تعداد بازدید : 400
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۶:۰۱:۴۵
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

برای درمان لک صورت چه کنیم؟

(ویرایش)

اکثر خانم ها دارای لکصورت هستند . خیلیی از لک ها بدلیل بارداری بوجود می ان. بعضی از روی استرس پدید میان و بعضیای دیگه جای جوش هستند که اگر رسیدگی بهشون نشه ممنکه باعث بوجود آمدن لک بشه که حالا من قصد دارم درمورد درمان لک صورت یک توضیحاتی رو بدم

لک شکل تحت عنوان عارضه بسیار رایج پوستی، ممکن میباشد به عارضه ها گوناگون اعم از جراحت‌های ناشی از نوروروشنایی خورشید، ماه گرفتگی، لک‌های ناشی از بارداری یا این که بیماری، لک شکل با منشاء ژنتیکی و ... تولید گردد. گهگاه این لکه‌ها فارغ از نیاز به معالجه خویش به خویش رفع می گردند.

در بعضا مورد ها هم ممکن میباشد به جهت بی ضر بودن لک شکل، احتیاج به اقدامات درمانی نباشد اما به نظر ظاهری، شخص را آزرده سازد و به همین برهان در‌پی راهکارهای درمانی باشد. در‌پی به اشکال شایع لک شکل خوا هیم پرداخت و معالجه مطلوب برای آن ها را معرفی خوا هیم کرد.
هایپرپیگمانتاسیون یا این که لکه‌های پوستی
هایپرپیگمانتاسیون یا این که لک پوستی، ناشی از بسط تراکم و ارتقاء تعداد رنگدانه‌ای ملانین در لایه‌های گوناگون پوست میباشد. در‌این‌حالت‌ پوست این بخش ها، نسبت به بقیه نواحی تیره خیس یا این که در مفاد نادری پر‌نور خیس میگردد. این لکه‌های پوستی بسیار رایج میباشند و معمولاً بی ضرر و زیان هستند.

علل ساخت و ساز هایپرپیگمانتاسیون میتواند در سود کارداران ژنتیکی یا این که زخم نوروفروغ خورشید حادثه بیفتد. این لکه‌ها نقاط کوچک و مسطحی می‌باشند که ممکن میباشد قرمز رنگ، قهوه ای، برنزه یا این که سیاه باشند. لک گونه های مختلفی دارااست که عبارتند از:

لک شکل ناشی از التهاباتی مانند آکنه
در برخی مورد ها بیماری‌هایی مانند آکنه و عارضه ها ناشی از آسیب و التهابات پوست، میتواند تغییر تحول رنگ در بعضا نواحی پوست و لک پوستی ساخت‌و‌ساز نماید. راجع به لک ناشی از آکنه بایستی متذکر شویم، علاوه بر معالجه لک‌ها، معالجه آکنه فعال هم به دلیل پیشگیری از ساخت و ساز لکه‌های نو الزامی است.

ملاسما
ملاسما یا این که لک شکل ناشی از بارداری همان گونه که از نامش پیدا میباشد، در بازه بارداری یا این که زمانی که شخص برخی از گونه های قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌نماید، ساخت و ساز گردد. درین حالت، تغییرات هورمونی که صورت میدهد سبب به ارتقا ملانین (سلولی میباشد که به پوست رنگ می بخشد) میشود. ساخت‌و‌ساز بیشتراز حد ملانین میتواند پوست را تیره خیس نماید.

لکه‌های ناشی از ارتقا سن
لکه‌های ناشی از ارتقاء سن، با بالا رفتن سن تولید می گردند و معمولاً در نقاطی از پوست که در معرض آفتاب بیشتری باشند مانند شکل و پشت دست‌ها چشم‌ خواهند شد. تشخیص لک‌های پوستی ناشی از ارتقا سن و افتراق آن‌ها با بقیه لک‌ها بسیار اساسی میباشد چون با تشخیص درست و تعیین طرز درمانی مطلوب، می‌اقتدار در رفع و بهبود این ضایعات بسیار مثبت کار کرد. معالجه لک ناشی از ارتقاء سن به جهت قرارگیری این ضایعات در فرنگی ترین سطح پوست، نسبتاً سهل و آسان میباشد. به عبارت عالی می‌قدرت ذکر کرد هر درمانی که به مراد پر‌نور کردن این لکه‌های پوستی در سطح پوست صورت بپذیرد با صلاحدید دکتر می تواند مطلوب باشد.

ککو مک
لکوپیس نیز با دو دلیل وراثت و تخریب پوست بوسیله آفتاب ساخت‌و‌ساز و تشدید می شود. این لک‌ها به رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز رنگ و با گستردگی متعدد در اشخاص چشم می شوند. با وجود اینکه ککو مک جزو ضایعات به طور کاملً بی‌خطر پوست به حساب می‌آید، اما برخی از اشخاص دچار به آن به جهت تولید انواع ظاهرا پوستشان، در صدد معالجه این لکه‌ها بر می آیند.

لک شکل ناشی از آفتاب
در اشخاص با سنین گوناگون حتی جوان ها، ممکن میباشد قرار تصاحب کردن در قبال فروغ خورشید، سوای به کار گیری از ضد آفتاب و پوشش مطلوب، ساخت‌و‌ساز لک کند، همان گونه که در‌این مقاله تا اینجا متوجه شدید، اکثری از لک‌های شکل و پوست، یا این که در فیض قرارگیری در مقابل نوروفروغ خورشید ساخت می گردند، یا این که تشدید می یابند. پس اهمیت به کار گیری از ضد آفتاب و مراقبت در قبال نوروفروغ خورشید به طور کاملً بدیهی میباشد.

معالجه لک شکل
امروزه با پیشرفت‌هایی که در مورد معالجه ضایعات پوستی به ویژه لک، انجام یافته، طیف وسیعی از معالجه‌های لیزری و غیر لیزری وجود دارااست که میتواند اثر ها بسیار مطلوبی در رفع یا این که بهبود این ضایعات داشته باشد. پزشک معالج برای آغاز معالجه لک شکل، بعد از نظارت پوست، بایستی شرح حالی از مریض در باب باتجربه آلرژی، داروهای آیتم استعمال، روشهایی که تا قبل از اینً برای معالجه لک شکل گزینه به کار گیری قرار گرفته و ... تنظیم کند.

به مراد معالجه لک شکل، دکتر ممکن میباشد داروهایی که نقش پر‌نور کنندگی در پوست دارا هستند تجویز کند یا این که به روشهای گوناگون مبادرت به لایه برداری پوست نماید. یکی شایسته ترین معالجه‌ها برای لک شکل و اکثری از ایرادات دیگر پوست، همینطور جوانسازی، استعمال از لیزر میباشد. برای معالجه لکوپیس، لیزر کیوسوییچ مطلوب ترین میباشد. لیزرهای فرکسل هم با اعتنا به طیف بزرگ تاثیراتی که روی پوست میگذارند، می توانند مورد قابل قبولی برای معالجه لک شکل باشند.

خلاصه
به هر نوع تغییر‌و تحول رنگ در پوست شکل، لک میگویند. بیشتر لکه‌های پوستی تن بی خسارت می‌باشند، البته ممکن میباشد اشخاص به عوارض زیبایی از معالجه آن‌ها به کارگیری نمایند.

صرفا گونه های خاصی از لکه‌های پوستی ممکن میباشد بدون شوخی خیس باشند. در شکل ساخت‌و‌ساز لکه‌هایی که مبتلا هر نوع تغییری گردیده‌اند می بایست به پزشک معالج مراجعه خواهد شد.

برو کار کن نگو چیست کار
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۶:۴۹:۳۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۶:۴۹:۳۱
(ویرایش)

استفاده از مکملهای کلاژن ساز مثل پودر کلاژن به بازسازی زخم و جای جوش هم کمک می کنه و باعث جوان موندن پوست می شه از داروخانه داروبوم با ارسال رایگان بخرید بهترین گزینه است

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران