تعداد بازدید : 388
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
کاربران آنلاین : 0
samaneh_badgirl
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۹:۱۳:۳۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۱:۳۱:۰۸

زومبا یا تی آر ایکس؟ با کدوام بیشتر چربی می‌سوزانیم؟

(ویرایش)

چربی سوزی با زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس؟

اگر به دنبال بهترین روش برای از بین بردن چربی‌های اضافه هستید و می‌خواهید بدنی خوش‌فرم داشته باشید، تمرینات ورزشی در محیط خانه و یا باشگاه قطعاً گزینه مناسبی خواهد بود. قانون اولیه لاغری افزایش سوخت‌وساز بدن، تنظیم کالری، داشتن رژیم غذایی و چربی سوزی می‌باشد. حال باید دید در بین ورزش‌ های هوازی کدام‌یک می‌تواند برایتان مفید باشد. ما در این مقاله با انتخاب 2 ورزش پرطرفدار تی آرایکس یا زومبا به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ بنابراین اگر اضافه‌وزن دارید و به دنبال لاغری بدون عوارض می‌باشید و اطلاع ندارید که چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس، در ادامه با ما همراه باشید.

چربی سوزی و لاغری با تی ار ایکس

TRX در سال 1990 توسط رندی هتریک یک نظامی و کماندو ارتش آمریکا به جهان معرفی شد. نسخه‌های اولیه این رشته طناب‌های رشته ورزشی جوجیتسو (شبیه رشته جودو) و همچنین طناب‌های چتربازی بود که رفته‌رفته با سرمایه حدودی 350.000 دلار به‌صورت حرفه‌ای کار خود را آغاز کرد. در ایران از سال 1391 رسماً توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی معرفی‌شده و امروزه در بسیاری از باشگاه‌ها تدریس شده و توانسته طرفداران بسیاری را جذب نماید.

 یکی از محاسن ورزش تی آر ایکس این است که ورزشکار را کمتر از سایر فعالیت های بدنی در معرض خطر آسیب های ورزشی قرار می دهد چون قرار نیست در این ورزش دنبل بزنید، تی آر ایکس تاثیری روی افزایش حجم عضلاتتان ندارد. اتفاقا برعکس! مطالعاتی که اخیرا انجام شده است نشان می دهد این فعالیت ورزشی می تواند توان عضلانی ورزشکار و حجم ماهیچه های او را به اندازه ورزش ها و تمرین هایی که با وزنه انجام می شود، بهبود بدهد و از این نظر کاملا با وزنه زدن قابل رقابت است.
 اگر پیش از این آسیبی به کمرتان وارد شده است حتما پیش از شروع ورزش تی آر ایکس، با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنید و تحت معاینه قرار بگیرید و ببینید که آیا اصلا برای انجام تی آر ایکس آماده هستید یا خیر. فراموش نکنید که این ورزش به نیروی زیادی در ناحیه میان تنه نیاز داشته و به کمر و شکم فشار می آورد.
 اگر قصد لاغر شدن دارید، علاوه بر تمرکز بر ورزش تی آر ایکس، یک فعالیت بدنی هوازی را نیز شروع کنید. لوازم مورد نیاز برای این ورزش را می‌توانید از فروشگاه لوازم ورزشی آنلاین کالاورزش خریداری کیند.


چربی سوزی و لاغری با زومبا

در حال حاضر زومبا از محبوب ترین برنامه های فیتنسی و تناسب اندام در دنیا محسوب می شود که توسط یک طراح حرکات موزون کلمبیایی در طول سال های 1990 ابداع شده است. در زومبا علاوه بر یکسری حرکات موزون، حرکاتی نظیر اسکات، لانژ و... را نیز گنجانده اند. هم اکنون بیش از 15 میلیون نفر در بیش از 180 کشور دنیا به طور هفتگی در کلاس های آموزشی زومبا شرکت می کنند.
بهره گیری از حرکات موزون و پرانرژی بودن این ورزش یکی از دلایل اصلی محبوبیت روزافزون این نوع فعالیت بدنی بین مردم به شمار می آید. چون بیشتر از اینکه شبیه ورزش باشد، یک نوع سرگرمی مفرح و شادی بخش است.
 زومبا جزو ورزش های هوازی یا ایروبیک تقسیم بندی می شود. با این حال اگر می خواهید در این ورزش به موفقیت برسید باید عضلات قوی و انعطاف پذیری بالایی داشته باشید.
 زومبا می تواند انتخابی خوب برای افرادی باشد که قصد چربی سوزی و لاغری دارند چون کالری سوزی به دنبال انجام حرکات زومبا نسبتا بالاست به عنوان مثال شما با انجام 15 دقیقه حرکات زومبا می توانید چیزی حدود 150 کالری بسوزانید. با این حال پیش از شروع این ورزش برای رسیدن به وزن ایده آل باید یک سری نکات را به دقت رعایت کنید.
 به خصوص اگر دچار بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و دردهای مفصلی هستید. اگر فرد به دیابت مبتلا باشد، یا از سایر بیماری متابولیک رنج ببرد و یا آسیبی در زانو، مچ پا و... داشته باشد می تواند انواع دیگر ورزش زومبا مثل زومبای طلایی یا زومبای آبی را امتحان کند.
 همچنین داشتن کفش مناسب برای انجام حرکات زومبا از اهمیت بالایی برخوردار است چون این ورزش هم شدت بالایی دارد و هم ترکیبی از حرکات جانبی مکرر است. بنابراین موقع ورود به کلاس زومبا باید کفش مخصوص پیاده روی تان را کنار بگذارید و از یک کفش نرم استفاده کنید تا به خودتان آسیب نزنید.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران