تعداد بازدید : 583
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۱۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۴/۱۲
کاربران آنلاین : 0
پلازیو
۱۴۰۰/۴/۱۲ ۱۵:۲۹:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۱۲ ۱۵:۲۹:۱۳

همه چیز درباره خرید ماگ اینترنتی و انواع آن

(ویرایش)

مهم نیست در چه موقعیتی باشید، همه ما در هر شرایطی به نوشیدنی مورد علاقه خود نیاز داریم.

ممکن است در حالی که یک سفر به دور ایران دارید و در حال رانندگی هستید  و می‌خواهید یک لیوان مسافرتی یا به اصطلاح ماگ سفری داشته باشید که کل مسیر همراهتان باشد. اصلا شاید هم دنبال یک ماگ سرامیکی خیلی زیبا هستید که برای روز مادر هدیه بدهید. در این مواقع آشنایی با گزینه‌های خیلی زیاد و متنوع کارساز است و می‌تواند تا حد زیادی انتخاب را برایتان راحت کند.

انواع مختلف ماگ را می‌شناسید؟ می‌دانید کدام ماگ برای کدام موقعیت مناسب‌تر است؟ می‌دانستید خرید ماگ طرح دار به آن راحتی که فکرش را می‌کنید نیست؟

نوشیدنی مورد علاقه‌تان را آماده کنید و برگردید اینجا تا با هم در دنیای لیوان‌ها و ماگ‌ها غوطه‌ور شویم.

 

خلاصه کوتاه درباره  تاریخچه ماگ کافی

در زمان‌های قدیم، اجداد باستانی ما از استخوان، فلز یا چوب برای نگهداری قهوه خود استفاده می‌کردند. حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح و زمانی که چرخ سفال اختراع شد کم کم لیوان‌های سفالی هم به وجود آمدند که لیوان کاملا جدیدی را وارد دنیای انسان‌ها کرد که همه نمی‌توانستند به آن دسترسی داشته باشند.

تا دهه 1800 همه غذاخوری‌ها در آمریکا از لیوان‌های سرامیکی برای خدمت به مشتریان استفاده می‌کردند. همه چرخ‌ها در حرکت بودند تا لیوان‌های مدرن تر، خلاقانه‌تر و یونیک‌تر تولید شوند. همه این موارد باعث شد تا امروزه لیوان‌ها در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف وارد بازار شوند.

تفاوت لیوان‌های سرامیکی و چینی چیست؟

سرامیک از آنجا که گرما را در خود نگه می‌دارد و از نظر محیط زیست سازگارتر از سایر مواد است، یک گزینه محبوب برای لیوان است. وقتی سرامیک‌ها با ظروف چینی مقایسه می‌شوند قیمت کمتری دارند و در دسترس هستند، همچنین ظرفیت بیشتری دارند. ماگ‌های سرامیکی از پخت یک ماده معدنی غیر فلزی (معمولا خاک رس)، در درمای بالا و در کوره ساخته می‌شوند.

گرچه هر دو گزینه عالی هستند، اما تفاوت قابل توجهی بین لیوان سرامیکی و چینی وجود دارد. به عنوان مثال، ظروف چینی دارای ظرفیت کمتری نسبت به سرامیک‌ها هستند و در محیط‌های خاص به راحتی می‌شکنند.

انواع مختلف ماگ

ماگ سرامیکی

وقتی به یک لیوان قهوه کلاسیک فکر می‌کنید احتمالا تصویر یک ماگ سرامیکی در ذهن‌تان نقش می‌بندد. این لیوان‌ها با دوام و اغلب با طرح چاپی هستند و به خوبی در مایکرویو و ماشین ظرفشویی قابل استفاده هستند.

همانطور که در بالا هم گفتیم، سرامیک ماده خوبی برای عایق بندی است و قهوه شما را برای مدت بیشتری گرم نگه می‌دارد.

ماگ شیشه‌ای

لیوان‌های شیشه‌ای زیبا هستند و یک تجربه لذت بخش برای نوشیدن را ایجاد می‌کنند. می‌توانید قهوه خود را هنگام نوشیدن ببینید. شیشه لک نمی‌زند، بنابراین مجبور نیستسد وقت خود را صرف سابیدن ماگ کنید. از آنجا که لیوان ماده مناسبی برای انتقال گرما نیست، نوشیدنی شما را به خوبی عایق نمی‌کند. اگر اهل نوشیدن قهوه با سرعت کمتری هستید، ممکن است بخواهید به دنبال لیوان‌های دوجداره شیشه‌ای باشید، که برای ایجاد حرارت با قرار دادن فاصله بین نوشیدنی و دمای خارج از آن طراحی شده‌اند.

شیشه همچنین ماده‌ای شکننده است، به این معنی که در صورت برخورد یا تغییر دما به9 طور ناگهانی احتمال ترک خوردن یا خرد شدن آن بیشتر می‌شود.

ماگ استیل ضد زنگ

لیوان‌های ضد زنگ در گرم نگه داشتن قهوه برای مدت طولانی بسیار مناسب هستند. به همین دلیل است که فولاد ضد زنگ برای لیوان های مسافرتی یک ماده محبوب است.

این لیوان‌ها اغلب کمی گران‌ترند، اما در عوض، گزینه‌های زیادی مانند در ب و دستگیره خواهید داشت.

لیوان ملامینی

شاید در مورد ماگ ملامینی چیزی نشنیده باشید، اما احتمالا از آن استفاده کرده‌اید. ملامین ماده‌ای مصنوعی و ساخته دست بشر است که در محصولات مختلف آشپزخانه استفاده می‌شود. لیوان‌های ملامینه سبک، بادوام و اساسا نشکن هستند و به خوبی قابل استفاده در ماشین ضرفشویی هستند. همچنین این ماگ‌ها کاملا مقرون به صرفه هستند.

ماگ چینی

سفال‌های چینی سنتی برای سال‌ها و حتی قرن‌ها یک گزینه عالی و جذاب بوده است. اگرچه زیبایی آن‌ها بیشتر از دوام‌شان است اما در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف به بازار عرضه میشوند، معمولا ظریف و کوچک هستند واغلب در قالب فنجان تولید می‌شوند و خیلی بعید است کسی دوست‌شان نداشته باشد.

ماگ کلاسیک

ماگ‌های کلاسیک برای نوشیدن قهوه در خانه، محل کار یا کافی شاپ تهیه می‌شوند. این لیوان‌های ساده سرامیکی، سنگی یا شیشه‌ای هستند.

ماگ سفری یا تراول ماگ

اگر خیلی اهل سفر هستید احتمالا از آن دسته افرادی هستید که قهوه خود را در ماشین یا قطار می‌نوشند پس باید لیوانی تهیه کنید که مناسب سفر باشد. لیوان‌های مسافرتی معمولا از سرامیک یا استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند و قهوه بیشتری را در خود نگه می‌دارد.

این لیوان‌ها به طور کلی دارای درب و دسته‌های بزرگ نیز هستند. هنگام استفاده از این لیوان ها از درپوش‌های محکم و راحتی شستشو هم لذت ببرید. همه لیوان های مسافرتی در ماشین ظرفشویی ایمن نیستند، بنابراین اگر عاشق ظرف شستن نیستید یکی از آن‌ها بخرید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران