

اگر به اندازه کافی نزدیک باشید که رابطه جنسی برقرار کنید، در معرض کووید 19 قرار می گیرید. اگرچه ویروس کووید19 در مایع منی یافت شده است، اما تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر انتقال آن توسط ترشحات مایع منی یا واژن وجود ندارد. علاوه بر این، انواع دیگری از ویروس کرونا در طیف وسیعی از مایعات بدن یافت شده اند. به طور کلی، خطر قرار گرفتن در معرض ترشحات تنفسی، بسیار سریع و واضح است و این امر با فاصله نزدیک اجتناب ناپذیر است.

ادامه متن...

هر مردای را به همت میتوان تسخیر کرد.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران