تعداد بازدید : 486
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۱/۶
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۰/۱۱/۶ ۲۰:۳۸:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

خود باوری چیست؟

(ویرایش)

 

 

خود باوری نشان دهنده احساسی است که نسبت  به خودتان دارید.

خود باوری ما احساسی است که از ارزش خودمان داریم و وابسته به تصورات ما از توانایی هایمان و اینکه دیگران در مورد ما به عنوان یک فرد چطور فکر میکنند.

خود باوری در اعتماد به نفس و طرز رفتار و عملکرد در زندگی تاثیر می گذارد و در واقع سیستم باورهای درونی ماست که نشات گرفته از تجربیات زندگی ما و ارتباطات و تفسیرهای ما از انهاست.

 

❗️وقتی خودباوری پایین داشته باشید شما احساس افسردگی و ناامیدی خواهید کرد. زندگی را منفی می بینید. هر چیزی بنظرتان مشکل وسخت خواهد آمد. چنین احساس می شود که دنیا محیطی بد و پر شده از مردمی است که آنها یا از شما سواستفاده و یا شما را نادیده میگیرند و احساس میکنید قادر به انجام هیچ کاری نیستید.

 شما خود را قربانی میبینید.  با دیگران بصورت دشمنانی بالقوه رفتار خواهید کرد و دیر یا زود انها هم با شما بدرفتاری  و شما را تنها خواهند گذاشت

 

از طرفی دیگر وقتی از خودباوری بالائی برخوردار باشید دنیا مکانی بسیار زیبا  سرشار از دوستانی خوب و لذتها و فرصتهای بالقوه بنظر میرسد. شما میتوانید خودتان را ارزیابی کنید و از خودتان در مورد نیازهایتان بپرسید  و احساسات خود را بیان کنید. شما احساس قدرت و اینکه میتوانید تغییراتی را ایجاد کنید خواهید یافت. سایر مردم هم  به رفتار مثبت شما پاسخ خواهند داد .

✅ بنابراین حتی اگر چیزی هم بدست نیاورید احساسی خوب در مورد خود و دیگران خواهید داشت. این احساس باعث تقویت خودباوری در شما و تحریک کننده رشد درونی در شما خواهد بود.

 

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه 

مشاوره پیش از ازدواج در تهران

  اینجا کلیک کنید

 

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران