تعداد بازدید : 746
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۹
کاربران آنلاین : 0
myblog
۱۴۰۰/۵/۹ ۱۷:۱۸:۲۴
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۲۹ ۱۷:۲۴:۰۵

درمان کیست مویی (پیلونیدال) با لیزر در یک جلسه، هزینه

(ویرایش)

درمان کیست مویی (پیلونیدال) با لیزر در یک جلسه، هزینه

باید در نظر داشت که درمان کیست مویی یا پیلونیدال ارتباط مستقیمی با زمان مراجعه بیمار به پزشک و نوع بیماری دارد، هر چند در این مجال باید خاطر نشان کرد که تنها راه درمان قطعی کیست مویی یا پیلونیدال جراحی و لیزر است.

البته باید متذکر شد که این عمل جراحی با لیزر، وسیع نیست و تنها آبسه تخلیه و موها خارج می‌شوند و بعد حفره کاملا شستشو داده می‌شود.
درمان کیست مویی یا پیلونیدال

نقش لیزر در درمان کیست مویی

  1. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد: لیزر های مختلفی با طول موج های گوناگون برای ازبین بردن موهای زائد استفاده می شوند.موهای مشکی وضخیم به این لیزرها خیلی خوب جواب میدهندو برعکس موهای بور و کرکی و کم رنگ به لیزر خوب جواب نمیدهند .بیمار باید بعد از عمل نظافت این ناحیه را رعایت کرده و از رشد موهای زائد در این ناحیه جلوگیری کند.نواحی یک تا دوسانتی متر اطراف محل عمل شده وقسمت تحتانی تا ناحیه مقعد باید بطور مرتب از نظر رشد موهای زائد بررسی شده وتمیز شود.
  2. استفاده از دیود در درمان کیست مویی یا پیلونیدال {در مراحل اولیه بیماری میتوان با فیبر دیود وارد کیست شده وجداره ی کیست را از بین برد،در این صورت نیاز به جراحی نیست}البته در این مرحله علائم در حداقل ظاهر شده و یا بیماری بدون علائم است .
    بعد از اینکه فیبر لیزر خارج شد سینوس مویی بصورت یک وج برداشته شده و یک زخم بیضوی کوچک ایجاد میشود.این زخم چند روزی ترشح داشته تا اینکه جدار و محتویات کیست بطور کامل دفع شده وسپس زخم ترمیم میشود.این جانب با این روش کاملا مخالفم و انرا خلاف اصول صحیح درمانی میدانم .ول در بعضی کلینیکها متاسفانه انجام میشود و بیمار پس از مدتی مجددا با علائم عود بیماری مراجعه میکند ولی این بار بعلت چسبندگی بافتی براحتی مرتبه اول بافت کیستیک جدا نمیشود .
  3. استفاده از لیزر دی اکسید کربن برای برداشتن کامل ضایعه در مراحل پیشرفته کیست مویی:با این لیزر میتوان بافت حاوی کیست را بطور کامل برداشت.این روش درعمل  کیست مویی یا پیلونیدال وسیع؛کیست مویی با سینوس های متعدد و کیست مویی یا پیلونیدال عارضه دار استفاده می شود.
  4. استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم

مزایای لیزر کیست مویی

  • کاهش میزان خونریزی: به علت بسته شدن عروق کوچک توسط لیزر خونریزی حین عمل کیست مویی یا پیلونیدال به حداقل می رسد.
  • ترمیم عصب های قطع شده حین عمل کیست مویی با لیزر
  • کاهش احساس درد
  • از بین رفتن ریشه های احتمالی باقی مانده حین جراحی: چرا که دی اکسید کربن هنگامی که به بستر زخم تابانده می شود باعث از بین رفتن ریشه های باقی مانده احتمالی حین لیزر کیست مویی یا پیلونیدال خواهد شد.
  • درمان در یک جلسه: در این روش بدون گذراندن دوران نقاهت به مدت ۳۰ دقیقه بیمار تحت جراحی بسته قرار می‌گیرد و در سریع ترین زمان به زندگی عادی خود باز می‌گردد.

هزینه درمان کیست مویی با لیزر

هزینه درمان کیست مویی با لیزر شامل پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست. اما بسته به نوع بیمه تکمیلی‌تان، بخشی از این هزینه توسط بیمه تکمیلی به شما پرداخت می‌شود.

چون عمل لیزر کیست مویی کمتر از ۶ ساعت طول می‌کشد و بصورت سرپایی انجام می‌شود، تحت پوشش بیمه عادی نیست اما هزینه آن با جراحی کیست مویی تفاوت چندانی ندارد و نیازی به نگرانی نیست.

همچنین برخی از بیمه های تکمیلی تا ۹۰ درصد هزینه لیزر را پرداخت خواهند کرد، بنابراین اگر قبل از عمل عضویت یک بیمه تکمیلی را داشته باشید می توانید بخشی از هزینه لیزر کیست مویی را دریافت کنید.

برای تعیین هزینه لیزر نیاز به انجام معاینه و بررسی شرایط بیماری هم می‌باشد. این مبلغ بطور حدودی در جراحی و لیزر بین ۲/۵ تا ۵ میلیون تومان می باشد.

بررسی انواع درمان کیست مویی
 گفتنی است نحوه درمان کیست مویی با پیشرفت بیماری ارتباط مستقیمی دارد، بدین معنا که در صورت عدم بروز عفونت می توان حتی با استفاده از درمان کیست مویی بدون جراحی دارو و یا مراقبت های لازم مانند رعایت کامل بهداشت و یا برداشتن موهای زائد اقدام به درمان مناسب و موثر نمود، اما در مقابل به هنگام بروز عفونت برداشتن کامل کیست تنها راه درمان محسوب می شود.

جالب است بدانیم که امروزه در مورد وسعت جراحی برای برداشتن کیست مویی یا پیلونیدال و یا اینکه چه اقدامی را باید در مورد محل جراحی انجام داد، بین جراحان اختلاف نظر وجود دارد. به عبارت ساده تر اگر بیمار در مراحل اولیه ایجاد کیست به پزشک مراجعه کند و همچنین اندازه کیست کوچک باشد، می توان آن را برداشت و به طور اولیه بخیه زد و زخم را ساده بست اما در صورت بروز کیست خیلی بزرگ یا عفونی دیگر نمی توان آن را پانسمان کرد، چرا که زخم دچار مشکل می شود، از همین رو پس از برداشتن ضایعه، محل جراحی بخیه زده نمی شود و باز می ماند و در صورت ایجاد حفره غیر عفونی بعد از جراحی می توان از گوشت اطراف حفره در ناحیه باسن استفاده کرد و دهانه حفره را بست.

 

درمان کیست مویی (پیلونیدال) با لیزر در یک جلسه، هزینه - درمان کلینیک

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران