تعداد بازدید : 511
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۶
کاربران آنلاین : 0
samaneh_badgirl
۱۴۰۱/۲/۷ ۱۴:۲۸:۴۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۱:۳۱:۰۸

دوچرخه اسپینینگ چیست و چه تفاوتی با دوچرخه ثابت دارد؟

(ویرایش)


دوچرخه اسپینینگ چیست؟

اسپینینگ برای اولین بار در سال 1980 توسط فردی ساخته شد که تلاش می کرد دستگاهی بسازد که توسط آن ورزشکاران حرفه ای ورزش دوچرخه سواری بتوانند در سطوح مختلف به تمرین بپردازند و سطح آمادگی جسمانی خود را افزایش بدهند.با این دستگاه کل بدن با ذهن همراه می شود. دوچرخه سوران حرفه ای مخصوصا آنان که در رشته دوچرخه سواری در کوهستان مشغول هستند از اسپینینگ برای آمادگی بیشتر استفاده می کنند تا بتوانند ساعت ها در کوهستان دوام بیاورند.اسپینینگ در واقع انجام تمرین با دوچرخه ثابت است که کاربر بر روی این دستگاه همراه با موزیک شروع به رکاب زدن می کند و ورزش هوازی انجام می دهد.

با رکاب زدن بر روی اسپینینگ در هر 45 دقیقه می توانید 600 کالری بسوزانید و پس از چند ماه به تناسب اندام دست پیدا کنید. روش اینتروال یا تناوبی در تمرینات هوازی کمک می کند در کمترین زمان بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. در این روش می بایست 2 الی 3 دقیقه با نهایت سرعت و توان خود رکاب بزنیم و بعد 1 دقیقه با آرام رکاب زدن به استراحت فعال بپردازیم و همین چرخه را بیش از 30 دقیقه ادامه بدهیم. با تمرین اینتروال فرد دیرتر خسته شده و می تواند در زمان طولانی تری به ورزش بپردازد و بیشتر نتیجه بگیرد.

اسپینینگ از ریشه اسپین به معنی چرخیدن یا همان دوک نخ ریسی گرفته شده است و بعدها به یک برنامه ورزشی با دوچرخه ثابت گفته شد که یکی از بهترین برنامه ها در سراسر جهان شناخته شده است. امروزه مربیان زیادی گواهی اسپینینگ دریافت می کنند تا به افراد تازه کار تمرین با دوچرخه ثابت را آموزش بدهند تا به اهداف خود برسند.
در حقیقت اسپینینگ چیزی بیشتر از یک دوچرخه ثابت معمولی است، چون این دستگاه مدرن با قد و اندام کاربر تنظیم می شود و با کمک موسیقی شرایطی را ایجاد می کند که انگار ورزشکار در یک مسیر هیجان انگیز و جذاب در حال دوچرخه سواری است.

تفاوت اسپینینگ با دوچرخه ثابت

شکل ظاهری

شکل ظاهری اسپینینگ ها تا حدودی مشابه دوچرخه های معمولی است. فرمان و زین دوچرخه های اسپینینگ به صورت افقی و عمودی قابل تنظیم می‌باشد. اکثر دوچرخه های ثابت اسپینینگ با مقاومت الکترومغناطیسی و یک موتور کار می‌کند که این نوع از مقاومت به راحتی و به صورت دستی قابل تنظیم است که در نتیجه آن می‌تواند دوچرخه سواری در شرایط مختلف برای مثال بر روی شیب های تند را شبیه سازی کند.

دوچرخه های اسپینینگ صندلی، دستگیره و پدال های استاندارد و راحت تری دارند و به این خاطر که نسبت به دوچرخه های ایستاده دارای انعطاف پذیری بالاتری هستند هم برای افراد حرفه ای و هم تازه کار مناسب می‌باشد.

کالری سوزی بالا

دوچرخه های اسپینینگ نسبت به دوچرخه های ثابت کالری سوزی بالاتری دارند. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که 45 دقیقه رکاب زدن با دوچرخه اسپینینگ حدود 400 تا 600 کالری می‌سوزاند.

آسیب دیدگی کمتر

دوچرخه های اسپینینگ به دلیل استفاده راحت و انعطاف پذیری بالا نسبت به نوع ایستاده صدمات و آسیب دیدگی کمتری دارد. البته هنگام استفاده از اسپینینگ با شدت تمرینی بالا نیاز است که کمی به سمت جلو خم شوید که این مورد ممکن است باعث ایجاد فشار بر مفاصل پشت و گردن شود. به همین خاطر به افرادی که با این مشکل مواجه اند معمولا توصیه می‌شود که از دوچرخه های ثابت نشسته استفاده کنند.

چند منظوره بودن

از آنجایی که دوچرخه های اسپینینگ مشابه دوچرخه های معمولی هستند، موقعیت های مختلفی را فراهم می‌کنند برای مثال، کابران می‌توانند هنگام پدال زدن بر روی زین بنشینند یا بلند شوند.

انعطاف پذیری بالا

دوچرخه های ثابت اسپینینگ طیف متفاوتی از تمرینات را پوشش می‌دهند بنابراین برای انجام انواع تمرینات با شدت های مختلف مناسب می‌باشد.

طراحی پدال و چرخ دنده

یکی دیگر از تفاوت‌های دوچرخه ثابت با اسپینینگ به پدال‌ها و چرخ دنده آن مربوط می‌شود. چرخ دنده های اسپینینگ به شکلی طراحی شده اند که حتی هنگامی که پدال زدن را متوقف می‌کنید آزادانه می‌چرخند. این ویژگی باعث می‌شود سرعت و میزان پدال زدن شما افزایش یابد که در نتیجه آن به کاهش وزن و افزایش چربی سوزی کمک به سزایی می‌کند.
 

۱۴۰۱/۴/۶ ۲۱:۴۳:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۶ ۲۱:۴۴:۲۳
(ویرایش)

توصیه میکنم مقاله زیر رو در مورد چربی قهوه ای بدن بخونید واقعا فوق العاده بود من که چیزهای زیادی یاد گرفتم.

https://suplin.ir/blog/what-is-brown-fat/

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران