تعداد بازدید : 554
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۱۶
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۰/۸/۱۶ ۱۲:۳۶:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

شباهت ها و تفاوت های تجربه ی طلاق در مردان و زنان

(ویرایش)

 

🔺حس فقدان یکی از رایج ترین احساساتی است که پس از تجربه #طلاق توسط مردان و زنان ادراک می شود که می تواند به یکی از اشکال  زیر خود را نشان دهد.

 

🔺افسردگی : این حالت اغلب به صورت فقدان انگیزه و احساس_گناه بروز پیدا می کند و هر دو جنس ممکن است علاقه ی خود را نسبت به کارهایی که در گذشته برای آن ها خوشایند بوده است از دست بدهند.

 

🔺خشم: پس از تجربه ی طلاق ممکن است خشم های فروخورده و #نارضایتی هایی که زوجین برای حفظ صلح در #رابطه، مسکوت باقی گذاشته بودند، مجددا ظاهر شده و فرد را درگیر احساسات منفی کنند.

درمان اختلال خواب کودکان

🔺حسادت: حتی اگر همسر پس از طلاق درگیر رابطه ی جدیدی نباشد این فکر که ممکن است زندگی نویی را با فرد جدیدی آغاز کند، برای طرف مقابل آزار دهنده است و می تواند سبب تجربه ی هیجانات شدیدی شود. به ویژه اگر موقعیت طرفین به گونه ای باشد که به طور مرتب با یکدیگر برخورد داشته باشند ( به عنوان مثال در محل کار) این روند بسیار پیچیده تر خواهد شد.

 

🔺اضطراب: تجربه ی طلاق با تغییرات عمده و اساسی همراه است و اکثر افراد از ناشناخته هایی که با آن ها روبرو خواهند شد، ترس دارند.  روتین ها و اعمالی که بخشی از روند زندگی عادی بودند ممکن است به طور کل حذف شده یا از اساس  تغییر کنند که برای فرد همراه با تجربه ی اضطراب خواهد بود.

 

🔺بدین ترتیب ابعاد  هویتی فرد  از لحاظ  اجتماعی، اقتصادی و جنسی پس از طلاق دستخوش تغییر خواهد شد و فشار روانی زیادی را بر شخص تحمیل خواهد کرد.

 

 

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران