تعداد بازدید : 412
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۲۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۴/۲۸
کاربران آنلاین : 0
banofereshteh
۱۴۰۰/۴/۲۸ ۱۴:۰۰:۰۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ۰۰:۴۶:۲۶

برای پیشگیری از زگیل تناسلی چه باید کرد ؟

(ویرایش)

بهترین راهکار این است که با کسی که مبتلا به زگیل تناسلی است، رابطه جنسی نداشته باشید.

با استفاده از انواع روش هاى جلوگيرى در روابط جنسى، مى توانيد از ابتلا به زگيل تناسلی جلوگيری كنيد. همچنين مى توانيد قبل از انجام روابط جنسى، شما و شريک جنسی شما آزمايش غلبارگرى انجام دهيد. استفاده از روش هاى جلوگيرى مانند كاندوم هاى زنانه و مردانه ممکن است احتمال انتقال را کاهش دهد ولى همچنان احتمال انتقال وجود دارد.

همچنین واکسن های HPV مانند گارداسيل Gardasil يا سرواريكس Cervarix نیز وجود دارند كه با مصرف آن مى توان از ابتلا به زگيل هاى تناسلی جلوگيری كرد. اين واكسن ها هم برای زنان و هم براى آقایان موجود است، ولى در دوران بارداری نباید اين واكسن ها را دريافت كرد.

ويروس HPV چگونه می تواند بر کودک تأثیر بگذارد؟

زنان بارداری كه به زگیل تناسلی مبتلا هستند، معمولا نیازی به درمان خاصی ندارند.

شما ممکن است بخواهید زگیل ها را در طول دوران بارداری تحت درمان قرار دهيد و یا آنها را حذف كنيد كه این تصميمى كاملا شخصی است و از نظر پزشکی ضروری نیست. نوزادانی که در طى دوران بارداری مادر با ويروس HPV در تماس هستند، معمولا مى توانند در اوایل زندگى به ویروس غلبه كنند.

در موارد بسیار نادر، نوزاد و یا کودک کوچک ممكن است دچار وضعیتی شود كه به آن پاپیلوماتوز حنجره گفته مى شود. در اين عارضه، زگیل های کوچکى بر روی تارهای صوتی گلو رشد می کنند. در حدود ٠.٠٤ درصد از نوزادان دچار این بیماری مى شوند، ولى منبع عفونت ویروسی همیشه از طرف مادر نیست و نوزاد پس از تولد ممكن است در تماس با دیگران به اين بيمارى مبتلا شود.

در صورت بروز پاپیلوماتوز حنجره، اين بيمارى قابل درمان است.

تولد نوزاد با ويروس HPV

برای خانم های مبتلا به HPV یا زگیل تناسلی، زایمان سزارین توصیه نمی شود،

 چرا كه سزارين مانع انتقال ویروس زگیل از مادر به نوزاد نمی شود. ويروس HPV در مایع آمنیوتیک زنان باردار تشخیص داده شده است، به همین دلیل انتقال ویروس به نوزاد در دوران بارداری نيز امکان پذیر است.

درمان زگیل هاى تناسلی قابل مشاهده در دوران بارداری، احتمال انتقال ویروس به نوزاد (در زايمان به صورت طبيعى و یا سزارین) را کاهش نمی دهد. همانطور که قبلاً ذکر شد، حتی اگر زگیل ها حذف شوند، زمینه عفونت ویروسی قابل درمان نيست و ويروس همچنان در بدن فرد وجود خواهد داشت.

در موارد بسیار نادر، زگیل هاى تناسلى ممکن است تا حدى رشد کنند و گسترش یابند تا كه ورودى واژن و كانال زايمان را كاملا مسدود كنند. در صورت بروز اين عارضه، انجام سزارین توصیه می شود.

مطالب بیشتر...

هر مردای را به همت میتوان تسخیر کرد.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران