تعداد بازدید : 450
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۲۴
کاربران آنلاین : 0
nikabanoo
۱۴۰۱/۱/۲۴ ۱۴:۰۷:۵۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۲۸ ۱۷:۱۵:۲۸

ابتلا به زگیل تناسلی چه خطراتی برای زنان به همراه دارد؟

(ویرایش)

ویروس زگیل تناسلی چیست؟
زگیل تناسلی نوعی بیماری پوستی است که بر اثر وجود نوعی ویروس به نام اچ پی وی در افراد پدید آمده و سبب بروز علائم دردناکی می شود. زگیل تناسلی در مردان و زنان شایع بوده و نوع انتقال آن توسط تماس پوست با پوست آلوده صورت می گیرد. همچنین ویروس زگیل تناسلی دارای دو تیپ کم خطر و پر خطر است که باید درمان شود.

عوارض
می توان از خطرناک ترین عوارض زگیل تناسلی مردان به بروز سرطان های مقعد یا آلت تناسلی اشاره نمود. البته این نوع از سرطانها بسیار شایع نبوده و تنها در موارد نادر به چشم می خورد اما بهتر است بدانید که سرطان مقعد یا آلت تناسلی از عوارض بیماری زگیل تناسلی و عامل پدید آورنده آن یعنی ویروس اچ پی وی به وجود می آیند.
بنابراین درمان این بیماری یک مسئله بسیار مهم بوده و نمی توان از آن چشم پوشی نمود. لیزر یکی از بهترین و امن ترین راه های درمان قطعی زگیل تناسلی مردان به شمار می رود که امروزه مورد تایید پزشکان واقع شده است.

زگیل تناسلی زنانه
به طور کلی زگیل تناسلی زنانه نیز مانند زگیل تناسلی مردانه بوده و از برخورد پوست آلوده با بدنم فرد سالم انتقال می یابد. البته این بیماری تنها در ناحیه تناسلی از جمله دهان، مقعد و واژن پدید می آید. زگیل تناسلی زنان نسبتا پرخطر تر از زگیل تناسلی مردان بوده و عوارض آن نیز بیشتر است.

علت
اصلی ترین علت انتقال زگیل تناسلی و مبتلا شدن به ویروس اچ پی وی که عامل پدید آورنده زگیل تناسلی است، رابطه جنسی است. افرادی که دارای رابطه جنسی پر خطر هستند بیشتر از دیگران در معرض این بیماری بوده و باید بیشتر از دیگران نگران آن باشند.
به طور کلی علتهای بروز زگیل تناسلی زنان عبارت اند از:

داشتن رابطه جنسی پر خطر
عدم استفاده از کاندوم
تجاوز جنسی
داشتن چندین شریک جنسی
البته در برخی افراد ممکن است این ویروس بدون برقراری رابطه جنسی و بلکه هنگام تولد از مادر این ویروس را به ارث ببرند . بنابراین نمی توان به طور 100 درصد رابطه جنسی را عامل انتقال بیماری دانست.


عوارض زگیل تناسلی در زنان
عوارض زگیل تناسلی به مراتب بیشتر از زگیل تناسلی مردان می باشد چرا که این بیماری را به فرزند خود نیز منتقل می نمایند. بنابراین به طور کلی زنان باید بیشتر از این بیماری دوری نمایند. برخی از عوارض های زگیل تناسلی در زنان عبارت اند از:

سرطان واژن
سرطان مقعد
سرطان دهانه رحم(از سرطان های شایع در بین زنان)

درمان زگیل تناسلی زنان 
درمان زگیل تناسلی زنان به طور کلی چند روش لیزر زگیل تناسلی، کرایو تراپی، عمل جراحی، سوزاندن زگیل. و … امکان پذیر است. اما لیزر روش مورد تایید پزشکان بوده و به طور کلی از عود و بازگشت بیماری جلوگیری می نماید. برای مثال روشهایی چون کرایو یا عمل جراحی علاوه بر عوارضی که به همراه دارد، سبب عود بیماری نیز می شوند.

عمل لیزر
لیزر زگیل تناسلی روشی عالی برای درمان کامل این بیماری بوده که به طور کامل زگیل تناسلی را از بین می برد. وارد شدن اشعه لیزر سبب از بین رفتن دائم زگیل ها شده و از عود دوباره آنها نیز جلوگیری می نماید. همچنین این روش بسیار کم هزینه بوده و از کمترین عوارض از جمله درد و خونریزی برخوردار است.

ادامه این مطلب در: clinicjarahi.ir

born to die
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران