تعداد بازدید : 480
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۶/۴ ۱۰:۴۸:۴۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

معرفی انواع تجهیزات جانبی در هنگام خرید دوربین ورزشی

(ویرایش)

دوربین ورزشی امروزه جز دوربین های محبوب می باشد و علاوه بر علاقمندان به ورزش افراد عادی هم از این نوع دوربین ها استفاده می کنند. با توجه به این موضوع خرید دوربین ورزشی بسیار محبوب می باشد زیرا حتی شما ورزشکار یا ماجراجو هم نباشید دوربین ورزشی یکی از جالب ترین وسیله های است که شما می توانید داشته باشید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به شما نکات طلایی درباره خرید دوربین ورزشی بگوییم.

به چه دوربین های دوربین ورزشی می گویند؟

دوربین های ورزشی یا action camera دوربین هایی هستند که ابعاد کوچکی دارند و غالبا هم ضدآب می باشند و در فعالیت های هیجان انگیز و ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند. افرادی که دنبال هیجان هستند و به ورزش هایی همچون: اسکی، دوچرخه سواری در کوهستان، غواصی در آب های گرم و این موارد علاقمند باشند ، حتما به یک دوربین ورزشی نیاز دارند.

به چه دوربین های دوربین ورزشی می گویند؟

قابلیت های دوربین ورزشی

یکی از اصلی ترین قابلیت های این مدل دوربین ها، امکان اتصال به کلاه ایمنی، اسکی، دوچرخه، بر روی سینه می باشد. این دوربین در برار ثبت لحظه های پر مخاطره به مانند ضربه وارد شدن به آن ، افتادن درون آب، فشار زیاد، فرو رفتن در گل و لای و تکان خوردن های شدید کاملا مقاوم می باشد. این نوع دوربین ها به دلیل این که بیشتر در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد دارای یک لنز زاویه باز می باشد. این نوع دوربین هاد قابلیت فیلمبرداری 360 درجه را هم دارند.

نکات طلایی خرید دوربین ورزشی

برای خرید دوربین ورزشی لازم است که یک سری نکات را توجه کنید، در ادامه ما به شما مهم ترین این نکات را خواهیم گفت تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید و انتخاب درستی داشته باشید:

رزولوشن تصویر

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، رزولوشن تصویر است در واقع اگر شما قصد دارید یک مصرف کننده واقعی باشید باید به کیفیت تصاویر خود توجه کنید. بالاترین رزولوشن دوربین ورزشی تا به امروز 4k می باشد. بعد از آن دوربین های با رده 1080pو 720p در بازار موجود است.

رزولوشن تصویر

طراحی بدنه

نوع شکل ظاهری و طراحی بدنه دوربین از نکاتی است که در هنگام خرید دوربین ورزشی باید به آن توجه داشته باشید. به طور کلی دوربین های ورزشی در طرح های گلوله ای، مکعبی و جعبه ای ارائه می شوند. طرح مکعبی و جعبه ای به دلیل این که با سایر وسایل بیشتر سازگاری دارد از محبوبیت و فروش بالایی برخوردار می باشد. دوربین ورزشی گلوله ای بیشتر برای دوچزخه سواری و موتور سواری مناسب است که بر روی کلاه ایمنی نصب می گردد.

مقاومت و ضد آب بودن

از مهم ترین مورادی که باید حتما به آن توجه داشته باشید. در واقع یک دوربین ورزشی خوب در صحنه های سریع و خشن خود را نشان می دهد و متمایز می گردد. با توجه به این موضوع برای خرید دوربین ورزشی باید دقت داشته باشید که از مقاومت بالایی در شرایط جوی مختلف و تکان های شدید برخوردار باشد. خاصیت ضدآبی نیز از مزیت های است که لازم است دوربین شما داشته باشد تا بتوانید از آن در محیط های مرطوب و آبی نیز استفاده کنید.

کارآیی باتری

مدت زمان دوربین های ورزشی به طور معمول بیشتر از سه ساعت نمی باشد. اگر قصد دارید که از دوربین خود بیشتر از این زمان استفاده کنید لازم است که از باتری جانبی یا پاور بانک استفاده کنید. یکی از موارد تاثیر گذار در مدت زمان باتری، کیفیت فیلمبرداری و روشن بودن آپشن های مختلف است.

ویژگی های ارتباطی دوربین ورزشی

یکی از مواردی که در هنگام خرید دوربین ورزشی باید به آن توجه کنید، برخورداری از قابلیت های ارتباطی همچون: وای فای، بلوتوث و درگاه خروجی می باشد تا از این طریق بتوانید در سریع ترین زمان و راحت ترین روش تصاویر و فیلم های ثبت شده خود را به گوشی ، رایانه شخصی یا هر ابزار هوشمند دیگری منتقل کنید.

معرفی انواع تجهیزات جانبی در هنگام خرید دوربین ورزشی

معرفی انواع تجهیزات جانبی در هنگام خرید دوربین ورزشی

کیس ضد آب: برای بردن دوربین ورزشی به زیر آب باید محفظه مخصوص آن را تهیه کنیم، در غیر این صورت به محض ورود به آب، دوربین خراب می شود.

کلاه مخصوص اتصال به سر: برای کوهنوردان، موتورسیکلت‌و یا دوچرخه سواران، اسکیت و یا برد سواران و حتی غارنوردان و دیگر انواع افرادی که به دنبال انجام کارهای پرمخاطره هستند، پیشنهاد عالی می باشد.

وسیله اتصال به دسته موتورسیکلت یا دوچرخه: خرید یک دوربین ورزشی بدون دسته مخصوص اتصال به موتورسیکلت و یا دوچرخه برای افراد موتورسوار و دوچرخه سوار بی معنی می باشد.

وسیله اتصال به شیشه جلوی اتومبیل: یکی از انواع لوازم جانبی دوربین ورزشی است که نیاز خواهید داشت.

بند چرمی اتصال به سینه: به عنوان مهم‌ترین کاربران این سبک ، پارکور کارها را می توان نام برد. برای این دسته از افراد بندهایی چرمی در نظر گرفته شده که می توانند دوربین ورزشی خود را به سینه متصل کنند.

کنترلر از راه دور : در زمان اسکیت سواری، بالا بردن دست و گشتن به دنبال دکمه‌های دوربین ورزشی بر روی کلاه پیشنهاد خوبی نیست، در این مواقع کنترلر از راه دور را به دست خود بسته و به این وسیله می توان دوربین را کنترل کرد

کلام آخر

امروزه خیلی از افراد علاقمند به خرید دوربین ورزشی هستند و این مدل دوربین ها توانسته نیاز های زیادی را برآورده کند و می تواند خاطرات هیجان انگیز شما را ثبت کند. پس برای این که یک انتخاب درست متناسب با نیاز خود داشته باشید لازم است در هنگام خرید این مدل دوربین به نکات بالا توجه کنید. همچنین لازم است که بدانید شاپ هشت و چار یکی از بستر های آنلاین در زمینه تجهیزات دوربین عکاسی و فیلمبرداری می باشد و می توانید با مراجعه به این سایت یک خرید آنلاین راحی و بی دردسر را تجربه کنید.

 
ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران