تعداد بازدید : 293
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
کاربران آنلاین : 0
samaneh_badgirl
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۴:۵۳:۱۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۱:۳۱:۰۸

چگونه پذیرش تحصیلی استرالیا بگیریم؟

(ویرایش)

مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا
کشور استرالیا به عنوان یکی از بهترین مقصد‌ها برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور جزء صد دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و فضای تحصیلی حاکم بر آن نیز پژوهش محور است. همین موضوع به همراه بورسیه‌های متنوع ارائه شده، موجب شده تا دانشجویان زیادی سالانه از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور و تجربه زندگی در شهرهای بزرگ و پیشرفته‌ای چون سیدنی، ملبورن، آدلاید، ویکتوریا و ... به استرالیا مهاجرت کنند. 
مزایای تحصیل در استرالیا
در سراسر دنیا، سیستم آموزشی استرالیا از شهرت ویژه ای برخوردار است. در بین تمامی کشورهای جهان، استرالیا یکی از بالاترین نرخ های افراد با تحصیلات دانشگاهی را دارد. این کشور با بیش از هزار و صد موسسه آموزشی و 22000 رشته تحصیلی در آن موسسات، طیف وسیعی از گزینه های تحصیلی را به دانش‎آموزان و دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. 25 دانشگاه از دانشگاه های استرالیا در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. از این بین، 7 دانشگاه در بین 120 دانشگاه برتر جهان هستند. دانشگاه ملی استرالیا در رده 21 جهان، دانشگاه ملبورن در رده 41 و دانشگاه سیدنی در جایگاه 40 جهان قرار دارند.
جدا از این، در استرالیا با افراد و فرهنگ هایی از سراسر جهان مواجه خواهید شد. تقریبا نیمی از جمعیت استرالیا یا در خارج از این کشور متولد شده اند و یا حداقل یکی از والدین آنها خارج از استرالیا متولد شده است و به بیش از 260 زبان مختلف در استرالیا صحبت می شود. تحصیل در چنین فضای متنوعی قطعا یک مزیت به حساب می آید. در استرالیا، در کنار شهرهای مدرن و آخرین تکنولوژی های روز دنیا، شما می توانید از طبیعت و حیات وحش منحصر به فرد و سواحل بینظیر نیز بهره ببرید.
در حال حاضر، در میان کشورهای انگلیسی زبان، استرالیا سومین کشور محبوب برای مهاجرت تحصیلی است و به دلیل سیستم آموزشی شناخته شده اش در سراسر دنیا، فارغ التحصیلان از دانشگاه های این کشور، پس از اتمام تحصیلات به سادگی و به سرعت در هر کشوری می توانند مشغول به کار شوند.

شرایط تحصیل در استرالیا چیست؟
همانطور که می دانید هر موسسه آموزشی برای اعطای پذیرش به متقاضیان قوانین و شرایط خاص خودش را دارد. اما در زیر به شرایط کلی که برای اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا در مقاطع مختلف نیاز است می پردازیم:

تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا: جهت اقدام برای مقطع، باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید. البته اکثر دانشگاه ها با مدرک دیپلم ایران هم اجازه ورود مستقیم شما به دانشگاه را نخواهند داد، بلکه از شما می خواهند در ابتدا دوره فاندیشن که تقریبا معادل پیش دانشگاهی ما است را بگذرانید. برای اپلای در این مقطع از شما مدرک زبان خواسته می شود (معمولا آیلتس 5.5).
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا: برای ورود به این مقطع باید مدرک کارشناسی خود را گرفته باشید و رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی باید با رشته ای که قصد دارید در مقطع کارشناسی ارشد برای آن اپلای کنید مرتبط باشد. اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد به آیلتس 6.5 نیاز دارند.
تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا: همانطور که در بخش ویزای استرالیا اشاره شد، برای این مقطع باید بورسیه داشته باشید. جهت اقدام برای بورسیه چند نکته بسیار حائز اهمیت هستند. اول اینکه باید ددلاین اپلیکیشن ها را مد نظر داشته باشید. از آنجایی که بسیاری از دانشگاه ها در یک سال تحصیلی فقط یک بار برای بورسیه اپلیکیشن می پذیرند، اگر مهلتی که دانشگاه برای ارسال مدارک و سابمیت کردن اپلیکیشن مشخص کرده بگذرد، ممکن است مجبور شوید یک سال دیگر صبر کنید. نکته دیگر اینکه برای درخواست بورسیه به مقاله احتیاج دارید. این که به چه تعداد مقاله نیاز است و مقالات باید چه شرایطی داشته باشند را کارشناسان ما برای شما توضیح خواهند داد. مورد دیگر این است که نمره زبان شما باید کامل باشد. اکثرا برای درخواست بورسیه نمره آیلتس 6.5 کافی است.
شرایط سنی تحصیل در استرالیا: در مورد شرایط سنی نمی توان بازه مشخص و قطعی تعیین کرد. درواقع خود دانشگاه ها محدودیت سنی برای اعطای پذیرش در نظر نمی ‏گیرند، اما از آنجایی که در هنگام بررسی پرونده هر فرد، ریسک ویزای آن شخص نیز توسط آفیسر دانشگاه در نظر گرفته می شود، اگر سن شما برای تحصیل در مقطعی بیش از اندازه بالا باشد ممکن است دانشگاه از اعطای پذیرش خودداری نماید. البته محدودیت سنی در مورد مقطع دکترا بسیار کمتر است که باز هم شرایط فردی هر شخص در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.
هزینه پذیرش تحصیلی در استرالیا
هزینه‎ تحصیل در استرالیا بسته به مقطع، رشته و دانشگاه انتخابی شما متفاوت است. اما به طور متوسط، شهریه سالانه برای مقطع کارشناسی بین 25 تا 35 هزار دلار استرالیا و برای مقطع کارشناسی ارشد 25 تا 37 هزار دلار است. بدیهی است که هرچه رنکینگ دانشگاه بالاتر باشد و یا برای رشته هایی مانند علوم پزشکی، میزان شهریه بالاتری باید پرداخت شود. برای مقطع دکترا متقاضیان اصولا از طریق بورسیه اقدام می‎کنند.
اگر نیاز باشد که قبل از شروع دوره‌ اصلی، دوره زبان بگذرانید، برای هر هفته حدودا 350 دلار در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب در مورد این دوره ها بیشتر توضیح خواهیم داد.
هزینه دیگری که باید در نظر داشته باشید، هزینه بیمه تحصیلی است. این بیمه به اندازه طول مدت تحصیل بعلاوه چند ماه بیش از آن است. بسته به طول مدت و شرکت بیمه گذاری که انتخاب می‎کنید، هزینه آن متفاوت است. خوب است بدانید که موسسه آریا طرف قرارداد تعدادی از شرکت های بیمه در استرالیا است و می تواند بیمه نامه را با هزینه کمتری برای شما تهیه نماید. برای اپلای کردن برای ویزا به این بیمه نیاز دارید.
هزینه سالانه‎ی زندگی در استرالیا که شامل هزینه های اسکان، خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره می شود، حدود 20 هزار دلار استرالیا است. برای همسر شما، هزینه اضافی به مبلغ حدودا 7000 دلار و برای هر فرزند حدود 3000 دلار در سال در نظر بگیرید.
در حین تحصیل، اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارید که درآمد حاصل از آن می تواند هزینه های زندگی شما را تامین نماید. البته در تعطیلات بین ترم ها و تعطیلات سال نو و مانند آن می توانید تمام وقت کار کنید.

دستمزد کار دانشجویی در استرالیا

پیدا کردن شغل دانشجویی برای کسب درآمد همزمان با تحصیل در استرالیا، علاوه بر جبران بخشی از هزینه های تحصیل در استرالیا مزایای دیگری نیز دارد. کار هنگام تحصیل می توانید تجربه فوق العاده ای را برای آینده شغلی و اجتماعی متقاضی داشته باشد. کار همزمان با تحصیل به دانشجو این فرصت را می دهد تا ضمن آشنایی با بازار کارمحیط جدید، به زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم نیز تسلط کامل پیدا کنند. حداقل دستمزد در استرالیا با توجه به ایالت و شهر محل زندگی و همچنین نوع کار از 18 دلار در ساعت شروع می گردد. برخی از مشاغلی که دانشجویان می توانند بصورت نیمه وقت، جهت کسب درآمد و کاهش هزینه تحصیل در استرالیا انجام دهند به همراه میانگین دستمزد به شرح زیر می باشد.خرده فروشی : دستمزد بین 19 تا 22 دلار استرالیا در ساعتمعلم خصوصی: دستمزد بین 18 تا 40 دلار استرالیا در ساعتباریستا و گارسون: دستمزد بین 18 تا 22 دلار استرالیا در ساعتکار در مرکز خدمات اپراتورهای تلفن و اینترنت: دستمزد بین 21 تا 38 دلار استرالیا در ساعتپرستاری کودک: دستمزد بین 17 تا 25 دلار استرالیا در ساعتنویسندگی و ویرایش: دستمزد بین 17 تا 40 دلار استرالیا در ساعتکار دفتری و پذیرش: دستمزد بین 20 تا 28 دلار استرالیا در ساعتدستیار تحقیق آنلاین: دستمزد بین 25 تا 30 دلار استرالیا درساعت)شرکت های Deliveroo و Uber: دستمزد بین 20 تا 45 دلار استرالیا در ساعت

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران