تعداد بازدید : 947
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۶/۶
کاربران آنلاین : 0
لیلی063
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۶:۳۷:۲۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۱ ۱۲:۰۰:۴۴

بهترین زمان برای خرید سیسمونی چه موقع است؟

(ویرایش)

 

اگر منتظر به دنیا آمدن فرشته کوچکتان هستید، حتما خیلی مشتاق خرید سیسمونی و انتخاب دکوراسیون اتاق کودک خود هستید، با خواندن این مقاله بهترین زمان برای تهیه کردن سیسمونی را در می‌یابید.‌

 

معمولا بعد از باخبر شدن از بارداری، ذوق خریدن سیسمونی در دل مادر و پدرها به وجود می‌آید.‌ هیچ زمان قطعی‌ای برای تهیه سیسمونی و وسایل نوزاد وجود ندارد.‌ انتخاب سیسمونی هیجان‌انگیز و خرید کردن سرگرم کننده‌ است و ترکیب این دو کار باهم خیلی احساس دل‌چسبی به پدر و مادر می‌دهد.‌‌‌ ممکن است بعد فهمیدن بارداریتان، هر وسیله‌ای که مربوط به نوزاد است می‌بینید هوس خرید آن به سرتان بزند یا حتی ممکن است به فکر تهیه لیستی از وسایل مورد نیاز برای  سیسمونی نوزادتان بیافتید؛ اما بهتر است فراموش نکنید که شما تا به دنیا آمدن فرزندتان ۹ماه وقت دارید تا با حوصله و در کمال آرامش وسایل مورد نیاز او را تهیه کنید؛

با ما همراه باشید تا به موقع و بهترین سیسمونی نوزاد را تهیه کرده و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید:‌‌

خرید سیسمونی از ماه‌های اول کار عاقلانه‌ای هست؟‌

 

خریدن سیسمونی نوزاد در ما‌ه‌های اول بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، علاوه بر نامعلوم بودن جنسیت جنین شما، وسایل سیسمونی ممکن است فضای زیادی از منزل شما را اشغال کرده و آرامش شما را برهم بزند. به جای تصمیم‌گیری و نگرانی راجع به خرید برای نوزاد خود، کمی برای خود وقت بگذارید:

 

  • تهیه مجله و کتاب‌های بارداری برای بالا بردن آگاهی و کم شدن نگرانی‌های شما در طول این دوران کمک‌تان می‌کند.
  • استفاده از تقویم بارداری برای آشنا شدن با وضعیت خود و جنین داخل شکمتان درک شما را از وضعیت روحی و جسمی ‌تان بالا می‌برد.
  • به استفاده از ویتامین‌های مورد نیاز دوران بارداری توجه کنید.
  • کارهایی برای بهتر شدن حال روحی خود انجام دهید؛ مثل انجام پیاده‌روی و یا ورزش‌های سبک با مشورت پزشک خود.

 

 

وسایل سیسمونی نوزاد

بهترین زمان برای خرید سیسمونی هفته چندم بارداری است؟‌‌

جنسیت جنین شما در هفته‌های ۱۸ تا ۲۰ بارداری در سونوگرافی مشخص خواهد شد و در قبل از آن به خاطر کمبود فضا در داخل رحم مادر احتمال خطا و اشتباه در سونوگرافی وجود دارد؛ پس بهتر است تا این هفته‌ها صبر کنید تا مشخص شود جنسیت جنین شما دختر است یا پسر؛ بر این اساس بهتر می‌توانید برای رنگ اتاق خواب کودک یا سرویس خواب او تصمیم‌گیری درستی انجام دهید.

خوب است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری این نکات را در نظر داشته باشید:

 

  • ممکن است بسیاری از وسایل نوزاد مثل لباس و اسباب بازی را به عنوان هدیه دریافت کنید.
  • از چند جای مختلف قیمت وسایل مد نظرتان را پرس و جو کنید، قطعا قیمت‌های مناسب‌تر و ارزان‌تر پیدا خواهید کرد.
  • از روز اول بارداری شما نمی‌دانید که دقیقا چه وسایلی لازم خواهید داشت.
  • ممکن است چندین و چند بار تصمیم خود را راجع به تزئین اتاق نوزاد یا رنگ سرویس خواب او عوض کنید یا با همسرتان را جع به این موضوع به زودی به تفاهم نرسید.

 

 

پسر یا دختر

خرید کردن دیرهنگام سیسمونی

 

‌خرید سیسمونی را به ماه‌های آخر بارداری خود نیز موکول نکنید؛ همواره به خاطر داشته باشید که بهتر است حداکثر تا اوایل ۳ماهه سوم بارداری خریدهای مربوط به سیسمونی را انجام دهید، زیرا در این دوره ممکن است خیلی بیشتر از قبل احساس سنگینی کنید و دچار کمردردهای اواخر دوران بارداری باشید، پس خرید کردن بسیار برای شما بسیار دشوار خواهد شد.

تهیه لیست خرید سیسمونی نوزاد

 

‌ممکن است خیلی از کسانی که برای بار اول قرار است پدر و مادر شوند این احساس را تجربه کنند: دوست داشته باشند که بهترین و کامل‌ترین وسایل را برای کودک خود خریداری کنند؛ خیلی خوب است که شما بهترین‌ها را برای فرزندتان بخواهید اما اگر براساس این احساسات خریدهایتان را انجام دهید ممکن است بعد از به دنیا آمدن نوزادتان متوجه شوید که خیلی از وسایل به دردتان نخواهد خورد و تنها فضای خانه‌تان را اشغال خواهد کرد، حتی ممکن است هرگز فرصت نکنید تا اتیکت بعضی از وسیله‌ها یا لباس‌ها جدا کنید. در قدم اول برای جلوگیری از غرق شدن در این احساسات، مقدار حدودی هزینه‌ای که برای خرید سیسمونی در نظر دارید را مشخص کنید و براساس آن و همین‌طور با مشورت از بزرگ‌ترها و یا اشخاصی که تجربه خرید سیسمونی دارند، لیستی از وسایلی که ۱۰۰٪ برای نگه‌داری از نوزاد مورد نیازتان خواهد بود تهیه کنید و به این ترتیب از خریدن اجناسی که ممکن است خیلی ضروری و مورد نیاز نباشند جلوگیری کنید و انتخاب‌هایی واقع‌گرایانه انجام دهید.‌‌ پیشنهاد دیگری که ممکن است برای شما مفید واقع شود به همراه بردن این اشخاص به همراه خود برای خریدن سیسمونی است. 

 

در هنگام تهیه لیست سیسمونی نوزاد، به شرایط زندگی و روحیات خودتان هم توجه کنید؛ به طور مثال اگر شخصی هستید که به وقت گذراندن در بیرون از خانه علاقه دارید، اقلامی مثل کالسکه و کریر از چیزهایی هستند که حتما باید در لیست خود بگنجانید. یا اگر از ماشین شخصی استفاده می‌کنید، صندلی ماشین کودک وسیله‌ای بسیار مهم است که از جان کودک شما تا خردسالی محافظت خواهد کرد.

 

از آنجایی که سرویس خواب نوزاد از گران‌ترین اقلام سیسمونی محسوب می‌شود، در خردید آن عجله نکنید و بعد توافق کامل با همسر خود و قطعی شدن تصمیم‌تان اقدام به خرید این اقلام کنید.  

 

مادر باردار

قرض گرفتن برخی از اقلام سیسمونی

با توجه به قیمت اجناس در بازار، شاید ایده‌ی بدی نباشد تا برخی از اجناس سیسمونی را از دوستان یا آشنایانی که به تازگی صاحب بچه شدند و بعضی از وسایل دیگر مورد استفاده کودکشان قرار نمی‌گیرد قرض بگیرید؛ در این‌گونه مواقع معمولا آشنایان به‌ خاطر مشکل کمبود جا از این پیشنهاد شما استقبال خواهند کرد. وسایلی مثل روروئک، کالسکه، کریر و حتی بعضی از لباس‌های فصلی که به علت زود رشد بودن نوزادان معمولا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و یا کم استفاده شده و نو مانده‌اند. در این حالت شما از نظر زمانی و هزینه‌ای برای تهیه سیسمونی نوزاد خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

 

امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده باشید و توانسته باشیم از مقداری از نگرانی و دغدغه‌های مادرانه شما را برطرف کرده باشیم.

خودتو پیدا کن
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۰۱:۰۶:۱۸
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۰۳:۰۲:۳۶
۱۴۰۱/۲/۱۶ ۱۳:۳۰:۴۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۳/۲۱ ۱۶:۴۳:۲۳
(ویرایش)

بهترین زمان برای خرید سیسمونی بچه در ابتدای انتهای ماه ششم و زمانی است که جنسیت کودک شما مشخص شده باشد.زیرا توجه به رنگ سیسمونی متناسب با جنسیت جنین و ست کردن وسایل مختلف باهم می تواند بعدا برای شما با اهمیت و جذاب شود .

بهتر است قبل از مشخص شده جنسیت جنین اقدام به خرید نکنید

در قدم اول بهتر است یک لیست از لوازم ضروری خرید سیسمونی تهیه کنید و با توجه به آن میانگین هزینه لازم برای تهیه وسایل نوزاد خود را تخمین بزنید و با توجه به شرایط اقتصادی و بودجه خود اقدام به خرید کنید.

ممکن است بخواهید برای برخی از لوازم پر کاربرد هزینه بیشتری پرداخت کنید و لوازمی که چندان با اهمیت نیستند را ارزان تر انتخاب کنید .

https://b2n.ir/j71767

سرگرم خودت عاشق احوال خودت باش
۱۴۰۲/۶/۶ ۰۹:۲۹:۲۳
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۱۸ ۰۹:۲۳:۵۹
(ویرایش)

بهترین زمان برای خرید سیسمونی، زمانی است که نزدیک زمان به دنیا اومدن بچه هستش. اینطوری به آرامی و دقت بیشتری میشه لوازم مورد نیاز سیسمونی مثل شیشه شیر نوزاد، تخت، آغوشی گرفته تا وان حمام نوزاد رو تهیه کنید.

۱۴۰۲/۶/۶ ۱۰:۱۴:۱۵
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۶/۸ ۱۲:۳۴:۳۵
۱۴۰۲/۶/۶ ۱۰:۱۵:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۶/۸ ۱۲:۳۴:۳۵
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران