تعداد بازدید : 410
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۲۲
کاربران آنلاین : 0
nstrnmhd
۱۴۰۰/۸/۲۲ ۰۹:۵۴:۳۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۹/۲۷ ۲۰:۰۴:۰۱

شناخت مخاطب هدف در بازاریابی و نقش آن در تبلیغات و فروش

(ویرایش)

مخاطب هدف چیست؟

گروه خاصی از مشتریان که به احتمال زیاد خواهان کالا یا خدمات شما هستند و به این ترتیب آگهی های شما را خواهند دید به عنوان مخاطب هدف شناخته می شوند. در زبان ساده، مشتریان اصلی شما، مخاطب هدف شما محسوب می شود.

بنابر تحقیقات انجام شده، به طور سالانه ۳۷ میلیارد دلار صرف تبلیغاتی می شود که هیچ فایده ای برای تبلیغ کنندگان ندارد و دلیل اصلی شکست این تبلیغات، عدم موفقیت در شناسایی مشتریان اصلی بوده است. می بینید که شناسایی این مخاطبان اصلی، تا چه اندازه در صرفه جویی در هزینه ها و البته رساندن یک نهاد تجاری به سود تاثیر دارد.

مزایای شناسایی مخاطب هدف در بازاریابی

به عنوان یک تاجر، فروشنده یا بازاریاب، شناسایی مشتریان اصلی، اهمیتی حیاتی دارد. اطلاعات مربوط به این مشتریان، کل طرح ها و استراتژی های بازاریابی را تعیین می کنند.

توجه داشته باشید که شناسایی مخاطب هدف، یعنی کسب اطلاعات در مورد سن، علائق، جنسیت و بسیاری از دیگر اطلاعات مرتبط. مثلا اگر یک شرکت تولیدکننده کفش های ورزشی، بداند که مخاطبان هدفش، گروهی از مشتریان را شامل می شود که در ساعت خاصی برنامه ای ویژه را از تلویزیون تماشا می کنند، می تواند به تبلیغات در آن ساعت روی بیاورد.

علاوه بر کسب سود، شناسایی مخاطب و مشتریان اصلی، امکان ایجاد رابطه بهتر با مشتریان بالقوه و بالفعل را برای شما فراهم آورد.

شناخت مخاطب هدف در بازاریابی

انواع مخاطب هدف در بازاریابی

این گروه هدف را می توان با تقسیم بندی های دقیق تر، به صورتی مناسب تر شناسایی کرد؛ تقسیم بندی هایی که این گروه از مشتریان اصلی را به دسته های خردتر تقسیم می کند. وقتی ما مشتریان اصلی خود را به صورتی جزئی تر بشناسیم، رسیدن به آنها هم برای ما آسان تر خواهد شد.

علائق: دسته بندی مخاطبان براساس علائق و سرگرمی ها به شما امکان هدف گذاری اطلاعات-محور و دقیق تر را حاصل می آورد. وقتی علائق مشتریان خود را بشناسید، نزدیک تر شدن به آن ها آسان است.

خرده فرهنگ ها: خرده فرهنگ ها یعنی گروهی از افراد که علائق یا فعالیت هایی مشترک دارند، مثل علاقه مندان یک ژانر موسیقی، با شناسایی دسته بندی جمعیتی، ویژه برخی از مشتریان هدف خود، بهتر می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.

درک نقش های تاثیر گذار در مخاطبان

یکی از مراحل مهم در شناسایی مخاطب هدف در بازاریابی، عبور از اطلاعات جمعیت شناختی، و درک نقشی است که آن ها در خرید ایفا می کنند. نقش های تاثیرگذاردر این میان از این قرار می باشند:

تصمیم گیرنده: این نقش را کسی اختیار می کند که تصمیم نهایی را برای خرید می گیرد. اگر شما به عنوان عرضه کننده یک کالا بدانید که تصمیم نهایی در مورد خرید را چه کسی می گیرد، می توانید برای آن دسته هدف گذاری کنید.

توجه داشته باشید که همیشه تصمیم گیرنده خرید، مصرف کننده آن نیست. به عنوان مثال، کالاهای مردانه ای وجود دارند که خریدارانش خانم ها هستند، مثلا چیزی که خانمی برای همسرش میخرد.

پشتیبانی کننده: این نقش را کسی در اختیار دارد که تصمیم خرید را ندارد اما بر تصمیم گیرنده تاثیرگذار است. مثلا یک کودک در خرید اسباب بازی تصمیم گیرنده نیست اما در اصرار به خرید تاثیرگذار است.

منبع: تبلیغ گوگل

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران