تعداد بازدید : 492
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۲۲
کاربران آنلاین : 0
nstrnmhd
۱۴۰۰/۸/۲۲ ۱۲:۱۳:۳۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۹/۲۷ ۲۰:۰۴:۰۱

ماستیک آب بند پلی یورتان چیست و قیمت آن چقدر است؟

(ویرایش)

ماستیک آب بند پلی یورتان در واقع یک درزگیر الاستومری تک جزئی است که در رطوبت هوا و در دمای معمول (دمای اتاق) خشک می شود. از ماستیک پلی یورتانی برای درزگیری و چسباندن میتوان استفاده کرد. پس میتوان گفت که ماستیک های پلی یورتان به عنوان چسب درزگیر مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین دلیل یا ویژگی که سبب می شود ماستیک پلی یورتان کاربرد زیادی داشته باشد، خاصیت الاستیسیته مناسب و در عین حال قدرت چسبندگی ماستیک پلی یورتان بر روی سطوح متفاوت می باشد.

ماستیک پلی یورتان مقاومت خوبی در برابر ضربه و ارتعاشات و لرزش دارد. ضمناً مقاومت مکانیکی این ماده در مقایسه با سیلیکون بسیار بیشتر است.

وقتی بحث از درزگیری می شود، ماستیک پلی یورتان اولین گزینه پس از درزگیر سیلیکون یا همان چسب آکواریوم و چسب سیلیکون جهانی می باشد. اگرچه که هر دوی این موارد عمل درزگیری را به نحو احسن انجام میدهند و در برابر رطوبت و حرارت و آب مقاوم هستند، در عین حال خاصیت الاستیسیته یا Elongation مناسبی هم دارند.

ماستیک آب بند پلی یورتان تک جزئی

ماستیک آب بند پلی یورتان تک جزئی در حالت عادی خمیری بوده که با دریافت رطوبت هوا، واکنش داده و به حالتی نیمه جامد و الاستیک تبدیل می شود. حالت ارتجاعی این محصول، مانع از ایجاد قیود صلب شده، در نتیجه مانع از ایجاد و رخداد ترک در بتن های تحت تنش می شود.

این ماستیک، یک پلی یورتان بلوکه شده است که در حالت معمولی، غیر فعال است ولی با جذب رطوبت محیط و دمای محیط، فعال شده و به صورت یک خمیر الاستیک و منعطف تغییر شکل می یابد. این واکنش با افزایش حجم همراه است و به این ترتیب درز مورد نظر پر می شود. خاصیت چسبندگی این ماده نیز موجب می شود که این ماستیک به شدت به دیواره درز بچسبد.

کاربرد چسب ماستیک پلی یورتان

کاربرد چسب ماستیک پلی یورتان برای درزگیری سطوح: ماستیک آب بند پلی یورتان سوسیسی (به دلیل نوع و شکل بسته بندی این محصول، به ماستیک های سوسیسی نامیده شده اند) یک نوع چسب پلی اورتان تک جزئی بر پایه رزین پلی اورتان هیدروفیلی است (هیدروفیل: ماده ای که توسط رطوبت یا آب فعال می شود).

هنگامی که چسب پلی اورتان سوسیسی در معرض رطوبت قرار می گیرد، افزایش نسبی حجم داشته و همین عامل باعث آب بندی هر چه بیشتر بین درزها می شود ، بهترین چسب برای آب بندی و درزبندی برای انواع سطوح و یک راه حل بسیار عالی با طول عمر بالا برای آب بندی است.

ماستیک پلی یورتان همچنین یک چسب بسیار قدرتمند بر پایه رزین های پلی یورتان می باشد، که پس از اجرا در درز موجب اتصال دائمی و پر شدن درز بصورت موثر خواهد شد. ماستیک پلی یورتان پس از گیرش کاملا سخت نخواهد شد و پس از خشک شدن کامل مانند یک لاستیک با خاصیت الاستیسیته بالا، در برابر تنش های سازه ای مقاومت ایده آلی دارد و از هم گسیخته نخواهد شد.

منبع: خرید کفپوش بتنی

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران