تعداد بازدید : 241
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
کاربران آنلاین : 0
manaattari
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۰۹:۳۶:۲۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۴:۵۵:۱۳

پیامدهای شکست های عاطفی

(ویرایش)

 

 

🔷این مساله به طور فراوان در دوره نوجوانی و جوانی تجربه می شود و اهمیت یک موضوع را پیامد آن مشخص می کند، اگر فرد بعد از شکست عاطفی توانایی مقابله با این  موضوع را نداشته باشد و نتواند سازگاری ایجاد کند، تاثیرات زیان باری بر ابعاد مختلف زندگی بر جای می گذارد، البته باید در نظر داشت که توانایی مقابله و سازگاری در افراد مختلف متفاوت است.

 

🔷از جمله تاثیرات مخرب می توان به انتخاب عجولانه اشاره کرد، ممکن است فرد برای رهایی از درد و غم ناشی از فقدان سریعا وارد رابطه ی دیگری شود، یا می تواند در رابطه ی زناشویی آینده فرد مشکل ایجاد کند

 

🔷و یا همسرش را با فرد از دست داده مقایسه کند، شکست عاطفی می تواند عامل بالقوه و زمینه سازی برای خیانت در زندگی زناشویی آینده شود و از آنجائیکه جامعه ی سالم در گرو خانواده های سالم و به تبع آن ازدواج های موفق است، اهمیت این موضوع برجسته می شود.

 

🔷از آنجائیکه یک رابطه ی عاشقانه توام با سرمایه گذاری عاطفی است و هرچقدر سرمایه گذاری عاطفی بیشتر باشد، آسیب ناشی از آن بیشتر است. کانال دکتر آذرتاش بنابراین، فقدانی آسیب زا و جدی تلقی می شود. در نتیجه پرداختن به فقدان ناشی از فروپاشی روابط رمانتیک، به عنوان یک فقدان مهم و معنادار، به خصوص در اوائل دوره جوانی مساله ای مهم تلقی می گردد.

 

🔷شکست های عاطفی بر جنبه های مختلفی از سلامت روان و روابط بین فردی تاثیر می گذارد و منجر به پیامدهای ناخوشایندی از قبیل افت‌ تحصیلی، مشروط شدن، ترک تحصیل، تخریب روابط اجتماعی و حتی گاهی اقدام به خودکشی می شوند.

 

سکس تراپیست خوب در تهران

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران