تعداد بازدید : 473
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۱۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۹/۱۴
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۰/۹/۱۴ ۱۲:۰۲:۰۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

کامپوزیت ونیر چگونه انجام میشود

(ویرایش)

دندانپزشک در مرحله اول دندان های شما را تمیز می کند تا آماده انجام عمل نصب روکش های کامپوزیتی شوید. در مرحله بعد ممکن است دندانپزشک مجبور شود تا یک لایه نازک از مینای دندان شما را به بردارد تا مواد مورد استفاده به دندان شما بچسبد. در برخی از مواقع و زمانی که نیاز به ایجاد تغییرات جزئی و همچنین تغییر در رنگ دندان وجود دارد، نیازی به بریدن و شکل دادن دندان های اصلی وجود ندارد.

طرح لیخند دیجیتالی در دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری

طول پروسه درمان به این موضوع بستگی دارد که برای شما از روکش های مستقیم استفاده شود یا غیر مستقیم. در روش استفاده مستقیم از روکش های کامپوزیتی دندانپزشک برای این که بتواند روکش ها را به دندان شما بچسباند تغییراتی را در مینای دندان ایجاد می کند. سپس از یک ماده چسبنده استفاده می کنند تا رزین کامپوزیت به دندان های شما بچسبد و در آخر لایه بسیار نازکی از کامپوزیت را به سطح دندان های شما می چسبانند. با استفاده از نور لیزر لایه های کامپوزیت خشک می شود تا سریعا سخت شده و آماده استفاده شوند. این امکان برای شما وجود دارد که رنگ روکش های کامپوزیتی خود را انتخاب کنید. در این مرحله دندانپزشک می تواند رنگ های رزین کامپوزیت را با هم مخلوط کند تا روکش های شما طبیعی به نظر برسد.

در روش غیر مستقیم، دندانپزشک در مرحله اول دندان های شما را آماده می کند و پس از آن از دندان های شما قالب گیری می کند. ونیرهای غیر مستقیم خارج از دهان ساخته می شوند. وقتی روکش های غیر مستقیم آماده شدند، دندانپزشک با استفاده از ماده ای چسبنده آن ها را به دندان ها می چسباند. سپس روکش های کامپوزیتی را به دندان ها متصل می کند. در این روش نیز از حرارت های نوری استفاده می شود تا چسب ها خشک شوند. در نهایت دندانپزشک پس از بررسی شرایط دندان ها، آن ها را تمیز می کند و در صورت نیاز لبه های آن ها را حالت می دهد تا صاف شده و به کیفیت و شکل مورد نظر برسند.

روش درمانی استفاده از کامپوزیت ونیر نیازی به بیهوشی ندارد و بی حسی موضعی می تواند برای انجام این کار کافی باشد. در بسیاری از موارد افراد پس از استفاده از روکش ها می توانند بلافاصله پس از ترک کلینیک دندانپزشکی به زندگی عادی خود بازگشته و فعالیت های روزانه خود را از سر گیرند. پیش از استفاده از کامپوزیت ونیر بهتر است تحقیقات لازم جهت پیدا کردن یک دندانپزشک متخصص و باتجربه را انجام دهید تا بتوانید از موفقیت انجام این عمل مطمئن شوید و ریسک شکست را کاهش دهید.

برای خواندن ادامه مطلب عبارت کامپوزیت ونیر دکتر نوشین نصیری را سرچ کنید یا اینجا کلیک کنید.

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران