تعداد بازدید : 323
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۱۵
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۲/۱۵ ۱۳:۰۷:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

علت فضای خالی بین دندان ها(دياستم)

(ویرایش)

 

 

 

💢در برخی از افراد، بین دندان ها فاصله ی زیادی وجود دارد، به خصوص بین دو دندان جلویی فک بالا. عدم هماهنگی بین اندازه استخوان های فک و اندازه دندان ها باعث می شود بین دندان ها فاصله  وجود داشته باشد.

💢 بعضی اوقات برخی از دندان ها از دست رفته يا مادرزادى وجود ندارند و یا اندازه کوچکتری از حالت عادی دارند، که اين موضوع باعث فاصله بین دندان ها مى شود.

💢برخی از عادت ها از جمله مکیدن انگشت در كودكى نیز می توانند در ایجاد فاصله بین دندانی موثر باشند.

💢 زبان بیشتر مردم هنگام بلعیدن غذا، به سقف دهان می چسبد، در حالی که زبان برخى افراد هنگام بلعیدن با دندان های جلو برخورد می کند که با گذشت زمان، فشار وارده باعث می شود دندان ها به سمت جلو حرکت کنند که همین موضوع کم کم موجب ایجاد فاصله بین آنها می شود.

💢بیماری های لثه موجب تحلیل و یا از بین رفتن استخوانی می شود که دندان ها را نگه می دارد. در افرادی که استخوان از دست داده اند، دندان هایشان لق می شود و همین عامل نیز در ایجاد فاصله بین دندانی تاثیر گذار است.

💢فاصله بين  دندان هاى شیری کودکان طبيعى است . بیشتر این فضاها با رشد دندان های دائمی از بین می روند.

 

💢درمان فاصله بين دندانى(دياستم):

 

🌼فاصله ای که به خاطر ناهماهنگی بین دندان ها و فک به وجود می آید، هیچگونه علامتى ندارد و اكثر بيماران فقط از ظاهر نامناسب آن ناراضى هستند كه با درمانهاى زيبايى از جمله ونير ( كامپوزيتى يا لمينيت) قابل برطرف شدن است.

 

🌼فاصله ای که به خاطر بیماری های لثه  ایجاد می شود، روز به روز بیشتر می شود، دندان ها لق شده و هنگام غذا خوردن نیز درد و ناراحتی وجود دارد. در اين موارد ابتدا بايد بيمارى لثه درمان شود و سپس درمانهاى زيبايى انجام شود.

 

 

 

 

 

 

۱۴۰۱/۲/۱۵ ۱۸:۲۳:۰۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۷/۲۷ ۰۹:۱۶:۵۸
(ویرایش)

خیلی عالی و جامع توضیح دادید. ممنونم

همیشه رو به جلو
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران