تعداد بازدید : 340
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۱۹
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۲/۱۹ ۰۹:۰۹:۲۷
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

چه خمیر دندانی واسه چه دندانی؟

(ویرایش)

 

 

 

خمیردندان ضدحساسیت

این خمیردندان‌ها حاوی موادی نظیر نیترات پتاسیم، استرانتیم استات، کلسیم سدیم فسفوسیلیکات،کربنات کلسیم یا حتی ترکیبات فلوراید هستند که یا به‌طور مستقیم باعث کاهش حساسیت اعصاب حسی دندان می‌شوند یا با تسریع بازسازی ساختار معدنی دندان، شدت تحریکات وارد بر اعصاب دندان را کاهش می‌دهند.

 

فلوراید چه کار می‌کند؟

 فلوراید ساختار مینای دندان را  در برابر مواد اسیدی که توسط باکتری‌ها تولید می‌شوند تقویت کرده و کمک می‌کند تا سطوحی از دندان که مواد معدنی خود را از دست داده‌اند، بتوانند مجددا خود را بازسازی کنند.

 

اطفال بدون فلوراید

برخلاف خمیردندان‌های بزرگسالان، خمیردندان‌های مخصوص کودکان زیر ۳ سال باید فاقد فلوراید باشد چون کودکانی در آن سنین ممکن است مقدار زیادی خمیر دندان را ببلعند و وجود فلوراید می‌تواند برای بدن آنها مضر باشد.

 

محدودیت‌های سفید‌کننده‌ها

در این خمیردندان‌ها مواد سفیدکننده روی سطح دندان‌ها رسوب کرده و باعث سفیدشدن موقتی دندان می‌شوند. باید توجه داشت  این خمیردندان‌ها نمی‌توانند بد رنگی‌های شدید یا بد رنگی ناشی از پوسیدگی یا جرم را از بین ببرند.

 

خمیردندان‌های ضد‌جرم

شرکت‌های سازنده خمیردندان‌های ضدجرم مدعی تاثیرگذاری بیشتر و بهتر محصول خود هستند و برای هرچه سفیدتر شدن دندان‌ها به‌طور مداوم بر مقدار و ابعاد ذرات ساینده موجود در خمیردندان می‌افزایند؛ مسئله‌ای که مورد تایید بسیاری از کارشناسان علوم دندانپزشکی نیست.

 

دندان‌های‌تان را سمباده نزنید

متاسفانه به‌دلیل اطلاع‌رسانی ناکافی و نادرست از یک سو و حجم باورنکردنی تبلیغات در مورد این قبیل خمیردندان‌ها، عوارض استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده و ضدجرم روز‌به‌روز در حال افزایش است. و به دلیل استفاده از مواد ساینده در آنها باعث از بین رفتن تدریجی مینای دندان می شود.

 

 

 متخصص جراح زیبایی لثه

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران