تعداد بازدید : 292
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۱۰
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۱/۲/۱۰ ۱۲:۴۴:۳۵
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۱:۴۲:۳۱

توصيه هايي براي از شير گرفتن كودك

(ویرایش)

1️ در مورد از شیر گرفتن انعطاف پذیر باشید. اگر کودک اصرار دارد موقع خواب شیر بخورد به او بدهید تا وقتی که آماده از شیر گرفتن شود.

 

2️ قبل از خواب و صبح هنگام بیدار شدن، شیر خودتان را به کودک بدهید.

 

3️به تدریج وعده های شیر قبل و بعدازظهر را کم کنید، یعنی فاصله شیردادن ها را بیشتر کنید تا خود به خود یک وعده شیردهی حذف شود.

 

4️ برنامه همیشگی روزانه را عوض کنید، مثلا اگر او را از مهدکودک برمی دارید به جای اینکه منزل بیایید به فروشگاه یا پارک بروید تا کودک سرگرم شود و هوس شیر خوردن نکند (اگر دچار استرس نمی شود).

 

5️ سرگرمی های جدید برایش پیدا کنید. خواندن کتاب یا قصه گفتن، دادن اسباب بازی جدید و...

 

6️ زمان شیر خوردن او را پیش بینی کنید و برای آن زمان ها چیزی در دسترس داشته باشید، مثلا یک میان وعده یا یک نوشیدنی مورد علاقه او را همراه داشته باشید.

 

7️ طول مدت شیرخوردن در یک وعده را کوتاه کنید. این کار در کودکان بالای ۲ سال موثر است.

 

8️ اگر در صندلی یا محل مخصوصی به کودک شیر می دادید دیگر از این محل استفاده نکنید تا کودک به یاد شیر خوردن نیفتد و تقاضا نکند.

 

9️ اجازه ندهید کودک شما را بدون لباس ببیند تا هوس شیر خوردن نکند.

 

🔟 در صورت امکان از سایر افراد خانواده کمک بگیرید. وقتی می خواهید وعده صبح شیر دادن را قطع کنید، سعی کنید زودتر از او از خواب بیدار شوید. اگر کودک موقع بیدار شدن شیر می خواهد باید پدرش او را برای صبحانه ببرد و غذای مورد علاقه اش را بدهد.

 

1️1️⃣ وعده های شیر خوردن در ساعتهای شب را به ترتیب یک شب در میان و دو شب در میان و... کنید تا خود کودک دیگر تقاضای شیر نکند.

دکتر روانشناس کودک

۱۴۰۱/۲/۱۰ ۱۶:۴۷:۴۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱
(ویرایش)

برآمدگی دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس، ظاهری مشابهِ نسل گذشته دارد؛ اما ارتقای دوربین‌های پشتی و استفاده از حسگرهای بزرگ‌تر، باعث شده است تا این برآمدگی بسیار بزرگ‌تر و قطورتر از قبل باشد و باعث خرید گوشی آیفون 13 پرومکس میشود؛ بدین‌ترتیب کار با هر دو گوشی روی میز دشوارتر از گذشته بوده و استفاده از قاب‌های محافظ آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرومکس با آن‌ها نیز ممکن نخواهد بود. به همین علت ممکن است بضی از افراد علاقه چندانی به خرید گوشی آیفون 13 پرومکس نداشته باشند.

افزایش وزن و قطر بدنه در کنار فریم گونیایی و مسطح آیفون‌های جدید باعث می‌شود تا به‌ویژه آیفون ۱۳ پرومکس به‌خوبی روی دست ننشیند و در طولانی‌مدت، کاربرانی با دستان کوچک‌تر را آزار دهد. کلیدهای سخت‌افزاری آیفون‌های جدید نیز مانند همیشه بازخورد خوشایندی دارند و دستزسی به آن‌ها با چالش خاصی همراه نیست.

دورتادور فریم، نوارهای پلاستیکی برای تقویت آنتن‌دهی به‌چشم می‌خورد، از سوی دیگر روی لبه‌ی سمت راست، نواری پلاستیکی و عمودی قرار گرفته است که آنتن اتصال میلی‌متری 5G را در پس‌ِ خود دارد. متأسفانه کوپرتینونشین‌ها آیفون ۲۰۲۰ را نیز با پورت اختصاصی لایتنینگ مبتنی‌بر USB 2.0 تولید می‌کنند؛ بنابراین خبری از پورت جدید USB-C نیست.

نرم‌افزار و رابط کاربری گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

هنگام خرید گوشی آیفون 13 پرومکس باید توجه داشته باشید که به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل iOS 15 به‌فروش می‌رسد. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب اپل تغییرات ظاهری خاصی را درمقایسه‌با iOS 14 تجربه نمی‌کند؛ اما چند ویژگی جذاب به آن اضافه شده است. قابلیت Live Text برای استخراج متن از تصاویر، پشتیبانی از افزونه در سافاری و بازطراحی این مرورگر، استفاده‌ی آفلاین از سیری و نمایش سه‌بعدی نقشه، از جمله‌ی ویژگی‌های جذاب iOS 15 به‌حساب می‌آیند.

Play Video

پیش‌تر در قالب بررسی iOS 15 و iPadOS 15 تمام ویژگی‌ها و تغییرات سیستم‌عامل موبایل اپل را زیر ذره‌بین قرار دادیم، شما می‌توانید با تماشای ویدیوی بالا نیز در زمانی کوتاه با iOS 15 آشنا شوید.

سخت افزار، تجربه بازی و باتری گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

اپل حکم‌ران مطلق تراشه‌‌های موبایل به‌حساب می‌آید و به‌نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ نیز تغییری در وضعیت ایجاد نخواهد شد. اپل می‌گوید A15 Bionic، همان تراشه‌ای که به آیفون ۱۳ پرو قدرت می‌بخشد، در پردازش‌های CPU و GPU-محور به‌ترتیب ۵۰ و ۳۰ درصد سریع‌تر از رقبا عمل می‌کند؛ البته اپل امسال دو مدل از تراشه‌ی A15 را با گرافیک ۴ و ۵ هسته‌ای برای آیفون‌های عادی و پرو در نظر گرفته است.

کوپرتینونشین‌ها در تراشه‌ی A15 Bionic از مجموعه‌ی دستورالعمل‌های ARMv8 شرکت آرم استفاده می‌کنند و تولید آن را به شرکت TSMC با فناوری ساخت ۵ نانومتری این شرکت واگذار کرده‌اند. اپل می‌گوید تراشه‌ی A15 در دل خود از ۱۵ میلیارد ترانزیستور میزبانی می‌کند که ۲۷ درصد بیشتر از تعداد ترانزیستورهای به‌کاررفته در A14 Bionic است.

بازی گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

A15 Bionicدر آیفون ۱۳ پرو از ترکیب ۲ هسته‌ی پرقدرت Avalanche با فرکانس ۳٫۲۳ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف Blizzard با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و از ماژول ۵ هسته‌ای اختصاصی اپل به‌عنوان GPU استفاده می‌کند. موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای به‌کاررفته در تراشه‌ی A15 Bionic می‌تواند در هر ثانیه ۱۵٫۸ تریلیون عملیات محاسباتی انجام دهد.

به‌لطف بررسی‌های انجام‌شده از سوی وب‌سایت AnandTech می‌دانیم که فرکانس بیشینه‌ی هسته‌های پرقدرت Avalanche درحالی‌که تنها یک هسته درگیر باشد، به ۳۲۴۰ مگاهرتز می‌رسد که ۸ درصد بهبود را درمقایسه‌با نسل گذشته نشان می‌دهد؛ نکته‌ی جالب‌توجه دیگر، افزایش ۱۰ درصدی فرکانس هسته‌های کم‌مصرف Blizzard و رسیدن آن به ۲۰۱۶ مگاهرتز است.

مهندسان اپل می‌گویند کش سیستمی A15 را دو برابر کرده و به ۳۲ مگابایت ارتقا داده‌اند؛ از سوی دیگر بررسی AnandTech نشان می‌دهد که حافظه‌ی L2 اشتراکی دردسترس برای هسته‌های پرقدرت Avalanche از ۸ به ۱۲ مگابایت افزایش داده؛ اما مقدار آن برای هسته‌های کم‌مصرف بدون تغییر، روی عدد ۴ مگابایت باقی مانده است. افزایش ظرفیت حافظه‌های پرسرعت کش، به‌خودی خود انتقال داده بین CPU و حافظه را بهبود می‌دهد و بر عملکرد کلی دستگاه اثر مثبت می‌گذارد. پردازش عالی و با کیفیت بازی ها در این تلفن همراه یکی از دلایل خرید گوشی آیفون 13 پرومکس میباشد.

طراحی پنل پشت آیفون ۱۳ پرومکس

مهندسان اپل امسال نیز رم‌های سریع‌تر و بهینه‌ترِ LPDDR5 را نادیده گرفته و برای پنجمین سال متوالی، از رم LPDDR4X-4266 در آیفون‌ها استفاده کرده‌‌اند، آیفون ۱۳ پرو از رم ۶ گیگابایتی بهره می‌برد. آیفون‌های جدید به‌مدد مودم Snapdragon X60 کوالکام مانند نسل قبلی از اتصال 5G نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi 6 به‌همراه Bluetooth 5.0 را دراختیار کاربر می‌گذارند.

اپل امسال آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس را علاوه‌بر مدل‌های ۱‍۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، در مدل جدیدی با حافظه‌ی یک ترابایتی نیز به‌فروش می‌رساند. ما نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۳ پرومکس را برای بررسی دراختیار داشتیم که به‌گواه نرم‌افزار JazzDiskBench‌ به سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی بسیار عالی ۱۶۰۰ و ۱۲۴۸ مگابایت‌برثانیه دست می‌یابد.

آیفون ۱۳ پرو بار دیگر بر تسلط مطلق اپل بر دنیای تراشه‌های موبایل صحه می‌گذارد؛ تراشه‌ی A15 Bionic در پردازش‌های CPU-محور با اختلافی ۳۹ درصدی و در پردازش‌های GPU-محور با اختلاف نجومی ۲۱۰ درصدی، حریف قدرتمند اندرویدی‌اش را از پیش‌رو برمی‌دارد؛ درحالی‌که در بنچمارک بازی‌محور GFXBench، برتری تراشه‌ی اپل به ۴۰ تا ۷۲ درصد می‌رسد. A15 Bionic در تجربه‌ی وب‌گردی مبتنی‌بر جاوا اسکریپت نیز اسنپدراگون ۸۸۸ را با برتری ۱۳۱ درصدی از میدان به‌در می‌کند.

A15 Bionic درمقایسه‌با نسل پیشین خود نیز ۱۵ درصد در پردازش‌های CPU-محور و ۵۵ درصد در پردازش‌های GPU-محور، بهتر عمل می‌کند؛ درحالی‌که در تجربه‌ی وب‌گردی نیز با اختلاف ۲۱٫۴ درصدی بهتر از A14 Bionic ظاهر می‌شود.

صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرومکس

برای ارزیابی پایداری عملکرد آیفون ۱۳ پرومکس در استفاده‌های سنگین و مداوم، بنچمارک 3DMark Wild Life را ۲۰ دقیقه به‌صورت پیوسته روی این گوشی، آیفون ۱۲ پرومکس و گلکسی S21 اولترا اجرا کردیم. آیفون ۱۳ پرومکس در آزمون پایداری عملکرد حدود ۲۸ درصد افت عملکرد داشت و نواحی مجاور دوربین پشتی‌اش نیز اندکی داغ شد؛ اما باید توجه داشته باشید که با وجود چنین افتی، بدترین امتیاز آیفون ۱۳ پرومکس در آزمون پایداری عملکرد از بهترین امتیاز آیفون ۱۲ پرو و گلکسی S21 اولترا به‌ترتیب ۴ و ۲۷ درصد بهتر بود!

پایداری عملکرد آیفون ۱۳ پرومکس

برای ارزیابی تجربه‌ی بازی آیفون ۱۳ پرو، سراغ بازی‌های نام‌آشنای Call of Duty Mobile و PUBG به‌همراه بازی سنگین Genshin Impact رفتیم. متأسفانه در حال حاضر هیچ‌کدام از بازی‌های یادشده از فناوری ProMotion آیفون ۱۳ پرومکس پشتیبانی نمی‌کنند و نرخ نوسازی صفحه‌نمایش حین اجرای آن‌ها به‌صورت ثابت روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد. عملکرد آیفون ۱۳ پرومکس در اجرای بازی موبایلگوشیز برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، با وجود پیشرفت فاحش قدرت پردازش گرافیکی A15 Bionic، آیفون ۱۳ پرومکس، هنگام اجرای بازی PUBG با تنظیمات گرافیکی Ultra HD، به‌صورت میانگین به نرخ ۳۹ فریم‌برثانیه دست می‌یابد؛ درحالی‌که بازی سنگین Genshin Impact را با نوسان‌های بسیار و نرخ میانگین ۵۱٫۳ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند. بازی بهینه‌ی Call of Duty نیز مطابق‌انتظار در بهترین تنظیمات گرافیکی با نرخ فریم پایدار ۵۹ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس با ارتقای ۹٫۹ و ۱۸٫۶ درصدی درمقایسه‌با نسل گذشته، اکنون از باتری‌های لیتیوم-یونی به حجم ۳۰۹۵ و ۴۳۷۳ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند و براساس ادعای اپل به‌ترتیب ۱٫۵ و ۲٫۵ ساعت بیشتر از گذشته شارژدهی دارند.

samsung-repair.takblog.net

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران