تعداد بازدید : 334
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۰۰:۴۰:۰۳
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

جرم‌گیری دندان خانگی با راه هایی آسان

(ویرایش)

جرم‌گیری دندان خانگی
روش‌هایی سنتی برای جرم‌گیری دندان در خانه وجود دارند که جرم و پلاک دندان‌ها را به‌طور کامل از بین نمی‌برند اما در کوتاه‌ مدت می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.
با توجه‌به اینکه استفاده مداوم از این شیوه‌های سنتی ممکن است باعث آسیب‌رسیدن به دندان‌ها شود؛ توصیه می‌شود که برای جرم‌گیری صحیح و اصولی دندان حتماً به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید. در ادامه به روش‌های جرم‌گیری دندان در خانه اشاره می‌شود.
استفاده از روغن زیتون
مسواک زدن با روغن زیتون یا ماساژ دندان‌ها و لثه‌ها با روغن زیتون، به کاهش پوسیدگی دندان‌ها و بهبود استحکام لثه‌ها کمک می‌کند. برای جرم‌گیری دندان با روغن زیتون، همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری از آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در در دهان قرقره کنید.
استفاده از جوش‌شیرین
جوش‌شیرین به‌عنوان یک لایه‌بردار طبیعی و سفیدکننده دندان شهرت دارد. برای جرم‌گیری خانگی دندان خود می‌توانید از جوش‌شیرین به‌جای خمیردندان استفاده کنید و دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید.
مسواک زدن دندان‌ها با سرکه سیب
یکی دیگر از روش‌های خانگی جرم‌گیری دندان که به جلوگیری از بروز عفونت دندان نیز کمک می‌کند؛ استفاده از سرکه سیب است. می‌توانید سرکه سیب را با کمی آب ولرم و مقداری نمک مخلوط کنید و دندان‌های خود را با استفاده از آن مسواک بزنید.
استفاده از پرتقال
ماساژدادن دندان‌ها با لایه ‌داخلی پوست پرتقال، می‌تواند به کاهش جرم و پلاک‌های دندانی کمک کند. همچنین می‌توانید با له کردن لایه داخلی پوست پرتقال و مخلوط کردن آن با آب، خمیردندان جرم‌گیر بسازید و دندان‌های خود را با استفاده از آن مسواک بزنید.

جرم‌گیری دندان خانگی 

بهترین روش از بین بردن جرم دندان
در این مقاله قصد داریم از بین بردن جرم دندان را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از بهترین و جدیدترین روش‌های جرم‌گیری دندان استفاده از دستگاه‌های نوین و به‌روز دنیا است که بسیار ایمن و مقرون به‌صرفه است و برای آماده‌سازی دندان‌ها جهت درمان‌هایی نظیر ارتودنسی و پروتز نیز کاربرد دارد. این روش دارای ۳ مرحله است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کورتاژ لثه
در این مرحله از جرم‌گیری دندان‌ها با انجام کورتاژ لثه، عفونت باقی‌مانده در بافت لثه حذف می‌شود. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند؛ به طوری که برخی از دندان‌پزشکان از دستگاه اولتراسونیک یا ابزارهای دستی برای کورتاژ لثه استفاده می‌کنند.

همچنین می‌توان از لیزر برای خارج کردن بافت عفونی لثه بهره گرفت. خوب است بدانید که استفاده از دستگاه اولتراسونیک برای از بین بردن جرم‌دندان‌های کامپوزیت، جرم‌گیری لمینت دندان یا ایمپلنت دندان نسبت به روش دستی بسیار مؤثرتر و ایمن‌تر است.

بروساژ دندان
در این مرحله، سطح دندان‌ها با خمیر مخصوصی پوشانده می‌شوند و با یک برس ماساژ داده می‌شوند. بروساژ دندان موجب می‌شود که لکه‌ها و رنگ‌ها از روی دندان حذف شوند و دندان‌ها سفید و صیقلی شوند.

کاربرد Airflow
در مرحله آخر از جرم‌گیری دندان‌ها، از دستگاه Airflow برای صیقلی‌دادن سطح دندان‌ها و حذف تغییر رنگ دندان ناشی از مصرف قهوه و چای و اثرات دود سیگار و قلیان استفاده می‌شود. این دستگاه با اسپری‌کردن هوا، آب و بی‌کربنات سدیم روی دندان‌ها، لکه‌ها و پلاک‌ها را از بین می‌برد؛ در عین‌حال، بیمار نیز هیچ‌گونه دردی را احساس نخواهد کرد.

https://dr-nassiriclinic.com/

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران