تعداد بازدید : 796
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
کاربران آنلاین : 0
محمّدی
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۲۲:۰۷:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱/۲ ۱۲:۱۷:۵۲

کیا به نوار بهداشتی حساسیت دارن؟؟؟؟😢 راهشو پیدا کردم

(ویرایش)

دلایل حساسیت به نوار بهداشتی، راه های پیشگیری و درمان آن

حساسیت به نوار بهداشتی در مان و پیشگیری

چرا حساسیت به نوار بهداشتی وجود دارد؟ چه راه هایی برای پیشگیری و درمان حساسیت به نوار بهداشتی وجود دارد؟ اگر این ها مسائلی است که دانستنش برای شما مهم است پیشنهاد می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید چون به راهکارهای کاربردی مناسبی پرداخته شده است.

دلایل حساسیت به نوار بهداشتی

دوران پریودی امری طبیعی مربوط به فیزیولوژی بدن بانوان است که تقریبا در هر ماه برای خانم ها از سنین شروع بلوغ تا قبل از شروع یائسگی رخ می دهد. در این دوران اکثر بانوان از نوار بهداشتی برای رعایت بهداشت قاعدگی استفاده می کنند. 

 

حساسیت به نوار بهداشتی در مان و پیشگیری 

 

حساسیت به نوار بهداشتی و یا قرمزی و سوزش ناحیه واژن در دوران پریودی یکی از معضلات برخی از بانوان است که موجب کاهش راندمان فعالیت های روزمره و ایجاد استرس و اضطراب می شود.گاهی وقت ها برای بعضی خانم ها حساسیت به نوار بهداشتی ایجاد می شود که موجب خارش ، التهاب و عفونت می شود که دلایل مختلفی عامل ایجادش است که شامل این موارد است:

– جنس مواد سلولزی و پلی اتیلن به کار رفته در نوار بهداشتی

– گرما ی حاصل از تعریق بیش از حد حاصل از استفاده نوار بهداشتی

– استفاده از نوار بهداشتی غیر استاندارد و نامرغوب

– تعویض دیر نوار بهداشتی

– عدم رعایت صحیح بهداشت و مرطوب بودن مدام بدن حین استفاده از نوار بهداشتی که موجب تجمع باکتری ها و ایجاد خارش و التهاب می شود.

بنابراین برای درک دلایل حساسیت به نوار بهداشتی، راه های پیشگیری و درمان آن باید ابتدا اجزای مختلف تشکیل دهنده نوار بهداشتی را بشناسیم.نوار بهداشتی متشکل از لایه های مختلف، مواد سلولزی ،مواد پلی اتیلن، رایحه و چسب است به این شرح:

لایه زیرین

 ( لایه زیرین نوار بهداشتی معمولا از ترکیبات پلی‌اتیلن ساخته می‌شود. این مواد در تولید لباس‌ها، طناب‌ها و … هم استفاده می‌شوند.

بخش اصلی جذب‌کننده

در هر نوار بهداشتی، بخشی اصلی و هسته‌ای وجود دارد که در میان لایه زیرین و رویین نوار قرار می‌گیرد. این قسمت معمولا از جنس فوم و سلولزها ساخته می‌شود. موادی که گفته شد، قدرت جذب بالایی دارند. گاهی اوقات هم در نوارهای بهداشتی از ژل جاذب استفاده می‌شود.

 

حساسیت به نوار بهداشتی در مان و پیشگیری

 

لایه رویین

لایه رویین نوار بهداشتی همان قسمتی است که بیشترین تماس با بدن را دارد. جنس این لایه معمولا از پلی‌اتیلن و همچنین اکسید روی و پترولاتیوم است. این مواد در مرطوب‌کننده‌ها هم به کار می‌روند.

چسب

لایه‌ای از چسب هم در نوار بهداشتی‌ها وجود دارد و به شما کمک می‌کند نوار را به لباس زیرتان بچسبانید. در بعضی از نوارها از همان چسب‌های موردتأیید سازمان غذا و دارو (FDA) استفاده می‌شود که در چسب‌های عادی حرارتی و قطره‌ای و… به کار می‌روند.

عطر و رایحه

علاوه بر موادی که گفته شد، بعضی از شرکت‌ها عطر و رایحه‌ای هم به محصولات بهداشتی خود اضافه می‌کنند. پوست بدن برخی از بانوان به مواد شیمیایی عطری اضافه‌شده به نوارهای بهداشتی حساس است؛ البته بیشتر این محصولات در زیر لایه و بخش اصلی جذب‌کننده دارای مواد عطری هستند؛ یعنی امکان اینکه ماده شیمیایی با بدن در تماس باشد، بسیار کم است.

حساسیت به نوار بهداشتی چیز عجیبی نیست اما چنین چیزی معمولا به‌ندرت اتفاق می‌افتد. نتیجه پژوهشی درباره حساسیت به نوار بهداشتی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از حساسیت‌ها در پی وجود چسب در نوار به وجود می‌آید منبع : https://www.chetor.com). 

 

راه های پیشگیری و درمان حساسیت به نوار بهداشتی

1. در دوران قاعدگی ( پریودی ) از لباس زیر نخی . گشاد استفاده کنید.

2. اگر از یک نوع برند نوار بهداشتی استفاده می کنید، برند را تغییر دهید و برند های دیگر را امتحان کنید چون میزان مواد پلی اتیلن هر لایه برای برندها مختلف است.

3. نوار بهداشتی را زود به زود تعویض کنید و اصلا نوار بهداشتی را تا حد زیادی استفاده نکنید که از شدت جذب زیاد از حد خون، دچار تغییر شکل و له شدگی نشود.

4. سعی کنید حتما از نوار های بهداشتی ساده غیر رنگی و غیر عطری استفاده کنید تا مواد شیمیایی رایحه باعث ایجاد حساسیت نشود.

5. به سایز نوار بهداشتی توجه کنید که برای شما زیاد کوچک یا بزرگ نباشد تا موجب اصطکاک و حبس شدن هوا و در نتیجه مشکل در راه رفتن و یا نشت خون به لباس های رویی نشود.

 

6. از نوار بهداشتی تمام پنبه ای و استاندارد استفاده کنید. 

حساسیت به نوار بهداشتی در مان و پیشگیری 

 

7. واژن را با آب ولرم شستشو دهید و با دستمال تمیز خشک کنید و سپس نوار بهداشتی را استفاده کنید. توجه کنید که در دوران پریودی به دلیل حساس شدن واژن،از هیچ نوع صابون، بادی اسپلش و اسپری استفاده نکنید چون حساسیت زا هستند.

8. در دوران قاعدگی لباس های آزاد و گشاد بپوشید تا حرکت جریان هوا در قسمت های مختلف بدن شما حرکت کند تا کمتر عرق کنید. به هیچ وجه از شلوار های جین تنگ و ساپورت در این دوران استفاده نکنید چون باعث تعریق و گرمای بدن می شود.

9. در صورت ابتلا به سوزش و خارش، یک لگن بهداشتی را با آب گرم پر کنید، مقداری نمک و سرکه در آن حل کنید و مدت10 دقیقه داخل ظرف محلول بنشینید تا محیط واژن شما ضد عفونی شود. در اکثریت مواقع و در صورت اقدام سریع به ضدعفونی کردن واژن، در مدت حدود 5 روزه انواع حساسیت ها با این روش خانگی درمان می شود اما در صورت تعویق در درمان و عدم رعایت بهداشت و تداوم استفاده از نوار بهداشتی نا مرغوب، حساسیت ها به عفونت های قارچی تبدیل می شوند که باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد.

منبع: سایت عُمتک

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران