تعداد بازدید : 435
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۷/۱۸
کاربران آنلاین : 0
myblog
۱۴۰۰/۷/۱۸ ۱۵:۵۳:۴۰
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۲۹ ۱۷:۲۴:۰۵

چرا به فیستول مقعدی مبتلا می شویم؟ چگونه آن را درمان کنیم؟

(ویرایش)

مشاهده علائم آزاردهنده در ناحیه مقعد به معنی ایجاد اختلال و ابتلا به نوعی بیماری مقعدی است. بسیاری از بیماری های نشیمنگاهی علائم مشابهی ایجاد می کنند و به همین دلیل تشخیص قطعی این بیماری ها بدون نظر پزشک امکان پذیر نیست.

فیستول مقعدی یکی از عارضه های ناحیه رکتوم و مقعد است که معمولا به دنبال عفونت درمان نشده بوجود می آید و علائم آزاردهنده ای ایجاد می کند. این بیماری انواع مختلفی دارد و با ایجاد درد و عفونت شرایط سختی را برای بیمار ایجاد می کند. با ما همراه باشید تا بطور کامل این عارضه، علائم، دلایل و راه های درمان آن را بررسی کنیم:

فیستول چیست؟

فیستول پری آنال یا فیستول مقعدی به نوعی ارتباط غیر عادی بین انتهای روده و مقعد و پوست اطراف آن گفته می شود که مجرایی پر از عفونت ایجاد می کند. این عارضه ممکن است بافت های مختلف را به یکدیگر متصل کند که با توجه به محل دقیق ایجاد این اتصال نوع بیماری تعیین می شود. معمولا یک سر این مجرای دو طرفه به روده و یک سر آن به سطح پوست می رسد و بیمار شاهد خروج ترشحات چرکی از سطح پوست خواهد بود.

البته برخی از فیستول ها پیچیده تر هستند و چندین مجرای گوناگون ایجاد می کنند که درمان آنها به مراتب سخت تر است.

مشاهده مطلب کامل

انواع

مجراهای فیستول می توانند بخش های مختلف روده و مقعد را به یکدیگر متصل کنند و با توجه به نوع اتصال، فیستول به انواع زیر تقسیم می شود:

  • سوپر اسفنکتریک: محل شروع آن مابین عضلات اسفنکتر خارجی و داخلی است که به سمت بالا گسترش می یابد و نزدیک به مقعد نمایان می شود. احتمال بروز این فیستول بسیار پایین تر از انواع دیگر آن است.
  • اکسترا اسفنکتریک: مجرای این فیستول از سمت راست روده شروع می شود و به سمت پایین حرکت میکند تا از بخش عضلات لگن به سطح پوست راه پیدا کند. معمولا این نوع فیستول در پی بیماری های کرون و کولیت ایجاد می شود.
  • فیستول ترانس اسفنکتریک: این بیماری مجرایی ایجاد می کند که از قسمت پشت مقعد شروع می شود و با گذر از عضلات اسفنکتر خارجی روی سطح پوست مقعد نمایان میشود. شکل ظاهری این عارضه شبیه به U انگلیسی است.
  • فیستول اینتر اسفنکتریک: مجرای این فیستول هم از بین عضلات مقعد شروع می شود و با گذر از اسفنکتر داخلی در اطراف مقعد نمایان می شود. اینتراسفنکتریک رایج ترین نوع فیستول مقعدی است که بیشتر بیماران به این نوع مبتلا می شوند.

منبع سایت ویرگول

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران