تعداد بازدید : 391
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۲۲
کاربران آنلاین : 0
samaneh_badgirl
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۶:۰۶:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۱:۳۱:۰۸

ویزای کانادا و انواع آن

(ویرایش)

اخذ ویزای کانادا

ویزای تضمینی کانادا یکی از موضوعاتی است که همواره متقاضیان مهاجرت به کانادا به دنبال آن می باشند. هزینه های اخذ ویزای کانادا از قبیل ویزای مهاجرتی کانادا و دیگر ویزاها و عدم بازگشت این هزینه ها در صورت ریجکت ویزا باعث تمایل متقاضیان برای دریافت ویزای تضمینی کانادا شده است. ولی همانطور که در وب سایت اداره مهاجرت کانادا و یا وب سایت های وابسته به آن ذکر شده است هیچ تضمینی برای صدور ویزا وجود ندارد.همچنین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با هشدار نسبت به سودجویی و برخی سوءاستفاده‌های مالی، تبلیغ برای اخذ ویزای تضمینی را غیرقانونی اعلام و آژانس‌های مسافرتی را از اقدام در این‌خصوص منع نموده است .در صورتیکه متقاضیان دریافت ویزا با کمی آگاهی و واقع بینانه به این موضوع نگاه نمایند، متوجه خواهند شد که ویزای تضمینی کانادا میسر نمی باشد. البته استفاده از مشاور رسمی مهاجرت کانادا در این پروسه می تواند دریافت ویزا را تا حدی تسهیل نماید. وکلای مهاجرت کانادا که عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا می باشند با توجه به آگاهی از آخرین قوانین مهاجرتی و آشنایی با روند اقدام و مدارک لازم برای ویزاهای مختلف، می توانند بهترین روش های مهاجرت به کانادا را با توجه به شرایط متقاضیان انتخاب نمایند.

هزینه ویزای کانادا

هزینه ویزای کانادا بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت است. قیمت ویزای کانادا به دو قسمت بررسی مدارک و انگشت نگاری تقسیم بندی می‌شود. هزینه ویزای توریستی کانادا ۱۸۵ دلار می‌باشد که ۱۰۰ دلار آن برای بررسی مدارک و ۸۵ دلار آن برای انگشت نگاری می‌باشد. هزینه ویزای تحصیلی کانادا ۲۳۵ دلار می‌باشد که ۱۵۰ دلار از آن بابت بررسی مدارک و ۸۵ دلار آن، بابت هزینه انگشت نگاری و یا بیومتریک می‌باشد. هزینه ویزای کاری کانادا نیز، ۲۴۰ دلار می‌باشد و از آن ۲۴۰ دلار، ۱۵۵ دلار هزینه بررسی مدارک و ۸۵ دلار آن هزینه انگشت نگاری می‌باشد. توجه داشته باشید که کلیه هزینه‌های اعلام شده باید به دلار کانادا پرداخت شود.

انواع ویزای کانادا

ویزا کانادا انواع مختلفی دارد که بسته به نیاز هر فرد می‌بایست نسبت به دریافت آن اقدام کرد. انواع ویزای کانادا شامل مواردی متعددی چون ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای فرصت مطالعاتی و … است که در ادامه دسته‌بندی کاملی از انواع ویزای کانادا به همراه توضیحات آن ارائه گشته است. به طور کلی انواع ویزای کانادا اساسا به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شود:

ویزای موقت کانادا
ویزای اقامت دائم کانادا
برای ثبت درخواست و دریافت هر یک از ۲ قسم ویزای کانادا از دو طریق می‌توان اقدام کرد. ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و روش دوم مراجعه حضوری به سفارت کانادا و ارائه مدارک به صورت دستی پرکردن مدارک در محل سفارت کانادا که اصطلاحا به آن (Draft یا Paper) می‌گویند.

به دلیل بسته بودن سفارت کانادا متقاضیان دریافت ویزا کانادا می‌بایست برای انگشت‌نگاری و یا بیومتریک ویزای کانادا به یکی از وَکهای دفاتر VFS در کشورهای اطراف ایران مراجعه کنند. اگر چه بنابر اعلام سایت رسمی سفارت کانادا در حال حاضر بهترین روش برای درخواست ویزای این کشور، ثبت نام آنلاین ویزا کانادا است.

ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا به نوعی از ویزای این کشور گفته می‌شود که فرد طی زمانی مشخص و محدود اجازه ورود به خاک کانادا را خواهد داشت. ویزای موقت کانادا را می‌توان ذیل ۳ زیرمجموعه اصلی تقسیم‌بندی کرد:

ویزای توریستی کانادا
ویزای تحصیلی کانادا
ویزای همراه کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یا (Visitor Visa) همانگونه که از نام آن بر‌آید با اهدافی توریستی صادر می‌شود. نکته جالب در خصوص این ویزا این است که در حال حاضر این ویزا به شکل ویزای مولتی کانادا (Canada Multiple Visa) که در ایران با نام‌هایی همچون ویزای ۵ ساله کانادا نیز معروف شده، صادر می‌شوند. در واقع بنابر اعلام وب سایت سفارت کانادا به افسران مهاجرت این کشور توصیه شده‌است ویزای توریستی کانادا را تا جای ممکن به شکل ویزای مولتی صادر کنند.

دارندگان ویزای مولتی کانادا قادر خواهند بود تا زمان اعتبار ویزای خود (اعتبار ویزای مولتی کانادا تا زمان اعتبار پاسپورت است) در هر زمان و بدون محدودیت وارد خاک کانادا شوند و هر بار تا مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند. بعد از گذشت ۶ ماه کافی است یک بار ولو به مدت ۶ ساعت از کانادا خارج شوند و مجددا به این کشور بازگردند تا اقامت آنها در کانادا برای ۶ ماه دیگر بلامانع باشد.

ویزای نرمال کانادا

در این نوع ویزا ارائه دعوتنامه بر عهده خود متقاضی خواهد بود و روند درخواست ویزای کانادا طبق روال مرسوم صورت خواهد گرفت. پس از تکمیل مدارک مورد نیاز که فهرست آنها در بخش مربوط به فرم‌های درخواست ویزای کانادا در همین صفحه قرار داده‌ شده‌است، هر یک از این مدارک به دارالترجمه هلدینگ نیلگام (واقع در ساختمان مجموعه) ارجاع داده خواهد شد و سپس توسط تیم مجرب اجرایی نیلگام به صورت آنلاین برای ویزا کانادا اقدام می شود.

۱۴۰۱/۱/۲۲ ۰۹:۳۶:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۲ ۱۴:۵۹:۴۵
(ویرایش)

مزایای دریافت ویزای استارتاپ کانادا
دریافت
ویزای استارتاپ کانادا
محدودیت سنی خاصی ندارد و متقاضین 18 تا 55 سال می‌توانند از آن استفاده کنند.
با استفاده ار نمره آیلتس جنرال معادل 5 (برای هریک از مهارت‌ها) و بدون نیاز به یادگیری دونوع زبان برای افزایش امتیاز می‌توان این ویزا را دریافت کرد.
یکی از راه‌هایی است که با شرایطی نسبتا آسان‌تر می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم کانادا شود.
اگر در رده‌های سانی بالا قرار دارید و در موضوعی خاص متخصص نیستید هم می‌توانید به عنوان سرمایه‌گذار به یک تیم اضافه شوید و از مزایا و قابلیت آن‌ها بهره ببرید.
با استفاده از این ویزا امکان مهاجرت گروهی با خانواده، شرکا و یا دوستان برایتان فراهم است.
برای راه اندازی ویزای استارتاپ لازم است تا تحت نظر یک مشاور و یا منتور مشغول به انجام کار شوید که این باعث می‌شود ریسک شکست خوردن پلن شما کمتر باشد.
معایب دریافت ویزای استارتاپ کانادا
در پروژه‌های استارتاپی احتمال شکست نسبت به سایر برنامه‌های کارآفرینی بیشتر است چون لازم است تا بیزینس معرفی شده توان رقابت در سطح جهانی را داشته باشد. البته لازم به ذکر است که حتی اگر پروژه شما با شکست روبرو شود خللی بر اقامت دایم شما وارد نخواهد شد.
چون پرونده‌هایی که معمولا از ایران ارسال می‌شوند متعدد و ضعیف هستند و اکثرا توان توسعه بیزینسی بین‌المللی را ندارند افسران اداره مهاجرت سخت‌گیری‌های فراوانی درمورد این برنامه مهاجرتی لحاظ می‌کنند. البته شاید این موضوع به طور قطعی جزو معایب نباشد چون اگر پرونده‌ای دارای کیفیت مطلوب و بالا باشد شانس زیادی برای قبولی خواهد داشت.
ظرفیت پذیرش پرونده بیزینس فدرال که ویزای استارتاپ و خوداشتغالی را نیز شامل می‌شود محدود است. این ظرفیت در سال 2020 برای هر دو نوع ویزا در حدود 2000 نفر و در سال‌های 2021، 2022 و 2023 نهایتا این ظرفیت 1250 عدد اعلام شده است. بنابر این موضوع پرونده‌های استارتاپی به شرط داشتن کیفیت بالا می‌توانند شانس موفقیت بالایی برای پذیرش داشته باشند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران