تعداد بازدید : 589
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۱۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۹/۱۱
کاربران آنلاین : 0
آوادنتال
۱۴۰۰/۹/۱۱ ۱۱:۳۸:۲۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۹/۱۱ ۱۱:۳۸:۴۱

درباره mta دندانپزشکی بدانید

(ویرایش)

MTA دندانپزشکی که به آن مینرال‌ تری‌اکسید آگریگیت نیز گفته می شود که یکی از مهمترین مواد اندو می باشد. ام تی ای برای پر کردن دندان ها و ترمیم کانال های ریشه دندان کاربرد دارد. این ماده در آمریکا توسط دکتری به نام ترابی نژاد حدودا در سال 2003 میلادی کشف شد و دنیای پزشکی را متحول کرد. شما می توانید با خرید MTA دندانپزشکی در موارد زیر استفاده کنید:

حذف و برطرف کردن ضایعات موجود در کانال ریشه دندان
پرکردن آپکس ریشه به صورت معکوس
قطع کردن سریع آمپول پالپ
برای در مان دندان ها با ریشه خراب و ناقص
بازسازی بافت های سخت دندان و محکم کردن کانال دندان
مانعی قوی برای جلوگیری از آسیب به ریشه‌ی دندان به هنگام سفیدسازی آن‌ها

قیمت mta دندانپزشکی

نحوه استفاده از ام تی ای دندانپزشکی:
ابتدا کانال ریشه دندان را مشخص کنید و سپس MTA را به همراه اسپاتول یا آمالگام کریر داخل کانال مورد نظر بریزید. توجه کنید که به هیچ وجه برای ریختن ام تی ای در کانال دندان از لنتولوی مارپیچ استفاده نکنید.

تصورات نادرست درباره mta:
برخی از همکاران دندانپزشک بعضاً تصورات نادرستی در استفاده از MAT دارند. بعضاً مشاهده می‌شود که در مورد کاربردهای معجزه‌آمیز آن اغراق می‌شود و انتظارات بیش از حد از در مورد خواص این ماده داریم. در حقیقت اگر درمان به طور صحیح انجام نشود و اهداف اصلی درمان محقق نشود، هیچ ماده ای نمی‌تواند پیش‌آگهی درمان را بهتر کند.

یک سری دیدگاه ها و استفاده های نادرست برای ام تی ای دندانپزشکی وجود دارد که باید حتما به آن ها توجه کنید. شما نیز اگر همچین دیدگاه هایی را داشته باشید کارتان را به درستی انجام نمی دهید و روز به روز پسرفت می کنید. در ادامه تمامی این موارد را به طور خلاصه برای شما بازگو می کنیم.

استفاده از mta در صورت ناتوانی در پیدا کردن اوریفیس کانالی. این مورد یکی از بارزترین مشکلاتی است که بیش تر دندانپزشکان مرتکب می شوند. در زمان پر کردن دندان خیلی ها به جای پیدا کردن این کانال از ام تی ای برای پر کردن آن استفاده می کنند.
نادرست قرار دادن ماده ام تی ای در دندان. بعضی ها تصور می کنند این ماده را باید بدون هیچ اصول و قاعده ای در دندان بیمار قرار دهند؛ در صورتی که این کار نیاز به مهارت دارد. پس از چپاندن مواد در دهان بیمار خودداری کنید.
قرار دادن mta در معرض ترشحات پیوسته. باید این ماده را در محلی که شست و شوی زیاد وجود دارد و یا اینکه رطوبت زیاد وجود دارد، به هیچ وجه قرار ندهید.
حواستان باشد، مرتکب اشتباهات بالا نشوید. شما باید در نظر داشته باشید که کارایی اصلی این ماده برای پر کردن دندان نیست بلکه در زمان اندو برای پنها کردن ایرادات کار می باشد.

نکات قابل توجه در زمان خرید ام تی ای دندانپزشکی:
در زمان خرید mta دندانپزشکی باید حواستان باشد که اورجینال باشد و دارای کیفیت بالایی است. دلیل این همه حساسیت این است که کشورهای مختلف، برندهای متفاوتی از این محصول را وارد بازار کرده اند و هر کدام ویژگی های متفاوای دارد. در ایران نیز از ام تی ای برندهای متفاوتی وجود دارد که دارای کیفیت قابل قبولی هستند ولی حتی تقلبی آن ها نیز عرضه می شود. شما باید هر برندی را که انتخاب می کنید از کیفیتش مطمئن شوید و اورجینال آن را خریداری کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که حتما بعد از خرید ام تی ای راهنمای استفاده از آن را بخوانید و با محدودیت های استفاده آن آشنا شوید. چشم پوشی از این مرحله موجب می شود، دندان های بیمار به درستی درمان نشود و از کار ناراضی باشد. حواسمان باشد که شما نباید بر روی دندان های بیمار خود تست انجام دهید و باید به صورت حرفه ای عمل کنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران