تعداد بازدید : 693
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۱/۳
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۰/۱۱/۳ ۱۴:۰۲:۱۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

رابطه تلويزيون و رشد شناختي و يادگيري در كودك

(ویرایش)

 

تماشاي تلويزيون بدون توجه به محتواي آن، تأثيرهاي نامطلوب متعددي بر توان يادگيري كودك مي گذارد. به اين ترتيب كه اولا باعث بي قراري شده، تمركز كردن را مشكل مي كند. كودكاني كه بيش از ٤ ساعت در روز تلويزيون تماشا مي كنند، معمولا نمي توانند بيشتر از چند دقيقه با بازي يا پازل معين سرگرم شوند؛ علت اين امر احتمالا اين است كه تغيير دائم صحنه هاي تلويزيون توانايي آنان را براي پرداختن به يك فعاليت معين مختل مي كند.

دوم اينكه برخلاف انتظار بيشتر والدين، نتيجه تحقيقات حاكي از آن است كه دايره لغات كودكاني كه زمان درازي تلويزيون مي بينند به گستردگي آن هايي كه كمتر تلويزيون مي بينند نيست، چون كودكان براي يادگيري لغات جديد بايد چيزي را كه مي شنوند تمرين كنند.

سوم، تلويزيون در يادگيري روش مطالعه و خواندن، اختلال ايجاد مي كند. برخي تحقيقات نشان داده وقتي تلويزيوني وارد خانه اي مي شود مهارت هاي كتاب خواندن در كودكان آن خانه كندتر از كودكاني است كه تلويزيون ندارند.

و بلاخره اين كه، تماشاي زياد تلويزيون موجب مي شود جاذبه دنياي اطراف براي كودك كمتر شود. وقتي كودك ساعت ها در حالي كه جذب جريان فيلم شده بي حركت مي نشيند، بيشتر از اين كه مشتاق يا كنجكاو يا خلاق شود، منفعل مي شود؛ در اين حال، بيشتر مطالبي كه كودك جذب مي كند به درستي طبقه بندي نمي شود و بيشتر گيجش مي كند. بنابراين، يادگيري مؤثر اتفاق نمي افتد.

درمان بیش فعالی کودکان

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران