تعداد بازدید : 303
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۳۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱/۳۱
کاربران آنلاین : 0
نیاز غنی
۱۴۰۱/۱/۳۱ ۲۱:۱۰:۴۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۱۹ ۲۱:۰۱:۴۹

ایمپلنت دندان درد دارد؟

(ویرایش)

کسانی که ایمپلنت را انتخاب می‌کنند، معمولاً ترس از درد داشتن فرایند دارند. همان‌طور که می‌دانید، ایمپلنت برای جای‌گذاری نیازمند جراحی است. وقتی قرار است که برای جای‌گذاری ایمپلنت از جراحی استفاده شود، ترس از این روش بسیار بیشتر می‌شود.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

اما باید بدانید که به طور طبیعی، جای‌گذاری ایمپلنت دندان درد ندارد. زیرا از بی‌حسی موضعی برای انجام جراحی ایمپلنت استفاده می‌شود که این مسئله به معنی درد نداشتن روش است.

بعدازاین که ایمپلنت جای‌گذاری می‌شود و بیمار به منزل می‌رود، بی‌حسی از بین می‌رود و معمولاً درد گنگ و کم‌رنگی در لثه‌ها و استخوان فرد آغاز می‌شود. این درد قابل‌تحمل است و می‌توان برای کاهش آن از مسکن‌های بدون نیاز به تجویز نسخه استفاده کرد.

اما اگر درد بعد از، ازبین‌رفتن بی‌حسی زیاد باشد و نتوان آن را تحمل کرد، آن وقت باید به مسائل دیگری فکر کرد. ممکن است که مشکلی در روند جای‌گذاری ایمپلنت ایجاد شده باشد. مثلاً ممکن است که ایمپلنت دچار عفونت شده باشد و یا این که روش در حال شکست خوردن باشد و به‌خوبی استخوان به دور آن محکم نشده باشد و ایمپلنت لق و دردناک باشد.

پیشنهاد می‌کنیم دلایل شل شدن ایمپلنت را در وب‌سایت دکتر محمد نیک‌زاد بخوانید و نشانه‌های خطر را بشناسید و هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام نمائید.

درد ایمپلنت می‌تواند زودهنگام و یا دیرهنگام شروع شود که هر دو مورد غیرطبیعی هستند. درد طبیعی ایمپلنت معمولاً بیشتر از ۱ هفته طول نمی‌کشد که همان را هم می‌توان با روش‌های خانگی و مسکن‌های بدون نیاز به تجویز نسخه کنترل کرد.

اما اگر درد را نتوان کنترل کرد و این درد در ماه اول و یا ۳ ماه تا ۱ سال بعد از جای‌گذاری ایمپلنت دیده شود، غیرطبیعی است و نشان دهنده‌ی ایجاد مشکلاتی در ایمپلنت است. در چنین شرایطی باید بلافاصله به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا بررسی‌های دقیق‌تر انجام شود.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران