تعداد بازدید : 397
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱/۲۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱/۲۲
کاربران آنلاین : 0
Bmtips
۱۴۰۰/۱/۲۲ ۱۵:۱۹:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱/۲۲ ۱۵:۱۹:۵۰

راهنمای خرید هدیه مناسب کودک

(ویرایش)

کودکان نو گل‌ های زندگی ما هستند و آینده سرزمین ما به دست آن ها خواهد بود. در این مقاله سعی می کنیم به مهمترین سوال یعنی انتخاب هدیه مناسب کودک که دغدغه خیلی از خانواده ها خواهد بود با دقت جواب بدهیم.

برویم سر اصل مطلب، شما با خرید هدیه مناسب کودک علاوه بر این که آن را برای فرزندان خود جهت خوشحالیشان تهیه می کنید جنبه آموزشی و تشویقی دارد.بنابراین این موضوع خیلی مهم است که شما چه زمانی اقدام به خرید هدیه مناسب کودک می کنید و چه نوعی از کادو تولد کودک را باید خریداری کنید.

خرید هدیه مناسب کودک برای انواع مناسبت های مهم
هدیه مناسب کودک برای تولد: خرید هدیه مناسب کودک بسیار لذت بخش و شیرین است وقتی که یک مهمانی تولد برای کودک دلبندتان برگزار می کنید و چند تا از دوستانش را دعوت می کنید و یک جمع شلوغ را برایش مهیا می کنید او را بسیار خوشحال می کنید وقتی نوبت به فوت کردن شمع های روی کیک می رسد ممکن است فضا مه مانند شود پس بهتر است مراسم را در یک سالن مختص برای تولد یا رستوران و حتی دنیای بازی برگزار کنید همه این موارد را کودکتان احساس می کند. شما با توجه به جنسیت کودکتان می توانید هدیه تولد پسر بچه یا هدیه تولد برای دختر بچه تهیه کنید.

هدیه مناسب کودک برای عید نوروز: سال نو یا همان ایام عید نوروز یکی دیگر از مناسبت ‌های مهم کشور ما محسوب می شود که فرزندانمان بی صبرانه منتظر هستند که تعطیلات عید فرا برسد به مهمانی های مختلفی بروند عیدی بگیرند پس می توانید آن ها را بیش از آن چیزی که تصور دارند خوشحال کنید و هدیه مناسب کودک برای این ایام را برایشان مهیا کنید. اصلا نگران نباشید شما با توجه به سن فرزندتان می توانید هدیه مناسب کودک را خریداری نمائید.

کارنامه ای : این نوع از هدایا بیشتر جنبه آموزشی و تشویقی خواهند داشت و هدیه مناسب کودک برای مواردی چون ورزشی،موفقیت در مدرسه یا هر کاری،تخصص یافتن در رشته های نقاشی،موسیقی و… می تواند باشد که بسیار کودک را تشویق خواهد کرد و باعث می شود که موفقیت های آن تکرار شود.

بهترین خرید هدیه مناسب کودک
شاید این سوال برای شما پیش بیاد که حالا باید کار کنیم ؟ چطور میشه خرید کرد؟ اصلا چی بخریم؟

خب قبل از هر چیزی باید بدانید از بهترین های هدیه مناسب کودک هیچگونه لیستی وجود ندارد در واقع شما اگر متناسب با شرایط فرزندتان انتخابی درست داشته باشید می توانید بهترین هدیه را برای کودکتان خریداری نمائید.

خب تا به اینجا با توجه به موقعیت و علاقه فرزندتان می توانید هدیه مناسب کودک را خریداری نمائید البته یک سری نکات به هنگام خرید هدیه مناسب کودک می باشد که بسیار می تواند به شما در شادی فرزندتان کمک کند چون خرید هدیه مناسب کودک به همین راحتی ها هم که نیست!

ممکن است این سوال را بپرسید که کودکتان با هم سن و سال های خودش کمی متفاوت است و از لحاظ روحی دارای پیچیدگی و قابل تشخیص نیست باز چگونه می توانم خرید هدیه مناسب کودک را برای فرزندم به درستی انتخاب کنم؟در واقع ما سعی کردیم در این مقاله شما را با نکات اصلی که نیاز است هنگام خرید هدیه مناسب کودک رعایت کنید را نوشته ایم امیدواریم که برای شما سودمند و مفید واقع شود.

حتما شما نباید هدیه گران قیمتی را خریداری کنید همین که یک هدیه ارزان قیمت برای فرزندتان تهیه کنید و او را شگفت زده کنید عالی است پس به نکات زیر دقت کنید:

نکات مهم در خرید هدیه تولد پسر بچه ها و یا هر مناسبت دیگری
در هنگام خرید هدیه تولد پسر بچه ها یا هر نوع مناسبت دیگری، اگر می خواهید برای او اسباب بازی خریداری کنید حتما به سن درج شده بر روی اسباب بازی ها دقت نمائید زیرا خرید هدیه مناسب کودک باید متناسب با سن فرزندتان باشد پس می بینید که زیاد هم انتخاب کردن و تهیه هدیه آنقدر ها هم سخت نیست. این نکات را هم می توانید برای کودکان شش ساله به کار ببرید.

یادتان نرود در هیچ کدام از مناسبت های یاد شده از هدایای کمک آموزشی استفاده نکنید چون ممکن است کودک شما ذهنیت بدی پیدا کند ولی اگر هم می خواهید برای فرزند خود از اینگونه هدایا خریداری کنید می توانید در مناسبت های همینجوری از این هدایا استفاده کنید.

حتما این نکته را فراموش نکنید که اگر خواستید همزمان هدیه تولد برای دختر بچه خریداری کنید یادتان باشد که شبیه هم نباشند چون هدیه تولد پسر بچه با هدیه تولد برای دختر بچه کاملا با هم متفاوت هستند.

ممکن است کودکتان پس از این که هدیه را باز کرد اصلا خوشحال نشود شما سعی کنید حواسش را پرت کنید ولی بهتان بر نخورد با او صحبت کنید و او را مشغول بازی کردن نمائید.

از خرید هدیه نامناسب برای کودکتان که گران قیمت است بپرهیزید و فقط ملاک شما این نباشد چون هم سن و سال های او دارند حتما کودکتان باید داشته باشد مثلا برای کودک 7 ساله نباید گوشی هوشمند خرید پس قبل از خرید هدیه مناسب کودک خوب دقت و تفکر کنید.

هرگز برای کودکتان به هنگام مناسبت لباس نخرید چون باعث خوشحالی وی نمی شود ولی اگر مجبور شدید می توانید کفش ورزشی و نمونه های این چنینی برایش خریداری کنید.شما می توانید با خرید بازی در دنیای بازی ها که بسیار هدیه مناسب کودک شما خواهد بود او را خوشحال کنید.


نکات مهم در خرید هدیه تولد برای دختر بچه ها
دختر بچه ها اصولا دارای روحیه آرام تری هستند و شما خیلی راحت با خرید هدیه مناسب کودک مثل یک عروسک می توانید باعث خوشحالی او شوید. این نوع عروسک می تواند با توجه به سن کودکتان مثلا اگر دختر بچه شما 9 سال دارد عروسک باربی مناسب است و اگر 3 سال دارد خرس عروسکی متناسب است.

اگر یادتان باشد گفتیم که برای پسر بچه ها لباس نخرید اما برای دختر بچه ها می توانید لباس خریداری کنید و حتما این هدیه مناسب کودک شما باشد به طوری که لباسش مثل پرنسس ها باشد چون دختر بچه ها عاشق اینجور لباس ها هستند ولی این مورد برای دختر بچه های یک ساله زیاد مناسب نیست.

ابزار نقاشی بهترین هدیه مناسب کودک دختر است زیرا دختر بچه ها عاشق بازی های آرام هستند و این هدیه باعث خوشحالی آن ها می شود.

بعضی از والدین برای این که کادو تولد دخترانه تهیه کنند اقدام به خرید جواهرات و از این قبیل هدایا می نمایند که متاسفانه این هدیه مناسب کودک شما نیست پس سعی کنید حتما هدیه ای را تهیه کنید که کودکتان ارزشش را بتواند درک کند.

از خرید کادو دخترانه و پسرانه تکراری آن هم در فاصله های نزدیک به هم بپرهیزید چون باعث می شود برای کودک هیچ لذت و شوقی ایجاد نکند و ارزش کادو را پایین بیاورد حتی اگر شما دوست دارید او را خوشحال کنید پس سعی کنید هدایای متفاوتی برای او خریداری نمائید.

بازی های فکری هدیه مناسب کودک دختر شما نمی باشد زیرا به این گونه بازی ها علاقه ی چندانی نشان نخواهند داد بیشتر به بازی هایی که باعث ارتباط می شود علاقه دارند البته ممکن است در این بین استثنائاتی وجود داشته باشد. بنابراین خرید هدیه مناسب کودک خود را جدی بگیرید.

بهترین خرید هدیه مناسب کودک شما در واقع یک اجبار و وظیفه نخواهد بود بلکه یک لذتی محسوب می شود که شما با علاقه آن را خریداری می کنید.

در مناسبت‌ های مختلف این دور هم جمع شدن ها باعث خوشحالی بچه ها می شود چون کودکان عاشق خوردن خوراکی های جورواجور خوشمزه و شیطنت کردن هستند اما علاوه بر جذاب بودن این ها برای بچه ها، آن ها عاشق کادو گرفتن هستند و شما به عنوان یک بزرگ تر باید هدیه مناسب کودک خود را بتوانید تهیه کنید که هم باعث خوشحالی و هم تشویق کودکتان شود.

این روز ها اسباب بازی های مختلفی در بازار موجود است و ممکن است شما را سر در گم کند ولی با این حال با توجه به سلیقه فرزندتان می توانید نوعی را تهیه کنید البته با توجه به دختر بودن و پسر بودن هدایا با هم فرق دارند و انتخاب آسانی نخواهید داشت. از طرفی سن کودک شما بسیار اثر گذار خواهد بود و شما می توانید با توجه به سن او اقدام به خرید مناسب کودک خود کنید زیرا هر هدیه ای در روحیه و تربیت او بسیار تاثیر می گذارد پس درست انتخاب کنید.

خرید هدیه مناسب کودک دختر بچه و پسر بچه بالای سه سال
لگو
لگو برای هر سلیقه و رده سنی طراحی شده مثلا لگو برای کودکان دو سال تا اشخاصی که 99 سال دارند طراحی و برنامه دارد.پس با توجه به سن فرزندتان می توانید  لگو را تهیه کنید لگو قطعاتش طوری طراحی شده اند که کودکان کوچک نمی توانند آن را ببلعند این هدیه مناسب کودک دختر بچه و هم پسر بچه می باشد و او را به وجد می آورد.  لگو برای کودکانی که سه سال به بالا دارند دارای دو آدمک و چند قطعه است که این قطعات برای فرزند شما جذاب هستند.

عروسک
اگر به دنبال یک خرید هدیه مناسب کودک خود هستید آن هم ساده باشد می توانید یک عروسک بگیرید چون انتخاب مناسب و ساده ای است، تنوع در این نوع اسباب بازی زیاد است شما با توجه به شخصیت های کارتونی جدید و مورد علاقه ی کودکتان می توانید یک عروسک زیبا تهیه کنید. برای دختر بچه ها مثلا شخصیت های کارتونی مورد علاقه السا دورا، اسب تک شاخ پونی می باشد که شما می توانید عروسک های آن را که در بازار موجود است تهیه کنید.اگر به غیر از این ها خواستید عروسکی تهیه کنید می توانید عروسک های پلاستیکی و پولیشی را خریداری کنید هم بامزه هستند و هم مورد پسند کودکتان می باشد.

خمیر بازی
خمیر بازی هدیه مناسب کودک شما می باشد البته برای کودکان زیر سه سال توصیه نمی شود چون خطرناک است ولی بچه های بالای سه سال چون علاقه مند به خراب کردن و ساختن اشکال مختلف هستند می توانند از خمیر بازی استفاده کنند زیرا باعث افزایش مهارت حرکتی و خلاقیت می شود.شما با خرید هدیه مناسب کودک خود از جمله شن جادویی و خمیر بازی در واقع به قوه تخیلش کمک خواهید کرد.بسته های خمیر بازی در ترکیب رنگ مختلف به همراه قالب و کاردک هستند که هدیه مناسب کودک بالای سه سال شما خواهد بود.

سرگرمی و آشنایی با فنون
اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که کودکان از سن 5 سالگی به بعد از پدر و مادر هایشان تقلید خواهند کرد مثلا به تقلید از مادران آشپزی می کنند و از پدران نجاری و باغبانی،بنابراین هدیه مناسب کودک شما در این سن می تواند اسباب بازی هایی باشد که در نقش خود فرو روند مثل اسباب بازی های آموزشی و آشنایی با فنون که با آن ها می توانند کار های بزرگتر ها را تقلید کنند برای مثال برای پسر بچه ها می توانید اسباب بازی میز ابزارآلات تهیه کنید و برای دختر بچه ها اسباب بازی مجموعه آشپزخانه را خریداری نمائید.


آموزش و خلاقیت بهترین هدیه مناسب کودک بالای 7 سال
اگر می خواهید هدیه مناسب کودک بالای 7 سال تهیه کنید پیشنهاد ما برای خرید، بازی های آموزشی است زیرا در این سنین خلاقیت فرزند شما شکوفا می شود بنابراین شما با توجه به سن آن ها می توانید هدیه مناسب کودک خود را تهیه نمائید علاوه بر این که کودکتان به آزمایش های علمی علاقه دارد برای تشویق آن ها این نوع بازی ها نیز بسیار مناسب است.از این دسته بازی ها می توان به مداد رنگی،آبرنگ،پاستل،کیت آموزشی 4M مدل Robot Party و گواش اشاره کرد.

پازل و خلاقیت

بهترین هدیه مناسب کودک باهوش و خلاق شما می‌تواند یک بسته ابزار کاردستی یا پازل بزرگ باشد. زیرا مرتب کردن پازل و ساختن آن موجب افزایش تمرکز فرزندتان می شود. حتی باعث افزایش و تقویت حافظه می گردد و از طرفی باعث ایجاد اعتماد به نفس در کودکتان می شود زیرا یک تصویر بی نقصی ایجاد می کند.البته به غیر از این موارد می توانید از بازی های ساختنی دیگری مثل سنگ،کش،زیورآلات و بافتنی نیز بهره مند شوید که باعث تقویت در مهارت های حرکتی و بینایی می شود.

برخی از سوالات رایج

برای کادو تولد کودک شما چه پیشنهادی دارید؟
بسته به سن کودک متفاوت است ، اگر هدیه تولد برای دختر بچه مدنظر دارید ، پیشنهاد ما عروسک و لگو و لوازم نقاشی جیوتو است و اگر هدیه تولد پسر بچه مدنظر شما است ، اسباب بازی هایی همانند ماشین و موتور بسیار جذاب هستند

چه پیشنهادی برای هیه لوازم نقاشی به کودک دارید؟
خرید محصولات جیوتو و لیرا را به شما پیشنهاد می کنیم ، شامل مدادرنگی ،آبرنگ ، پاستل؛ ماژیک ، گواش و...

کادوی گرانقیمت برای بچه ها بخریم؟
از خرید هدیه نامناسب برای کودکتان که گران قیمت است بپرهیزید و فقط ملاک شما این نباشد چون هم سن و سال های او دارند حتما کودکتان باید داشته باشد

کادوی گرانقیمت برای بچه ها بخریم؟
از خرید هدیه نامناسب برای کودکتان که گران قیمت است بپرهیزید و فقط ملاک شما این نباشد چون هم سن و سال های او دارند حتما کودکتان باید داشته باشد

چرا فرزندم از کادو تولد خوشحال نمیشود؟
چون شما با علایق او آشنایی ندارید و به سراغ خرید کالاهایی می روید که مناسب سن او نیست و چون دوست شما برای فرزند خود آن را خریده شما هم برای کودک خود به عنوان هدیه تهیه می کنید.

 

https://www.avakatan.com/

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران