تعداد بازدید : 702
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۱۰
کاربران آنلاین : 0
samaneh_badgirl
۱۴۰۰/۱۲/۸ ۱۰:۵۰:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۱:۳۱:۰۸

مشاوره طلاق

(ویرایش)

مشاوره طلاق

طلاق یکی از راهکارهای نهایی در زندگی زناشویی است. اگر زندگی خود را دوست دارید و می خواهید آنرا حفظ کنید پس فکر کردن به طلاق درست نیست و باید زندگی مشترک را بصورت اصولی حفظ کرده و آنرا مستحکم کنید. اما اگر علاقه ای به زندگی مشترک و همسر خود ندارید و یا بواسطه مشکلات و مسائل پیش آمده تصمیم بر جدایی گرفته اید بهتر است قبل از اینکار حتما از مشاوره طلاق بهره مند شوید. اینکار سبب می شود تا حتی در صورت طلاق گرفتن نیز، بهترین اقدام ممکن صورت پذیرد. زیرا در برخی مواقع مانند وجود مخاطرات جانی و عدم احساس امنیت و …، طلاق گرفتن امری ضروری بنظر می رسد.

ریشه طلاق چیست

در بین صدها موردی که می تواند زمینه ساز طلاق شود به چندی از آنها اشاره شده است:
خیانت زن به مرد و یا مرد به زن
مشکلات جنسی و عدم رضایت از روابط زناشویی
اینترنت و شبکه های اجتماعی
اختلالات شخصیتی مانند سوءظن، بدبینی، توهم، خودشیفتگی، عدم سازگاری و …
تفاوت های شخصیتی، فرهنگی و آموزشی

ضرورت مشاوره پیش از طلاق

80% طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی رخ می‌دهد. برای جلوگیری از طلاق، بهترین راه استفاده از مشاوره طولانی مدت و هدف دار برای زوجین قبل از ازدواج است و در صورتی كه به هر دلیل زوجین تصمیم برای طلاق گرفتند بهتر است از مشاوره طلاق استفاده كنند. طلاق (توافقی) سریع و بدون بررسی كافی ریشه بسیاری از صدمات روحی و جمسی است. بنابراین در مورد تصمیم به این مهمی حداقل یک ماه به خود فرصت دهید و در این مدت، بسیار خوب است كه از مشاوره‌ی مستمر و متخصصان مجرب بهره مند شوید. همواره به افراد توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از مسائل و مشکلاتی از جمله طلاق حتما پیش از ازدواج در جلسات مشاوره ازدواج شرکت کنند.


وظیفه مشاوره طلاق توافقی

مشاوره طلاق به معنی كمک به زن و شوهر برای جدا شدن از یکدیگر نیست. بلكه مشاور سعی می‌كند با بررسی مشكلات روابط زناشویی و سنجش امکان نجات زندگی مشترک و بهبود روابط عاطفی زوجین راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهد. در صورتی كه به این نتیجه برسد كه امکان ادامه زندگی مشترک وجود دارد، زوجین را تشویق می‌کند تا از مشاوره خانواده بهره‌مند شوند و به زندگی خود فرصتی دوباره دهند.
همچنین در مورد تبعات حقوقی و اجتماعی و آسیب های طلاق  و قوانین آن و تطبیق آن با مشكلات زوجین اطلاعات بسیاری به زوجین می‌دهند و ایشان را حتی در مواردی از طلاق منصرف می‌كنند و راه‌هایی را برای رفع مشكلات زندگی مشترک ارائه می‌دهند. برعکس زمانی که امکان نجات زندگی مشترک وجود نداشته و زوجین اصرار زیادی بر جدایی داشته‌باشند آن‌ها را در زمینه مراحل قانونی آن راهنمایی می‌کنند تا با کمترین میزان آسیب از یکدیگر جدا شوند؛ در برخی موارد طلاق بهترین راه برای جبران آسیب‌هاست.

۱۴۰۱/۳/۱۰ ۲۲:۴۳:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۳/۱۰ ۲۲:۵۱:۵۴
(ویرایش)

ممنون از مطلب مفیدتون 

اگر به دنبال سریع ترین راه طلاق از طرف زن هستید پیشنهاد می کنم مقاله ای که لینک کردم رو حتما بخونید. 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران