تعداد بازدید : 413
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۶/۲۱
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۶/۲۱ ۱۸:۲۹:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

فشار خون پایین در بارداری

(ویرایش)

در دوره بارداری، درست مانند هر زمان دیگری در زندگی، فشار خون بالا نیاز به رویکرد مدیریتی جامعی دارد. با این حال، فشار خون پایین چه در دوران بارداری و چه در سایر موارد چندان موجب نگرانی نخواهد شد؛ با این حال بهتر است که تحت نظر قرار گیرد.

به گفته ی دکتر نادر افشاری متخصص قلب و عروق اینکه فشار خون شما قبل از بارداری وجود داشته است یا در دوران بارداری شروع شده،  به چگونگی حل مشکل فشار خون به بهترین و ایمن ترین نحو ممکن کمک خواهد کرد. با این حال در بیشتر اوقات می توان با چند تکنیک ساده، فشار خون پایین را در منزل درمان کرد که در اینجا به آن پرداخته ایم.

چه علائمی فشارخون بارداری اطلاق می شود؟


فشار خون بالا و پایین می تواند در دوران بارداری به دلایل مختلف اتفاق بیفتد؛ این وضعیت ها گاهی اوقات به عنوان عارضه بارداری و گاهی نیز به دلیل بیماری های زمینه ای پدید می آید. هنگامی که فشار خون بالا بعد از هفته 20 بارداری ایجاد شود، به این وضعیت فشار خون بارداری اطلاق میشود.

صرف نظر از علت ایجاد فشار خون، مراقبان بهداشتی فشار خون شما را در طول دوران بارداری تحت نظر داده و در صورت نیاز آن را درمان می کنند. در این گفتار سعی داریم علل معمول فشار خون بالا و پایین در دوره بارداری (از جمله بیماری خطرناک پره اکلامپسی) را بررسی کنیم. همچنین عوامل خطر، علائم و استراتژی های درمانی مربوط را نیز مرور خواهیم کرد.

فشار خون پایین در بارداری


فشار خون طبیعی فشار خونی است که کمتر از 120 میلی متر جیوه سیستولیک و 80 میلی متر جیوه دیاستولیک باشد. هیچ معیاری برای تشخیص فشار خون «پایین» از حالت طبیعی وجود ندارد و اعداد پایین فشار خون عموما نکته مثبتی در نظر گرفته می شوند.

داشتن فشار خون پایین در دوران بارداری (به ویژه در 24 هفته اول) و یا داشتن فشار خون پایین قبل از بارداری امری معمول است.

در چه صورت فشار خون پایین در بارداری خطرناک است؟


به طور کلی، داشتن فشار خون پایین نگران کننده نیست مگر اینکه با علائمی همراه باشد. اگر فردی که فشار خون پایین دارد هیچ علامتی نداشته باشد جای نگرانی نیست؛ اما اگر فرد باردار دارای علائمی همچون: ادامه مطلب

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران