تعداد بازدید : 461
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۴/۵
کاربران آنلاین : 0
nstrnmhd
۱۴۰۰/۴/۵ ۱۷:۳۷:۵۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۹/۲۷ ۲۰:۰۴:۰۱

انواع چسب های خمیری

(ویرایش)

انواع چسب های خمیری مخلوطی از مواد معدنی، مواد افزودنی پلیمری، تقویت کننده چسب و مواد پرکننده هستند که برای استفاده آماده شده اند. از انواع چسب های خمیری برای نصب مواد مختلفی از جمله کاشی و سرامیک در کف و داخل ساختمان استفاده می شود.

انواع چسب های خمیری در ایران توسط استاندارد BS EN 12004 و ISIRI 12494. کنترل می شوند تا کیفیت لازم و قابل قبول را داشته باشند.

چسب چیست؟

موادی که برای متصل کردن اجسامی روی سطحی استفاده می شوند چسب نامیده می شوند. یکی از رایج ترین مواد چسباننده معدنی سیمان می باشد ، که با مواد معدنی پر کننده ای همچون شن ترکیب می شود و با اضافه کردن اب کافی چسبی خمیری تولید می کند.

سیمان در تولید چسب های پودری نیز به کار می رود بدین صورت که قبل از مصرف به آن اب اضافه می کنند.
از انجایی که مصالح ساختمانی به شدت متنوع هستند، مصالح ساختمانی مدرن همچون چسب خمیری پودری باید از شرایط خاصی برخوردار باشند.

برخی از ویژگی های تعیین کننده کیفیت چسب خاصیت چسبندگی بالا، انعطاف پذیری و تغییر شکل بالا و بادوام بودن حتی در شرایط آب و هوایی خاص و شدید می باشد.

در سراسر جهان چسب های پودری و خمیری برای چسباندن کاشی و سرامیک به کار می رود و از منابع صنعتی و معدنی محلی تامین می شوند.

یکی از انواع چسب کاشی خمیری و پودری چسب کاشی ضد اسید پومکس می باشد که از زیر مجموعه های چسب های کاشی پودری و خمیری می باشد.

چسب خمیری نیز یک ماده چسبی است که برای به حداقل رساندن هزینه ها و مواد اولیه مورد نیاز به کار می رود.

روش کلی تولید انواع چسب های خمیری

اگرچه روش کلی تولید انواع چسب های خمیری کاملاً ساده است، ویسکوزیته و شیمی ماتریس روشهای واقعی را که باید دنبال شود، تعیین می کند.

به طور کلی، چسب های خمیری یک و دو ماده ای می توانند در ظروف ساده مخلوط کن بدون نیاز به کندانسور و معمولاً بدون نیاز به گرم کردن ساخته شوند.

به علت وجود برخی مواد خورنده که در تولید انواع چسب های خمیری به کار می رود، باید در تولید آنها از ظروف استیل ضد زنگ یا روکش شیشه استفاده شود، اما برای برخی از آنها می توان از ظروف ساده فولادی برای مخلوط کردن استفاده کرد.

خمیرهای با ویسکوزیته پایین معمولاً می توانند با استفاده از همزن های ساده که به منظور مخلوط کردن یا حل کردن مواد اولیه به کار می روند، تولید شوند. با این حال، با افزایش ویسکوزیته، نیاز به استفاده از همزن های با برش زیاد مانند همزن های تیغه ای دندانه دار، میکسرهای سیاره ای و / یا میکسرهای تیغه Z است.

تکنیک های دیگری مانند مخلوط کردن در خلا یا زیر پتوی نیتروژن نیز ممکن است برای تولید انواع چسب های خمیری ضروری باشد. در برخی انواع چسب های خمیری که رزین های ایزوسیانات و برخی آمین های آلیفاتیک در آن ها وجود دارد، مواد اولیه با رطوبت موجود در هوا واکنش نشان می دهند، بهتر است از این تکنیک ها استفاده شود.

انواع چسب کاشی خمیری و پودری

امروزه در ساختمان های جدید چسب کاشی پودری و خمیری ، چسب کاشی ضد اسید به وفور برای چسباندن کاشی و سرامیک کف ساختمان و دیوارها به کار می رود.

از جمله مهم ترین عوامل برای بهبود کارایی، انعطاف پذیری بیشتر و چسبندگی بهتر توسعه مواد افزودنی و اصلاح کننده می باشد.

چسب های خمیری و پودری با قیمت مقرون به صرفه و کارایی فوق العاده تولید شده اند.
نوعی چب کاشی به نام چسب کاشی ضد اسید باعث طولانی شدن مقاومت چسب در برابر طیف وسیعی از اسیدها می شود.

چسب خمیری پومکس

این نوع چسب کاشی برای نصب هر نوع موزاییک، سرامیک و کاشی بر روی انواع سطوح من جمله سطوح چوبی، گچی و بتونی و کناف به کار می رود.

چسب خمیری پومکس بیشتر به دلیل خاصیت ضد آب برای فضاهای مرطوب مناسب می باشد.

چسب خمیری لیموفیکس

لیموفیکس از جمله چسب های خمیری بسیار قوی است که برای مصارف ساختمانی همچون کاشی، سرامیک و آجر به کار می رود.

چسب های پودری

چسب های پودری نیز متشکل از سیمان به اضافه مواد دیگری برای نصب سرامیک، سنگ، کاشی و آجر در محیط های مرطوبی همچون حمام، محیط های شیمیایی، قلیایی و پرتراکم یعنی دارای انقباض و انبساط زیاد می باشد.

مهم ترین ویژگی چسب های پودری این است که پودرهایی اماده هستند که فقط باید با آب ترکیب شده و خمیری یکدست و صاف تولید کنند.

چسب کاشی کف و دیوارهای پومکس

چسب کاشی کف و دیوارهای پومکس بیشتر برای نصب کاشی های کوچک سرامیکی یا سایز متوسط با میزان جذب آب 3% روی دیوارها به کار می رود.

چسب پودری پومکس قرمز مدل 800G

چسب پودری پومکس قرمز مدل 800 Gنیز متشکل از سیمان است به همراه مواد افزودنی های پودری جهت بالا بردن مقاومت فشاری یا افزایش کشش مکانیکی در برابر اسید یا باز.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران