تعداد بازدید : 450
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۴/۲۱
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۴/۲۱ ۱۸:۴۵:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

قرص پرانول ۱۰

(ویرایش)

قرص پرانول یا پروپرانولول موارد مصرف مختلفی دارد که ما به برخی از آنها در این مقاله پرداخته ایم. اما لازم به ذکر است مصرف و قطع خودسرانه ی این دارو به هیچ عنوان توصیه نمیشود و عوارض بدی به همراه دارد.

قرص پرانول برای چیست؟

پروپرانولول برای درمان فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، فئوکروموسیتوما (توموری در غده فوق کلیوی)، انواع خاصی از لرزش و تنگی دریچه آئورت استفاده می شود. این دارو، همچنین برای جلوگیری از آنژین (درد قفسه سینه)، سردردهای میگرنی و بهبود احیا پس از حمله ی قلبی استفاده می شود. پروپرانولول در دسته داروهایی به نام مسدودکننده های بتا قرار می گیرد. این دارو با آرام کردن رگ های خونی و آهسته کردن ضربان قلب برای بهبود جریان خون و کاهش فشار خون عمل می کند.

⚠️ فشار خون بالا، مشکل شایعی است که در صورت درمان نشدن می تواند موجب آسیب به قلب، مغز، رگ های خونی، کلیه ها و دیگر بخش های بدن شود.

پروپرانولول و اضطراب

اول از همه، دانستن این نکته مهم است که پروپرانول از نظر فنی، مانند زاناکس (آلپرازولام، یک بندزودیازپین) یا زولافت (سرترالین، یک SSRI) یک داروی ضد اضطراب نیست. این داروها با مورد هدف قرار دادن بخش های خاصی از مغز و سیستم عصبی مرکزی، موجب احساس آرامش می شوند. با وجود این که روند تأثیرگذاری این داروها پیچیده است، اما در واقع، موجب توقف تأثیرات روانی و جسمانی اضطراب می شوند.  ادامه

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران