تعداد بازدید : 301
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۱۷
کاربران آنلاین : 0
zibaaajan
۱۴۰۱/۲/۱۷ ۱۶:۰۳:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۱۴:۵۷:۰۲

کددهی ریموت کرکره برقی چگونه انجام می شود؟

(ویرایش)

آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی بعد از نصب قطعات مکانیکی در جای مناسب و انجام اقدامات مربوط به تراز دقیق ریل ها و موتور کرکره صورت می گیرد. در قدیم آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی مرسوم نبود زیرا نصب کرکره های آهنی بسیار رایج بود. اما مشکل این کرکره ها این بود که در باران زنگ می زدند و به تدریج زیبایی و دوام خود را از دست می دادند. بعد از کرکره های آهنی، درهای آکاردئونی مرسوم شد که قیمت آنها بسیار بالا بود. همچنین فرآیند رنگ زدن آنها هم خیلی سخت بود. با ورود کرکره های برقی این مشکل برطرف شد.

در این مقاله قصد داریم ست کردن ریموت کرکره برقی را آموزش دهیم. همچنین یک ویدئو از کلاس عملی آموزش ریست کردن ریموت کرکره برقی در این مقاله آمده که دیدن این ویدئو آموزشی را به شما توصیه می کنیم.

آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی و تنظیم برد کرکره برقی

در انجام مراحل نصب کرکره برقی ابتدا نصب قطعات مکانیکی و ریل ها و موتور انجام می شود. سپس برد و سیستم برق به سیستم اضافه می شود. بعد از اضافه شدن برد به سیستم کرکره برقی می توان آن را به صورت اتوماتیک باز و بسته کرد. بعد از اضافه کردن حد بالا و پایین حرکت کرکره به وسیله آچار آلن، می توان این تنظیمات را با ریموت انجام داد. بردهای موجود در بازار تعداد حافظه‌های محدودی دارند که البته برای یک مغازه فروشگاهی کافی است. البته برای استفاده در پارکینگ مجتمع که تعداد واحدها زیاد است نیاز است از بردهای با حافظه بالاتر استفاده کرد.

طریقه پاک کردن حافظه LERNING یا ریموت های تعریف شده

در ادامه موارد تدریس شده در ویدئو آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی در بالا را با جزئیات شرح می دهیم. اگر دکمه LERN روی برد را برای ۱۰ ثانیه نگه دارید چراغ LED که روی برد به حالت چشمک زن وجود دارد به صورت ثابت روشن تغییر می کند. این یعنی حافظه پاک شده است و دیگر هیچ ریموتی روی آن کار نمی کند. برای تعریف مجدد ریموت ها به ازای هر ریموت یک بار دکمه LERN را فشار می دهیم و رها می کنیم و سپس یکی از دکمه های یکی از ریموت های را فشار می دهیم که در این صورت ریموت روی برد تعریف می شود. به تعداد ریموت ها باید همین کار را ادامه دهیم.

طبق کاتالوگ و نقشه ای که روی درپوش زده شده محل اتصالات تعریف شده است. اگر بخواهیم از درب اتوماتیک به عنوان پارکینگ استفاده کنیم، چشمی RX و TX را فعال می کنیم تا هنگام بالا و پایین رفتن در چشمی ها عمل کرده و مانع از ادامه حرکت در و آسیب به سیستم شود. اگر مایل به نصب چشمی نباشیم قسمت COME و Normal Close چشمی را باید با تکه ای سیم jump کنیم تا موتور کار کند.

کاربردهای دکمه TIME

دکمه تایم روی برد کرکره برقی دو کاربرد متفاوت دارد که البته شبیه انواع درب های دیگر از جمله درب شیشه این اتوماتیک می باشد.  برای شرکت در دوره  نصب درب شیشه ای می توانید به لینک آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه ای مراجعه کنید.

کاربرد اول این است که زمان عملکرد موتور تعیین بشه که اگر حتی میکروسوئیچ های موتور هم خراب شد بتواند برق را قطع کند و اضافه تر از حد حرکت نکند. کاربرد بعدی برای پارکینگ ها می باشد. معمولا افراد وقتی از درب پارکینگ خارج می شوند فراموش می کنند درب را ببندند. تنظیم دکمه TIME کمک می کند که درب به صورت اتوماتیک خودش بسته شود.

طریقه تعریف کردن دکمه TIME روی ریموت کرکره برقی

هنگامی که با یک دکمه روی ریموت کرکره را به حرکت در می آوریم درب بسته می شود و تا پایین می آید. در ادامه وقتی به منتها علیه پایین می رسد عملکرد موتور قطع نمیشود و همچنان برق رسانی می کند. اما کرکره به واسطه میکروسوئیچ ها ایستاده است. در این هنگام روی برد یک صدای تق تق به گوش می رسد. مطلوب این است که همراه ایستادن کرکره برق هم قطع شود. دکمه تایم روی برد را فشار می دهیم و سپس دکمه A روی ریموت رو می زنیم. هر جا که کرکره ایستاد ما مجددا دکمه A روی ریموت را فشار می دهیم. با این کار میکروسوئیچ و برد همزمان باهم قطع می شوند و چنانچه میکروسوئیچ هم عمل نکند برق برد قطع می شود و حرکت در متوقف می شود.

طریقه تنظیم دکمه TIME به عنوان درب پارکینگ

در ادامه آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی به تنظیمات مربوط به آموزش نصب جک برقی پارکینگی می پردازیم. برای تنظیم دکمه TIME به عنوان درب پارکینگ باید همانند حالت قبلی دکمه TIME را روی برد فشار دهیم و این بار همزمان دکمه D را از روی ریموت بزنیم. متناسب با اینکه مایلیم چند ثانیه در پارکینگ باز بماند ثانیه شمار ساعت را دنبال می کنیم که این بستگی به نوع پارکینگ و مسیر خروج دارد. برای پارکینگ های بد مسیر زمان بیشتری را باید صرف کنیم. با یکبار دیگر فشار دادن دکمه D برنامه در حافظه برد دستگاه می نشیند. البته باید بررسی کنیم برای اینکه در به صورت اتوماتیک بسته شود باید حالت Auto Close روی برد روشن باشد.

کددهی ریموت کرکره برقی چگونه انجام می شود؟

کددهی ریموت کرکره برقی  بعد از نصب کرکره برقی انجام می شود و بسیار آسان است. برای انجام آن با فشردن دکمه لرن و کلید روی ریموت، آن را به درب مرتبط می‌کنیم. برای شروع این کار، در برد مدار کرکره برقی را باز کرده که دکمه لرن یک دکمه سیاه رنگ است.

کلید لرن را فشار داده و بعد از این کار چراغ روی برد روشن می گردد. بعد از آن، کلید ریموت را فشار می‌دهیم تا چراغ برد نیز روشن گردد. روشن شدن چراغ برد نشان دهنده ی ست شدن ریموت با در است.

در صورتی که یکی از ریموت ها گم شود و قصد داشتید که ریموت ها را حذف کنید، به روش زیر اقدام کنید. در ابتدا باید کلید لرن را به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید. با این کار تمام ریموت ها حذف می شود.

کددهی کرکره برقی به روش کلیدهای دیپ سوئیچ

کلیدهای دیپ سوئیچ معمولا در موتورهای ساید استفاده می گردد. برای تنظیم کردن این نوع ریموت باید در ریموت را با کنید. سپس در پشت ریموت ها که پیچ های ریز وجود دارند را با پیچ گوشتی باز کنید. حالا ۸ کلید ریز روی برد ریموت مشاهده می کنید. به این هشت کلید ریز، دیپ سوئیچ می گویند. این دیپ سوئیچ ها در سه حالت بالا، پایین و وسط قرار دارند.البته به جز کرکره برقی برای امنیت اماکن مختلف میتوان از درب پارکینگ در انواع مختلف آن استفاده کرد و علاوه بر زیبایی، تنوع زیادی هم دارد که باتوجه به نیازهای مختلف طراحی شده اند.

آموزش تنظیم تایم کرکره برقی ۱۰۰% تخصصی

قبل از هرچیزی  لازم است این نکته ذکر شود که تنظیم تایمر کرکره برقی بیشتر برای پارکنیگ های فعال استفاده می گردد و استفاده از آن برای مغازه و یا فروشگاه به شما توصیه نمیشود. اگر می خواهید برای فروشگاه و یا مغازه خود این کار رو انجام دهید؛ بهتر است با توجهات لازم صورت بگیرد.

تنظیم تایمر کرکره برقی معمولا به دو صورت انجام می گردد. در روش اول ابتدا شما باید با توجه به مدار فرمان کرکره برقی خود، دکمه تایم (TIME) آن را به مدت چند ثانیه نگه داشته تا چراغ آن چشمک بزند.

پس از آن دکمه (D) کرکره برقی می زنیم. بعد از زدن دکمه D تایمر بسته شدن کرکره برقی، شروع به ثبت شدن کرده و شما باید پس از سپری شدن زمان دلخواه برای بسته شدن کرکره برقی ، دوباره کلید D ریموت کرکره برقی را فشار دهید. توجه داشته باشید که زمان بین اولین فشار دادن کلید D و دومین بار فشار دادن آن به عنوان تایمر بسته شدن کرکره برقی حساب می گردد.

جمع بندی آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی

برای اینکه بتوانید به صورت اصولی و از پایه تمام مراحل نصب و راه اندازی انواع درب های اتوماتیک را آموزش ببینیدلازم است که در یک آموزشگاه معتبر ثبت نام کنید. آموزشگاه های معتبر آن دسته از آموزشگاه های فنی و حرفه این هستند که دارای کارگاه های مجهز و اساتید مشغول به کار در بازار کار مربوطه باشند. مدارکی که این آموزشگاه ها ارائه می دهند کاملا معتبر است و زیر نظر سازمان فنی و حرفه این اعطا میشود. همچنین با مدرک این آموزشگاه ها می توان جواز کسب گرفت و به طور مستقل مشغول به کار شد.

پیشنهاد ما به شما دوره آموزش نصب کرکره برقی در مجتمع آموزشی فنی پویان است که با سال ها تجربه و آموزش عملی کارآموزان زیادی را هرساله روانه بازار کار می کند. مجتمع آموزشی فنی پویان دارای پشتیبانی نامحدود پس از دوره می باشد به این معنی که اگر کار آموزان در حین کار دچار هر چالشی از لحاظ فنی شوند، می توانند در لحظه از اساتید مجتمع مشاوره و راهنمایی بگیرند. آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی که در این مقاله با آن آشنا شدید فقط یکی از سرفصل های دوره آموزش نصب کرکره برقی می باشد.

همچنین روز و ساعت کلاس های مجتمع آموزشی فنی پویان کاملا منعطف بوده و مطابق با زمان آزاد کارآموزان تنظیم می شود. برای آن دسته از هنرجویانی که از شهرهای اطراف تهران در دوره های فنی آموزشگاه ثبت نام می کنند نیز هماهنگی ها جهت اسکان در خوابگاه انجام خواهد شد.

همچنین کارآموزانی که از شهرستان در دوره ها شرکت می کنند می توانند در روزهای پنجشنبه و جمعه کلاس داشته باشند که با این حساب فقط با یک شب اقامت در خوابگاه قادر خواهند بود دوره خود را به اتمام برسانند و مدرک دوره را اخذ کنند.

همچنین بخوانید:

معرفی انواع مختلف کرکره برقی از نظر جنس – انواع درب کرکره ای

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران