تعداد بازدید : 374
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۸
کاربران آنلاین : 0
آتوسا اشرفی
۱۴۰۱/۲/۱۷ ۱۷:۱۹:۲۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱

آشنایی با انواع پیچ فولادی

(ویرایش)

پیچ فولادی

این نوع از پیچ ها , پیچ فولادی یا خشکه که با پیچ ام دی اف متفاوت است خطاب می شوند. فولاد های کربن بالا (زنگ نزن): پیچ های تولید شده از این فولاد به علت مقاومت بسیار بالا در زمینه های مختلف در صنایع دریایی , صنایع غذایی ومکانهای بسیار مرطوب استفاده می شوند. نکته: به علت هزینه بسیار بالای این محصولات از مشابه فولادی با پوشش های مختلف در صورت امکان استفاده می شود. استفاده از فلز های آلمینیوم , مس و برنج نیز معمول می باشد. فورج: فورج پیچ و مهره به دو روش سرد و گرم انجام می گیرد. در روش فورج گــرم بعــد از حــرارت دهــی سـر قطـعه در دمـای بــالا (۸۵۰-۱۲۰۰) توسط دستگاه پرس شکل سر پیچ ایجاد می شود.

پیچ فولادی

 در روش فورج سرد یا اکستروژن بدون استفاده از حرارت و توسط دستگاه قالب زنی ، پیچ در طی چند مرحله ولی بسیار سریع تغییر مقطع داده و بصورت آماده استفاده (رزوه شده) از دستگاه خارج می گردد. پیچ ها از لحاض ظاهری به دو دسته تقسیم می شوند. ۱-پیچ های خودکار: پیچ های خودکار نوعی از پیچ هستند که برای ثایت شدن در قطعه مورد اتصال نیازی به مهره ندارد و درون کار فرو می رود و نوک آن معمولا مانند میخ تیز می باشد , در مواردی می تواند قطعه را سوراخ کند. مانند پیچ سر مته ای و پیچ چوب.

 

آشنایی با پیچ فولادی خودکار

 ۲-پیچ های غیر خودکار: این نوع پیچ ها برای ثابت شدن نیاز به مهره دارند یا قطعه ای که مانند مهره باشد و بتواند کار مهره را انجام دهد , معروفترین آن را می توان پیچ شش گوش را ذکر کرد همچنین پیچ اتاقی , پیچ جوشی , پیچ استوانه , پیچ آلن واستاد بولت و … پوشش: همانگونه که در گذشته توضیح دادیم برای استفاده از پیچ و مهره های آهنی و فولادی در محیط های مرطوب و صنایع دریایی از پوشش های مختلف استفاده می شود که به اختصار هر کدام را توضیح می دهیم. فسفات و کرومات: این پوششها که پوششهای تبدیلی نامیده می‌‌شوند، پوششهایی هستند که ‌از خود فلز ایجاد می‌‌شوند.

 

فسفاتها و کروماتها نامحلول‌اند. با استفاده ‌از محلولهای معینی مثل اسید سولفوریک با مقدار معینی از نمکهای فسفات ، قسمت سطحی قطعات فلزی را تبدیل به فسفات یا کرومات آن فلز می‌‌کنند و در نتیجه ، به سطح قطعه فلز چسبیده و بعنوان پوششهای محافظ در محیط‌های خنثی می‌‌توانند کارایی داشته باشند. این پوششها بیشتر به ‌این دلیل فراهم می‌‌شوند که ‌از روی آنها بتوان پوششهای رنگ را بر روی قطعات فلزی بکار برد. پس پوششهای فسفاتی ، کروماتی ، بعنوان آستر نیز در قطعات صنعتی می‌‌توانند عمل کنند؛ چرا که وجود این پوشش ، ارتباط رنگ با قطعه را محکم‌تر می‌‌سازد.

 

رنگ پیچ فولادی

رنگ کم و بیش دارای تخلخل است و اگر خوب فراهم نشود، نمی‌‌تواند از خوردگی جلوگیری کند. اکسید فلزات: اکسید برخی فلزات بر روی خود فلزات ، از خوردگی جلوگیری می‌‌کند. بعنوان مثال ، می‌‌توان تحت عوامل کنترل شده ، لایه‌ای از اکسید آلومینیوم بر روی آلومینیوم نشاند. اکسید آلومینیوم رنگ خوبی دارد و اکسید آن به سطح فلز می‌‌چسبد و باعث می‌‌شود که ‌اتمسفر به‌ آن اثر نکرده و مقاومت خوبی در مقابل خوردگی داشته باشد. همچنین اکسید آلومینیوم رنگ‌پذیر است و می‌‌توان با الکترولیز و غوطه‌وری ، آن را رنگ کرد. اکسید آلومینیوم دارای تخلخل و حفره‌های شش وجهی است که با الکترولیز ، رنگ در این حفره‌ها قرار می‌‌گیرد.

 

 گالوانیزه گرم مذابی (HotDipGalvanaized)

 روی فلزی است به رنگ سفید متمایل به آبی٬ بالاتراز ۱۰۰ درجه سانتیگراد شکننده٬ مابین۱۰۰ الی ۲۰۰ درجه سانتیگراد نرم٬ قابل انحنا و انبساط است و می‌توان به صورت ورقه‌های نازک درآورد٬ بالای ۲۰۰ درجه سانتیگراد دوباره شکننده می‌شود. خاصیت تکنیکی خیلی مهم روی حفاظت خیلی خوب پوشش‌های آن در مقابل خوردگی است. این خاصیت ترجیحا بواسطه تشکیل لایه یکنواخت و چسبنده اتمسفر ایجاد می‌شود و عموما شامل اکسید و هیدروکسید کربنات روی و گاهی نیز سولفات و کلرید روی می‌باشد. این روش گالوانیزه کردن بوسیله غوطه ور نمودن فلز در حمام روی مذاب در دمای ۴۲۰-۴۵۰ C انجام می شودو پس از خارج نمودن نمونه از حمام , روی نخست با اکسیژن و سپس با کربن واکنش داده و لایه مقاوم به خوردگی (ZnCo3) را ایجاد می کند.

samsung-repair.takblog.net

۱۴۰۱/۲/۲۱ ۱۳:۳۳:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۳/۲۴ ۱۱:۲۷:۴۰
(ویرایش)

آموزش هوشمندسازی ساختمان 
بعد از انتخاب پروتکل هوشمند و نوع برند، نوبت به آماده‌سازی نقشه، می‌رسد. در ادامه به صورت جزئی مراحل هوشمندسازی ساختمان از طریق کابل‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

مرحله اول) آماده‌سازی نقشه 

در این مرحله باید کلیه تجهیزات و نقشه مورد نظر برای ساختمان را با تأیید کارفرما آماده کنید. منظور از تجهیزات، کابل مصرفی، قوطی‌ها و ... است. 

مرحله دوم) اجرای تجهیزات

در این مرحله، نوبت به اجرای لوله گذاری، قوطی گذاری و تابلوی مرکزی و جانمایی تجهیزات است.

مرحله سوم) سفیدکاری و سیم کشی 

در این مرحله پس از سفیدکاری، باید طبق نقشه، تمامی سیم‌های فرمان قدرت و کنترلی کشیده شود. 

مرحله چهارم) پایان کار و تحویل به کارفرما

در این بخش، کار را تحویل کارفرما داده و تا مدتی پس از تحویل و پایان پروژه، بررسی نقص یا خرابی در تجهیزات انجام می‌شود. 

بازار کار هوشمندسازی ساختمان 
پس از اینکه  نحوه هوشمندسازی ساختمان را به طور کامل در دوره‌های آموزش هوشمندسازی ساختمان سفیر قرن فرا گرفتید و دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان knx را گذراندید، آماده ورود به بازار کار این رشته خواهید شد. در نظر داشته باشید از آنجایی که تعداد افراد متخصص در این رشته کم است، بنابراین برای داشتن یک بازار کار پرقدرت، نیاز است مهارت‌های لازم و تخصص را به طور کامل به دست آورید. هوشمندسازی ساختمان یکی از مشاغل فنی است که بیشترین ارتباط را با برقکار ساختمان دارد. در واقع برای طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های هوشمندسازی، نیاز است که با برق ساختمان آشنایی کامل داشته باشید. که می توان با حضور در آموزشگاه برق صنعتی سفیر قرن این مهارت را فرا گرفت.

برای ورود به بازار کار، سرمایه شما بستگی به هدف فعالیت شما در این رشته دارد. البته در ابتدا نیاز به یک سرمایه حداقل 2 میلیونی برای یادگیری مهارت‌های این رشته هستید. در صورتی که قصد دارید علاوه بر اجرا و پیاده‌سازی، خودتان نیز به عنوان نماینده فروش تجهیزات هوشمندسازی آن فعالیت کنید، سرمایه بالایی برای خرید تجهیزات و اجاره مغازه نیاز دارید.  از آن جایی که این شغل، جز یکی از شغل‌های تخصصی و فنی است، درآمد شما بستگی به مهارت و تخصص شما دارد. اما به طور میانگین به عنوان یک متخصص هوشمندسازی ساختمان می‌توانید درآمدی بین 10 الی 20 میلیون تومان در ماه داشته باشید. 

منبع: دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان سفیر قرن

۱۴۰۱/۳/۸ ۲۰:۴۱:۵۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۵/۲۷ ۲۱:۲۸:۵۶
(ویرایش)

مطالب عالی بود. واقعا استفاده کردم

البته اگر هم نیاز به یک مجتمع فولاد عالی داشته باشید من شرکت فولاد نفیس رو به شما پیشنهاد می کنم.

در این شرکت تولید محصولات شمش فولادی باکیفیت با بکارگیری کارکنان متخصص، خط تولید پیشرفته، مواد اولیه با کیفیت و کنترل کیفی دقیق صورت می گیرد.

اگر بخواهید قیمت شمش فولاد رو در این سایت می تونید پیدا کنید.

دنیا جای خوبی نیست ولی ارزش جنگیدن داره
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران