تعداد بازدید : 524
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۷/۲۶
کاربران آنلاین : 0
sdar
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۲۳:۱۰:۴۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۲۲ ۱۴:۴۷:۱۰

درباره ی پنجره upvc كشويي

(ویرایش)

 

امروزه يكي از محبوب ترين انواع پنجره ، پنجره upvc كشويي است كه ، به آن گلايدر نيز مي گويند. اين پنجره ها ، با كشويي در امتداد قاب پنجره به جاي بالا و پايين ، مانند پنجره هاي دو آويز ، به صورت افقي باز و بسته مي شوند. دليل اصلي استفاده از پنجره upvc كشويي اين است كه ، يك يا چند نماي خاص را قاب مي كنند ، يا يك اتاق را روشن مي كنند. زيرا قابي ندارند كه مركز صفحه شيشه اي را بشكند و از حداقل سخت افزار خارجي برخوردار هستند.

از پنجره upvc كشويي ، معمولا به عنوان پنجره هايي كشويي ياد مي شود. اين سبك ، شامل پنل هايي در داخل پنجره است كه ، به صورت لغزشي به يك طرف ديگر قرار مي گيرند. هر دو سبك داراي مزاياي مختلفي از جمله: عملكرد جمع و جور ، سهولت كار و گزينه صفحه نمايش خارجي است.

 پنجره upvc كشويي ، معمولا در مناطقي كه فضاي محدودي دارند يا راهرو هاي بيروني ، محبوب هستند. آن ها يك گزينه كلاسيك هستند و با توجه به قابليت انعطاف پذيري ، دوام و توانايي مقياس سازي ، محبوبيت خود را حفظ كرده اند. اين نوع پنجره براي دهانه هاي وسيع ، مناسب ترند. از آنجا كه چشم شما منظره وسيع تري از مناظر را دارد ، پنجره كشويي بزرگ مي تواند ، چشم اندازي بدون مانع از خارج از منزل را ارائه دهد.

از آنجا كه اين سبك از پنجره ها به طور معمول بزرگتر هستند ، بيشتر از انواع پنجره هاي سنتي باز مي شوند. از اين رو امكان تهويه طبيعي بيشتري را فراهم مي كنند. بعضي از انواع پنجره upvc كشويي قديمي تر ، فقط يك صفحه متحرك دارند ، اما گروهي ديگر ، از هر دو طرف باز مي شوند و انعطاف پذيري بيشتري به شما مي دهند.

به طور كلي بازشو بيشتري دارند. پنجره upvc كشويي از قطعات كمتري نسبت به ساير پنجره هاي معمولي ساخته مي شوند. اين مورد باعث مي شود كه نياز به تعمير و نگهداري كم و همچنين مقرون به صرفه براي صاحبان خانه مانند شما باشد.

پنجره هاي كشويي ، بسيار راحت باز و بسته مي شوند و به جاي اين سمت بالا فشار داده شوند ، به طرف ديگر مي لغزند.

روند ساخت پنجره يو پي وي سي

 upvc به عنوان پودري با تثبيت كننده هاي اضافه شده در يك كارخانه اكستروژن شروع مي شود. بعدا به حالت مذاب تبديل شده و سپس مايع از طريق قالب تزريق مي شود كه به شكل پروفيل مورد نظر (در اين مورد قاب پنجره) شكل مي گيرد. تقريبا بلافاصله پروفيل به سرعت با آب خنك يا خاموش مي شوند كه به آن اجازه مي دهد كه به جامد تبديل شود. با

استفاده از جوشكاري همجوشي گرمايي ، به شكل پنجره مورد نظر به يكديگر متصل مي شوند. براي تقويت بيشتر ، بخش هاي فولادي گالوانيزه ، در داخل پروفيل ها ثابت مي شود. بعدا ، شيشه هاي مخصوص ، مانند شيشه هاي مقاوم و شيشه هاي چند لايه در پروفيل ها نصب مي شوند تا پنجره هاي شيشه اي ايمن ، مهار كننده صدا و كم مصرف ، براي ساخت در خانه يا محل كار ايجاد شود.

اگر به دنبال شيشه هاي دوجداره براي كمك به عايق بندي خانه خود هستيد ، بايد بگويم كه پنجره هاي يو پي وي سي ، گزينه هاي بسيار مناسبي هستند. نگهداري و تميز كردن پنجره هاي upvc بسيار آسان است و با يك پارچه مرطوب مي توان آ ن ها را مانند روز اول نو كرد upvc. يك ماده طبيعي گرم است و فريم هاي چند جداره يو پي وي سي ، براي عايق بندي عالي هستند و به شما كمك مي كنند تا در زمستان هزينه هاي زندگيتان را از لحاظ مصرف انرژي ، كاهش دهيد. پنجره هاي ساخته شده با upvc به طور كلي عايق هاي حرارتي بهتري نسبت به آلومينيوم هستند. upvc يك ماده سبك است كه باعث مي شود ، پنجره هاي دوجداره يا سه جداره ، نصب سريع و آساني داشته باشند.

اين نوع از پنجره ها ، در بهترين شرايط مي توانند تا ۲۰ سال دوام بياورند. آن ها همچنين در طول عمر خود رنگ خود را از دست نخواهند داد و كمرنگ نمي شوند. اين پنجره ها به ندرت پوسيده مي شوند و تاب نخواهند خورد. اين سبك از پنجره ها ، در عين حال كه به صرفه جويي در مصرف انرژي كمك مي كنند ، جلوه اي چشمگير و شيك به خانه مي بخشند. با استفاده از اين سبك از پنجره مي توانيد ، از حداكثر احتباس گرما و حداقل اتلاف آن بهره ببريد و گرماي داخل خانه خود را حفظ كنيد. به دنبال آن ، قبض هاي انرژي خود را كاهش دهيد.

مزايا و ويژگي هاي پنجره upvc

يو پي وي سي نوعي پليمر مصنوعي است كه ، كاربردهاي زيادي در ساخت دارد. اولين استفاده تجاري ثبت شده از upvc در دهه ۱۹۶۰ از آلمان انجام گرفت. پيش از آن ، توليد كنندگان از پلي وينيل كلرايد يا pvc استفاده مي كردند. اما طول عمر كم آن باعث شد كه ، استفاده از آن چندان مطلوب نباشد. توليدكنندگان به زودي دريافتند كه ، با افزودن مواد پلاستيكي ، pvc از مقاومت بيشتري برخوردار مي شود. بنابراين يو پي وي سي مدرن متولد شد.

پي وي سي ، همان پلي بين كلرايد پلاستيك نشده است. ماده بسيار سبك است كه با افزودن نرم كننده ها وزن آن كاهش پيدا مي كند و انعطاف پذيري آن افزايش مي يابد. بنابراين وقتي اين مواد افزودني به تركيب اضافه شوند پي وي سي پلاستيك شده باقي مي ماند كه ماده اي سفت و سخت تر است. آنچه كه يو پي وي سي را به ماده مطلوب براي ساخت تبديل مي كند ، خصوصيات سودمندي است كه از آن برخوردار است.

اين ماده ، بسيار مقاوم است و به نگهداري و تعميرات كمي نياز دارد. در رنگها و سايه هاي متنوعي وجود دارد. نصب و تعمير آن آسان است و مطابق با خواسته هاي شخص قابل تغيير است. حتي پس از سال ها استفاده از آن ، پوسيده نمي شود. اين ماده يك عايق عالي است.

بنابراين به شما كمك مي كند تا خانه هاي خود را در زمستان گرم و در تابستان خنك نگه داريد. يو پي وي سي در برابر آلودگي مقاوم است.به راحتي نمي تواند به اندازه پروفيل هاي آلومينيوم توسط سارقين از بين برود و آسيب ببيند. همچنين به شما كمك مي كند تا صداي خارجي را حفظ كنيد. به دليل همين خصوصيات است كه upvc در قاب بندي و نمايه سازي درب ها و پنجره ها استفاده مي شود..

معايب پنجره هاي upvc

با وجود تمام مزايايي كه در بالا بيان شد ، مي توان چند عيب را هنگام انتخاب جايگزيني پنجره هاي قديمي خود ، با پنجره upvc كشويي جديد مشاهده كرد.

  •  تميز كاري

متوجه خواهيد شد كه ، تميز كردن قسمت داخلي پنجره بسيار آسان است. اما تميز كردن قسمت هايي از پنجره ، مي تواند بسيار چالش برانگيز باشد. بر خلاف انواع ديگر پنجره ، كه تمام قسمت هاي آن ها به راحتي قابل تميز شدن هستند ، قسمت هايي از پنجره upvc كشويي ، دسترسي آسان به تميز كردن ندارند.

اگر گزينه پاكيزگي پنجره ، از اولويت هاي شماست ، بهتر است ، سبك ديگري از پنجره را انتخاب كنيد. معمولا روشي كه براي رفع اين مشكل انتخاب مي شود اين است كه ، پنجره هاي كشويي را انتخاب كنيد كه ، داراي صفحه اي هستند كه ، به داخل متمايل شده و يا مي توان آنها را به طور كامل براي تميز كردن جدا كرد.

يك راه حل آسان ديگر اين است كه ، يك ابزار تميز كاري شيشه ، براي استفاده در نقاط با دسترسي سخت خريداري كنيد.

  • هدر رفت انرژي

از آنجا كه پنجره upvc كشويي ، از شيشه هاي با كيفيت استفاده مي كنند ، بنابراين مي توان گفت كه ، نسبتا ، بهروه وري انرژي خوبي دارند و شما بايد پول كمتري بابت صورتحساب انرژي پرداخت كنيد. ديگر انواع پنجر upvc ه كشويي چون از لاستيك هاي مخصوص براي عايق بندي استفاده مي كنند ، امكان نفوذ آب و گرد و غبار و هوا به داخل ساختمان بسيار كم است. زيرا لاستيك هايي كه بين لنگه و فريم قرار دارند ، كاملا به هم فشرده مي شوند و امكان ورود هوا و گرد و غبار را نمي دهند.

اما در پنجره هاي كشويي ، لاستيك ها فقط در كنار فريم خود قرار مي گيرند و به آن فشاري وارد نمي كنند. اين نوع پنجره ها ، نسبت به پنجره هاي دوجداره ديگر ، عايق بندي كمتري دارند. دليل آن هم ريلي بودن آن است كه باعث مي شود بين غلتكهاي آن ، هوا ، حشرات و گرد و خاك رد و بدل شوند. اما اين مشكل هم قابل رفع شدن است. شما مي توانيد از درزگير براي منافذ باز استفاده كنيد. اين درزگير ها ، بين لنگه و فريم كشويي قرار مي گيرند و عايق بندي پنجره را افزايش مي دهند.

  • ابعاد محدود

ساخت پنجره upvc كشويي ، در ابعاد بسيار بزرگ و بسيار كوچك توصيه نمي شود و معمولا ساخت اين پنجره ها ، ابعاد محدودي دارد.

  • دوام پايين يراق آلات

يراق آلات پنجره هاي كشويي ، نسبت به يراق آلات ديگر انواع پنجره ها از استحكام كمتري برخوردار است. علاوه بر آن ، اين امكان براي شما وجود ندارد كه روي اين پنجره ها توري نصب كنيد.

  • عدم وجود پروفيل بازسازي

پنجره هاي كشويي ، پروفيل بازسازي ندارند. اگر پنجره هاي شما قديمي و از نوع چوبي و آهني است و يا اينكه pvc غير استاندارد در منزل شما نصب شده است ، مي توانيد با استفاده از پروفيل بازسازي و عايق بندي بهتر ، به صرفه جويي در مصرف انرژي كمك كنيد. اما بايد گفت كه پنجره هاي كشويي پروفيل بازسازي ندارند.

۱۴۰۰/۷/۲۶ ۰۹:۱۷:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۷/۲۶ ۰۹:۱۸:۱۳
(ویرایش)

پنجره‌های آلومینیومی به دلیل گران‌تر بودن مواد اولیه و فرآیند ساخت، گران‌تر از uPVC هستند؛ اما با توجه به اینکه نسبت به uPVC، کمتر در معرض تخریب شدن قرار می‌گیرند، در طولانی‌مدت می‌توانند یک گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه باشند.

علاوه بر این، ازآنجایی‌که پنجره‌های آلومینیومی ظاهر مدرن و براقی دارند، می‌توانند ارزش ظاهری بیشتری نسبت به uPVC به ساختمان بدهند.

بنابراین، پنجره‌های آلومینیومی چقدر هزینه‌دارند؟ این ‌یک سؤال سخت برای پاسخ دادن است زیرا متغیرهای زیادی در آن دخیل هستند، مانند:

  • اندازه فضای پنجره
  • تعداد جداره‌ها در پنجره
  • لعاب (دو برابر یا سه برابر)
  • مسدودکنندگی (قفل شدن)
  • رنگ‌ها و روکش‌ها
  • کیفیت آلومینیوم مورداستفاده (شمش آلومینیومی اولیه و یا ضایعات آلومینیوم)

شایان‌ذکر است که قیمت پنجره‌های آلومینیومی به دلیل افزایش محبوبیت آن‌ها در حال کاهش است. هنگامی‌که تولیدکنندگان تولید پنجره‌های خود را افزایش می‌دهند، معمولاً می‌توانند هزینه‌های خود را نیز کاهش دهند و باگذشت سال‌ها این کاهش هزینه‌ها به سود مصرف‌کننده هم نیز می‌شود.

اگر جذابیت پنجره‌های آلومینیومی را دوست دارید اما مطمئن نیستید که آیا آن‌ها متناسب با بودجه شما هستند، از تجربه‌ی یک متخصص استفاده کنید؛ ممکن است از میزان مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌ها شگفت‌زده شوید. بسیاری از تولیدکنندگان، مدل‌های مختلفی از پنجره را برای بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند، بنابراین ارزش این را دارد که با یک متخصص گپ بزنید تا مناسب‌ترین گزینه را با توجه به بودجه‌تان به شما معرفی کند.

هنگامی‌که نکات مربوط به قیمت uPVC و آلومینیوم را در نظر می‌گیرید، سعی کنید موارد دیگری ازجمله لعاب، رنگ قاب، دستگیره‌ها، قفل‌ها و لوازم جانبی را نیز در نظر داشته باشید؛ زیرا همه این عوامل در هزینه کلی پنجره‌ی شما مؤثر هستند. درنهایت، هرچه یک پنجره ازنظر حرارتی عایق‌تر و از ایمنی بیشتری نیز برخوردار باشد، صرف‌نظر از اینکه پنجره uPVC باشد و یا آلومینیومی، گران‌تر خواهد بود.

در نظر بگیرید که هر عامل چقدر برای شما مهم است و با توجه به آن انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید قاب‌های uPVC ارزان‌تر را انتخاب کرده و قفل‌های ارزان‌تر و مطمئن‌تری را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر ظاهر پنجره برایتان مهم است، می‌توانید هزینه بیشتری را روی قاب‌های آلومینیومی بپردازید و از مدل‌های سه جداره آن استفاده کنید تا پنجره‌ها درنهایت برایتان مقرون‌به‌صرفه تر باشند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران