تعداد بازدید : 423
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۱۶
کاربران آنلاین : 0
nstrnmhd
۱۴۰۰/۵/۱۶ ۱۶:۳۱:۴۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۹/۲۷ ۲۰:۰۴:۰۱

مراقبت از کیفیت انواع مدل مانتو تابستانی با پارچه نخی چگونه می باشد؟

(ویرایش)

بعضی روزها ممکن است در خارج از خانه چنان گرم شود که احساس کنید می خواهید زیر تابش خورشید ذوب شوید. لباس پوشیدن برای هوای گرم می تواند یک چالش باشد، به ویژه هنگامی که هرگز نمی خواهید عرق کنید و در عین حال میخواهید از بروزترین برندهای مانتو تابستانی با پارچه نخی استفاده کنید.

برای اینکار می توانید با جستجوی دقیق، لباس هایی از جنس نخ و موادی که باعث خنک شدن شما شود و همچنین سبک ها و برش هایی که بر روی مانتوی مورد نظر برای هوای گرم ایجاد شده انتخاب کنید. اما واقعا خرید مانتو تابستانی با پارچه نخی را چگونه انتخاب کنیم؟ در ابتدا باید به نوع پارچه ی آن توجه بیشتری کنیم.

پارچه ای با نام نخ در بازار وجود ندارد، بلکه درست آن، پارچه پنبه ای است. نخی در واقع صفت برای پارچه است و نام پارچه محسوب نمی شود. در واقع تمامی پارچه های بافته شده، نخی هستند. این نخ می تواند از الیاف مختلفی تشکیل شده باشد. پارچه های جنس نخی اصطلاحا به پارچه هایی گفته می شوند که الیاف ویسکوز یا پنبه بیشتری در بافت آن ها موجود است و جزو الیاف طبیعی ای مانند پنبه، کتان، پشم، ابریشم و ویسکوز محسوب می شوند.

در نتیجه برای رهایی از گرمای تابستان سعی کنید به سراغ مانتو تابستانی با پارچه نخی بروید و لباس های ساخته شده از مواد تنفسی مانند پنبه، لینن، یا جرسی را انتخاب کنید. این پارچه ها بدن شما را محدود نمی کنند و باعث تعریق شما در گرما نمی شوند و برای خنک ماندن، حتی در یک روز با آب و هوای گرم بسیار مناسب هستند.

روش های از بین بردن لکه روی مانتو تابستانی با پارچه نخی چیست؟

با رعایت نکات زیر میتوانید به راحتی مانع از بین رفتن کیفیت مانتوهای خود شوید. در ادامه به برخی نکات پیرامون نحوه ی نگهداری از البسه با پارچه ی نخی ارایه شده است.

تغییر رنگ

بهترین راه برای جلوگیری از تغییر رنگ لباس های شما، شستن دستی آنها در آب سرد است. اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، همیشه یک ایده خوب استفاده از ملحفه های رنگی است. این کار باعث میشود مانتو تابستانی شما با پارچه ی نخی اش رنگ خود را از دست ندهند.

از بین بردن لک

برای پیشگیری از ماندگاری لک بر روی مانتو تابستانی با پارچه نخی خود، از یک پاک کننده رنگی استفاده کنید. روی نواحی در معرض عرق و ضد تعریق (نواحی زیر بغل و گردن) و همچنین لکه ها تمرکز کنید. این کار نه تنها به شما کمک می کند تا با لکه مبارزه کنید، بلکه به ریشه کن کردن بوی بدن نیز کمک می کند.

اگر لکه تازه است، مانتوی خود را زیر شیر سرد به مدت 5-3 دقیقه نگه دارید، و سپس لکه را هر 1 دقیقه به آرامی مالش دهید. اگر لکه ادامه یافت، این اقدامات را 2 تا 3 بار تکرار کنید. برای از بین بردن لکه های قدیمی، مقداری مایع لباسشویی را در حالی که سطح آن هنوز مرطوب است بر روی آن ریخته و مالیده و سپس بگذارید 7-5 دقیقه خودش را بگیرد. بعد از آن، لکه را دوباره به آرامی بین انگشتان خود بمالید تا باعث شل شدن آن شود. فراموش نکنید که لباس را کاملاً با آب سرد بشویید.

روش های لکه بری جایگزین استفاده از سرکه، آب لیمو، پراکسید هیدروژن یا سفید کننده بدون رنگ، جوش شیرین، الکل و حتی زرده تخم مرغ را پیشنهاد می کنند.

مانتو تابستانی

روش های مراقبت از کیفیت مانتو تابستانی با پارچه نخی چیست؟

پس از شستن و از بین بردن لکه، توجه داشته باشید که پنبه و نخ در اولین شستشو خیلی سریع جمع می شود و به طور کلی به دلیل همین انقباض معروف است. همیشه قبل از شستشوی مانتو تابستانی با پارچه نخی، برچسب های مراقبتی آن را بخوانید تا دستورالعمل تمیز کردن را اعمال کنید. اگر مطمئن نیستید، با آب سرد بشویید.

از خشک کردن لباس های خود روی طناب خودداری کنید زیرا آویزان شدن می تواند پارچه های مانتو تابستانی با پارچه نخی شما را به طور ناگهانی کش دهد و بدقواره کند. اگر از خشک کن استفاده می کنید، مواد پنبه ای خود را در آنجا نگذارید تا کاملا خشک شود. در عوض، آنهایی را که هنوز کمی مرطوب هستند خارج کنید و اجازه دهید رطوبت به تدریج تبخیر شود.

اتو و چروک زدن

پارچه ی نخی یا پنبه ای که بعنوان مثال در مانتو تابستانی با پارچه نخی بکار می رود، نسبتاً سخت است و می توان آن را بدون خطر براق شدن یا سوزاندن در دمای بالاتر اتو کرد. برای داشتن ظاهری آراسته و صاف، اطمینان حاصل کنید که پشت یا داخل پارچه و همچنین قسمت بیرون را اتو می کنید. ابتدا قسمت زیرین یا داخل پارچه را اتو کنید تا در هنگام اتو کشیدن خارج، چین و چروک آن نیز بین برود.

اگر روی لباسهای شما لکه یا نشانه و ردی از قبل وجود دارد، با اتو کشیدن روی آنها می توانید آنها را درون پارچه قرار دهید، اما برای جلوگیری از این امر، پیشنهاد می کنیم که آن قسمت را اتو نکنید و یا با استفاده از پارچه مرطوب که روی آن قرار داده شده، اتو نکنید. پنبه خیلی راحت چین می خورد و به همین دلیل بهتر است لباس نخی خود را به جای آویزان کردن، پهن کنید. برای داشتن نتیجه بهتر در حفظ شکل آنها، به جای آویزهای سیمی، روی آویزهای ضخیم و شکل دار پهن کنید.

اجازه ندهید لباس خورده شود

بله ، درست شنیدید. خورده شدن! توسط پروانه ها و بید ها. مانند ابریشم و پشم، پنبه و نخ یک پارچه ارگانیک هستند و عرق و روغن های طبیعی پوست را به راحتی جذب می کنند که اغلب این موارد طعمه آفات خانگی می شوند.

برای اطمینان از با کیفیت ماندن لباسهای پنبه ای مورد علاقه خود، لباسهای کثیف خود را برای مدت طولانی بلا استفاده نگذارید و به یاد داشته باشید که تمیز و شسته نگه داشتن این لباس ها، یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از خورده شدن آنها توسط پروانه ها است.

کمد لباس خود را شسته و رفته کنید. فضای بیشتر بین لباس ها به این معنی است که احتمال کمتری وجود دارد که پروانه ها در آنجا ساکن شوند. هر گوشه کمد لباس خود را جارو برقی بکشید. بسیاری از مردم هرگز نمیدانند که باید داخل کمد های خود را جارو برقی کنند، اما اینجا دقیقا همان جایی است که پروانه ها و بیدها مخفی می شوند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران