تعداد بازدید : 394
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۵
کاربران آنلاین : 0
samaneh_badgirl
۱۴۰۱/۲/۷ ۱۵:۲۲:۲۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۱:۳۱:۰۸

تفاوت الپتیکال و تردمیل چیست؟

(ویرایش)

الپتیکال یا تردمیل؟ کدام یک بهترند؟

الپتیکال یا تردمیل دو تا از دستگاه های هوازی هستند که شما همیشه توی باشگاه به آن دسترسی دارید. هر دو دستگاه میتوانند یک تمرین هوازی و پرفشار را برای چربی سوزی و افزایش ظرفیت هوازی شما فراهم کنند. ولی خب هر گدام از این دو دستگاه هم مذایا و معایب خود را دارند.

آیا تردمیل در چربی سوزی تاثیرگذار تر است یا الپتیکال؟ کدام دستگاه را باید برای تمرین هوازی خود انتخاب کنید؟ تمام این سوال ها و حتی بیشتر از ان در این مقاله جامع پاسخ داده خواهد شد. 

مزایای تردمیل
۱- ماشین همه کاره
با تنظیم کردن سرعت، شیب و مقاومت تردمیل، می توان هم به تندی دوید و هم به آهستگی حرکت کرد.
۲- درگیر کردن عضلات شکم
هنگام حرکت روی تردمیل، عضلات شکم و پهلو منقبض می شوند. فشرده شدن شکم باعث فعال شدن و تقویت عضلات شکم می شود. تصور کنید شما به طور میانگین ۱۵ دقیقه روی تردمیل حرکت می کنید. در تمام مدت ۱۵ دقیقه، عضلات شکم شما منقبض و سفت باقی می ماند. این کار نه تنها باعث چربی سوزی شکم می شود بلکه به حفظ تعادل و افزایش استقامت بدن کمک می کند.
۳- کالری سوزی بالا
کالری سوزی در تردمیل به سرعت راه رفتن، میزان شیب تردمیل، سن، وزن، جنسیت و میزان عضلات در بدن هر فرد بستگی دارد. به عنوان مثال یک خانم ۷۰ کیلویی با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت طی یک ساعت، حدود ۳۲۰ کالری می سوزاند. با شیب ۵ درصد این مقدار به ۵۴۰ کالری در ساعت خواهد رسید.

برای سوزاندن کالری بیشتر می توانید به مدت ۳۰ ثانیه روی تردمیل بدوید و سپس ۳۰ ثانیه راه بروید. این کار را چند مرتبه تکرار کنید. برای افزودن شدت تمرینات می توانید از مچ بند پا استفاده کنید. همچنین دو دمبل بردارید، جهت خود را برگردانید و روی تردمیل به عقب حرکت کنید. این کار می تواند بر شدت چربی سوزی در ناحیه شکم و پایین تنه بیفزاید.

آقایان به دلیل داشتن چربی کمتر وعضلات بیشتر، نسبت به بانوان با همان وزن و سن، چربی بیشتری می سوزانند.

۴- محرکی طبیعی برای راه رفتن یا دویدن
راه رفتن و دویدن کاری است که بیشتر افراد در طی روز انجام می دهند. بنابراین هنگامی که روی تردمیل قدم می گذارید تنها پس از چند ثانیه به حرکت کردن عادت می کنید و در حالتی طبیعی و بدون تقلا روی آن راه می روید و یا می دوید.

۵- چربی سوزی موثر برای پایین تنه
حرکت روی تردمیل بیشتر از سایر نواحی بدن، عضلات شکم و پا، پشت ران، باسن و عضلات قلب را هدف قرار می دهد. در صورت داشتن چربی در این قسمت ها، تردمیل می تواند یکی از گزینه های موثر در سوزاندن چربی شکم و پایین تنه باشد.

۶- قوی کردن پاها
دویدن، نیاز به تعادل و پاهایی قوی دارد. بین عضلات بدن، این ماهیچه های پا هستند که بیشترین وزن بدن را تحمل میکنند. دویدن با سرعت بالا و روی سطح شیبدار، حتی این افزایش وزن را دو یا سه برابر می کند. دویدن یا تند راه رفتن روی تردمیل، بدن را برای داشتن پایین تنه ای قوی آماده می کند.

۷- افزایش سلامت قلب
دویدن یا تند راه رفتن روی تردمیل به افزایش ضربان قلب و عملکرد بهتر شش ها کمک می کند. جریان خون بهتر و سریعتر در همه نقاط بدن گردش پیدا می کند. در مدت کوتاهی، می توانید بدون اینکه نفس کم آورید مسافت زیادی را طی کنید.

مزایای الپتیکال
۱- فشار بسیار کم روی مفاصل
تمرینات کاردیو روی دستگاه الپتیکال، راحت و روان بوده فشار اندکی را بر استخوانها بخصوص مفصل زانو ایجاد می کند. این دستگاه، حرکت پله نوردی را شبیه سازی می کند به این صورت که نیازی نیست تا پای خود را بر روی پله یا زمین بگذارید. این عمل باعث می شود تا از آسیب رسیدن به زانوها جلوگیری شود.

۲- یک دستگاه برای تمرین دادن کل بدن
الپتیکال یک دستگاه همه جانبه برای چربی سوزی کل بدن به شمار می رود. الپتیکال ماهیچه های پا، جلو بازو، پشت بازو، ماهیچه های پشت و شکم را هدف قرار می دهد. بنابراین بدن برای حفظ تعادل باید فشار بیشتری به شکم وارد آورد. در نتیجه باعث تقویت عضلات، سفت شدن و چربی سوزی شکم می شود.

۳- می توان به عقب حرکت کرد
می توان پدالهای الپتیکال را به راحتی به عقب راند. در این حالت به دلیل حرکت چرخشی پاها روی پدال، ماهیچه های پا در همه جهات شروع به حرکت می کنند در نتیجه می توان بهترین نتیجه را از تمرینات گرفت.

۴- یک کالری سوز عالی
الپتیکال می تواند ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری را در مدت ۳۰ دقیقه بسوزاند. بدن حدودا همین مقدار کالری را نیز بر روی تردمیل و طی زمان یکسان خواهد سوزاند. اما با الپتیکال چربی سوزی در کل بدن اتفاق می افتد.

برای خرید الپتیکال به صورت اینترنتی می‌توانید به سایت کالاورزش مراجعه کنید.

۱۴۰۱/۴/۵ ۱۹:۵۰:۱۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۶ ۲۱:۴۴:۲۳
(ویرایش)

بنظرم بعد از چربی سوزی خوبه که بتونید حجم سفت بگیرید و بدنتون عضلانی کنید چند روز پیش یه مقاله خوندم درباره یه سری از مکمل های بدنسازی در دوره حجم که خیلی نکات خوبی رو اشاره کرده بود.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران