تعداد بازدید : 288
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۳۰
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۱/۱/۳۰ ۱۴:۴۶:۳۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

جراحی کاشت دندان دیجیتال به درد چه افرادی میخورد؟

(ویرایش)

جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان چگونه است؟
حتما برای شما جای سؤال است که نحوه ساخت ایمپلنت دندان دیجیتال چگونه است؟ ایمپلنت‌های دیجیتال این مزیت را دارند که بر اساس حالت چهره فرد ساخته شوند. این عمل کاملا دیجیتالی صورت می‌گیرد. دندان‌پزشک از تصاویر و اسکن‌های دقیقی استفاده می‌کند تا بتواند اطلاعات بسیار دقیقی در مورد استخوان، عصب‌ها و اجزا داخلی آن به دست آورد. تصاویر سه بعدی این امکان را به دندان‌پزشک می‌دهند تا بتواند در مورد محل قرارگیری ایمپلنت تصمیم‌گیری کند.

برای دیدن نمونه کارهای کاشت دندان دیجیتال دکتر نوشین نصیری به این مقاله بروید.

ایمپلنت بدون جراحی چیست؟
کاشت دندان با حداقل میزان برش، موجی است که به زودی جایگزین روش سنتی در علم ایمپلنتولوژی خواهد شد. بسیاری از بیماران تنها با دو مراجعه به دندانپزشک می توانند به دندان زیبای خود دسترسی مجدد پیدا کنند.
جراحی های کم تهاجمی ایمپلنت دندان با پیشرفت در تصویربرداری سه بعدی و استفاده از روش های جراحی ثابت شده برای ترمیم بافت های استخوان و لثه امکان پذیر است. تجسم سه بعدی فک شما، احتمال گمانه زنی و شک را برطرف می کند و این مسئله باعث افزایش دقت و کاهش زمان جراحی خواهد شد.
استخوان با استفاده از برخی از ابزارهای جراحی از طریق برش های کوچک در لثه قابلیت خم شدن پیدا می کند و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه برای ایجاد پایه مناسب برای کاشت دندان در فک بیمار، گاهی اوقات به پیوند استخوان نیاز است.
در گذشته برای انجام عمل پیوند استخوان به برش های بزرگ در لثه نیاز بود که موجب وارد شدن ضربه به بافت های دندانی می شود. علاوه بر این، بیمار مجبور بود تا چندین ماه را برای پیوند استخوانی انتظار بکشد تا امکان کاشت دندان جدید برای او به وجود آید.

چرا استفاده از ایمپلنت بدون جراحی می تواند مفید باشد؟
زمانی که فردی یکی از دندان های خود را از دست می دهد یا به دلیل بیماری ناچار می شود تا دندان خود را به تشخیص دندانپزشک بکشد، جای خالی دندان می تواند در هنگام صحبت کردن یا لبخند زدن ظاهری نامناسب داشته باشد و از این رو ممکن است اعتماد به نفس فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه برخی از مهم ترین مزیت هایی که ایمپلنت دندان به طور کلی در اختیار فرد قرار می دهد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
چنانچه پیش تر نیز اشاره شد، ایمپلنت دندان عملکردی مانند دندان های طبیعی دارد و به مانند آن است که فرد دندان آسیب دیده خود را ترمیم کرده است. این دندان ها با توجه به ساختار مشابهی که با دندان های حقیقی دارند می توانند نسبت به پروتز های سنتی، تاثیر مثبتی در گفتار بیمار داشته باشد. از دیگر ویژگی های اصلی این روش درمانی آن است که به شدت به تحریک استخوان فک کمک می کند و مانع از بین رفتن استخوان در مرور زمان می شود.

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران