تعداد بازدید : 520
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۶/۱۶
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۶/۱۶ ۰۹:۳۱:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

راهکار هایی برای سالم ماندن هندزفری

(ویرایش)

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و تغییر سبک زندگی مدرن ما باعث شده است تا استفاده از گوشی های هوشمند بسیار رواج یابد و در کنار آن همراه همیشگی ما هندزفری باشد. اما یکی از دغدغه های امروزی ما عمر هندزفری ها می باشد. کیفیت نحوه استفاده از هندزفری ها می تواند بر روی طول عمر آن تاثیرگذار باشد. در این مقاله قصد داریم تا یک سری ترفند ها به شما آموزش دهیم که باعث سالم ماندن هندزفری می شود. در این مقاله همراه ما باشید.

خرابی هندزفری یا گوشی

در واقع هنگامی که صدای خش خش را در هندزفری می شنویم، متوجه می شویم که هندزفریمان در حال خراب شدن است اما بهتر است که قبل از انجام هر کاری بررسی کنید که این خرابی از هندزفری است یا خیر؟ برای متوجه شدن این موضوع هندزفری را به وسایل دیگری به مانند گوشی، لپ تاب و… وصل کنید و مطمئن شوید که ایراد از سوکت گوشی شما و خرابی آن نباشد. اگر در سایر دستگاه ها دچار مشکل نباشد به این معنی است که سوکت گوشی شما خراب است.

خرابی هندزفری یا گوشی

عواملی که مانع سالم ماندن هندزفری می شود

قرار دادن هندزفری بر روی لبه های تیز

اگر هندزفری خود را بر روی لبه های تیز به مانند لبه میز و غیره قرار می دهید. به راحتی باعث خراب شدن و پاره شدن پوسته پلاستیکی روی هندزفری می شود.

کشیدن هندزفری

از عواملی که مانع سالم ماندن هندزفری می شود، کشیدن هندزفری است زمانی که به جایی گیر کرده است. زمانی که هندزفری لای دست و پاهایتان گیر می کند نباید آن را محکم بکشید.

نگهداری هندزفری در مکان مرطوب

درست به مانند تمام وسایل الکترونیکی اگر هندزفری خود را در مکان های مرطوب قرار دهید و به طور مداوم در تماس با عرق بدن شما باشد به راحتی آن را خراب می کند.

نگهداری هندزفری در مکان مرطوب

صدای هدفون را زیاد می کنید

در هنذفری ها صدا با لرزش دیافراگم اسپیکر و درایور ایجاد می‌شود و زیاد کردن صدا تا انتها یعنی لرزش بسیار زیاد و دائمی است. این کار علاوه بر آسیب رساندن به گوش شما باعث می شود تا هندزفری شما خراب شود.

خوابیدن به همراه هندزفری

یکی از کار های که مانع سالم ماندن هندزفری می شود، خوابیدن با آن است زیرا فشار زیادی به هدفون شما وارد می شود و ممکن است زیر شما گیر کند و باعث پارگی و خرابی هدفون شما گردد.

ترفند های سالم ماندن هندزفری

استفاده از کیف هندزفری

روش اول که باعث سالم ماندن هندزفری می شود استفاده از کیف محافظ است. یکی از مناسب ترین و راحتترین راه ها است. تنها کافی است هزینه کنید و کیف هندزفری مناسب خریداری کنید.

استفاده از کیف هندزفری

استفاده از 4 انگشت برای بستن هندزفری

یکی از روش ها برای افزایش طول عمر هندزفری این است که مانند تصویر زیر شماره 1 و 2، سیم هندزفری را دور 4 انگشت خود بپیچید. در مرحله بعد مطابق تصویر شماره 3، سیم را به‌صورتی‌که گره نخورد از دور انگشتان خود جمع کنید. اکنون مطابق تصویر شماره 4، سیم هندزفری جمع شده را یک گره بزنید. در پایان، یک هندزفری جمع شده مطابق تصویر شماره 5 خواهید داشت. در این صورت سیم هندزفری‌تان گره نمی‌خورد و در هنگام باز و بسته کردن آن دچار مشکل نمی‌شوید. ما در این روش از 4 انگشت خود استفاده کردیم. اما اگر شما دستان بزرگی دارید بهتر است از 3 انگشت استفاده کنید.

استفاده از 4 انگشت برای بستن هندزفری

تمیز کردن گوش هندزفری به صورت مداوم

تمیز کردن گوشی های هنذفری و پاک کردن آن ها باعث سالم ماندن هندزفری می شود و کیفیت صدای هنذفری را بالا می‌برد همینطور برای جلوگیری از ورود میکروب ها به گوش شما بسیار موثر است. به شما توصیه می‌کنیم که این کار را به صورت روتین هر 2 الی 3 روز یک بار انجام دهید.

استفاده از محافظ سیم

محافظ های هنذفری که به دور سیم پیجیده می‌شوند یا در دو سر سیم در محل اتصال به گوشی ها قرار می‌گیرند باعث می شود تا هدفون شما دچار آسیب نشود و از شکستگی و پارگی نجات می‌دهند. این محافظ ها در طرح، مدل و رنگهای مختلف در بازار موجود هستند و مطابق با سلیقه خود می‌توانید آنها را تهیه کنید

راهکار هایی برای سالم ماندن هندزفری

زمانی که هدفون و هندزفری خود را روی میز می گذارید، بخشی از فضای میز توسط سیم این وسایل گرفته می شود یا با گذاشتن آنها در کمد، احتمال گره خوردن سیم آنها در میان دیگر وسایل وجود دارد

گاهی برای باز کردن پیچ و تاب سیم هدفون و هندزفری خود، زمان زیادی را باید صرف کنید و ممکن است در حین باز کردن گره سیم، به آن آسیب وارد شود و دیگر قابل استفاده نباشد برای جلوگیری از گره

به همین جهت برای رفع این مشکل، ابزاری کاربردی مورد نیاز است تا با جمع کردن و نگهداری سیم هدفون و هندزفری، علاوه بر آن که فضای کمی اشغال کند،باعث افزایش طول عمر هدفون شما شود. کیف نگهدارنده هدفون، وسیله ای است که این کار را انجام می دهد.

راهکار هایی برای سالم ماندن هندزفری

 کلام آخر

در این مقاله به طور کامل درباره ترفند های سالم ماندن هندزفری صحبت کردیم و به شما روش های را گفتیم که مانع آسیب رساندن به هندزفری شما می شود و باعث می شود تا خیلی دیرتر هدفون شما خراب شود. با رعایت نکات بالا دیگر نگران خرابی هندزفری های خود نباشید. شاپ هشت و چار یکی از سایت های فروش آنلاین تجهیزات دوربین عکاسی و فیلمبرداری است که با مراجعه به این سایت می توانید خرید راحت و ایمن را تجربه کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران