تعداد بازدید : 319
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۱۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۱۶
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۱/۱۱ ۱۰:۵۶:۱۷
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

روش درمان دندان هاي پوسيده در دوران بارداری🔶🔸

(ویرایش)

 

 

معمولا، همه دندانپزشکان مراقبت های ویژه اي را در هنگام درمان و یا کشیدن دندان پوسیده زنان در طی دوران بارداری انجام داده و داروهایی را برای بیمار خود تجویز می کنند که برای مادر و جنین داخل رحم او بی خطر باشد. در ادامه، داروهایی که برای مادران باردار و جنین داخل رحم آن ها امن هستند،معرفي شده اند. اين داروها عبارتند از:

 

🔸پاراستامول مسکن دندان درد در دوران بارداری:

 

داروی پاراستامول به عنوان یک مسکن عمل کرده و باعث تسکین یافتن درد ناشی از کشیدن دندان در زنان باردار خواهد شد. مصرف این دارو در طي كل دوران بارداری برای مادر باردار و جنین داخل رحم او بی خطر است.

 

🔸آرام کردن دندان درد در دوران بارداری با ایبوپروفن:

 

از آن جايي كه مصرف داروی ایبوپروفن تا پایان هفته 32 از دوران بارداری برای سلامتي مادران و جنين داخل رحم او امن می باشد، بنابراین اگر شما هم به عنوان زن باردار درد شدید ناشی از کشیدن دندان را تجربه کنید، دندانپزشک ممکن است داروهای آرام بخشي مانند کدئین را برای شما تجویز کند.

 

🔸آنتی بیوتیکی ها برای جلوگیری از عفونت دندان در دوران بارداری:

 

در برخی موارد دندانپزشک ممکن است داروهای آنتی بیوتیکی امن را برای جلوگیری از گسترش عفونت به سایر قسمت های بدن مادر باردار تجویز کند. داروهای امن برای از بین بردن عفونت در دوران بارداری عبارتند از: سفالوسپورین و پنی سیلین.

 

🔸داروهای بی حسی:

 

در زمان کشیدن دندان زنان حامله، همه دندانپزشکان ترجیح می دهند كه از داروی لیدوکائین به عنوان یک داروی بی حسی، در مقدار بسيار کمی استفاده کنند، چون از ایمنی مصرف این دارو در مورد سلامت جنين داخل رحم مادر اطمینان کامل دارند.

 

متخصص لمینت دندان در تهران

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران