تعداد بازدید : 296
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۲۵
کاربران آنلاین : 0
barish
۱۴۰۱/۲/۲۵ ۱۵:۵۹:۲۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۲۶ ۱۷:۲۳:۴۶

چیلر تراکمی

(ویرایش)

همانطور که گفته شد، چیلرهای تراکمی با افزایش تنش و فشرده سازی مبرد و کاهش دما کار می کنند. در چیلرهای تراکمی، در مرحله اول، تنش سوخت درون سیکل توسط کمپرسور افزایش یافته و به کندانسور ارسال می شود. در کندانسور، با استفاده از محیط خنک کننده قابل دسترس، سوخت گرمای خود را از دست داده و به مایع تبدیل می شود.

این مایع با این وجود باید دما و استرس خود را از دست بدهد. دو روش برای انجام آن وجود دارد. از دریچه رشد یا لوله مویرگی استفاده کنید. با این دو دستگاه دما و تنش سوخت تغییر می کند و به درجه مشخص شده می رسد. هدف از این تخفیف استرس تبدیل کامل مایع به سوخت است. سیال پس از عبور از دریچه رشد یا لوله مویرگی، دچار تنش لحظه ای می شود. این مایع کم فشار در اواپراتور توزیع می شود، جایی که در یک محیط سرد قرار دارد.

در این مرحله به دلیل کاهش تنش و دمای محیط، مایع به بخار تبدیل می شود. در این مرحله، ناشی از این حقیقت است که گرمای لازم برای تبخیر، یعنی همان گرمای نهان تبخیر از تنظیم، باعث کاهش دمای محیط می شود. در این سطح و دوم، یک چرخش کامل صورت گرفته است.

پس از این مرحله، سوختی که گرمای مرحله قبل را گرفته است به سمت کمپرسور هدایت می شود و بارها از این چرخه عبور می کند تا درجه حرارت به درجه مطلوب خریدار برسد. باید در اینجا معروف باشد که وقتی سوخت در این چرخه حرکت می کند، باعث مکش هوای کندانسور می شود. این خلاء ایجاد شده در کندانسور به دلیل تغییر قسمت بخار به آب و کاهش مقدار بخار نسبت به آب است.

قطعات چیلر تراکمی
در بخش های قبلی، به طور خلاصه به قطعات چیلر تراکمی اشاره شد. اکنون در این فصل تقریباً این بخش ها را بیشتر بیاموزید. این قطعات ضروری عبارتند از:

کمپرسور
این یک دستگاه بدن است که مقدار گازها را کاهش می دهد و استرس آنها را افزایش می دهد. آنها همچنین به عنوان کندانسور نیز شناخته می شوند و دارای انواع مختلفی مانند کمپرسور گریز از مرکز، کمپرسور محوری، کمپرسور چرخشی و ... هستند.

کندانسور
این ماشینی است که کارش خنک کردن است. کندانسور برابر با کندانسور است و در درجه اول وظیفه تبدیل بخار به مایع را انجام می دهد. استفاده رایج از کندانسورها در دوره فناوری انرژی و پالایشگاه ها. این دستگاه دقیقا جایگزین اواپراتور است.

اپراتور
در تجارت از این دستگاه برای تبدیل قسمت مایع به قسمت سوخت استفاده می شود. یکی دیگر از شناسه های این دستگاه اواپراتور است. اواپراتورها، در صنایع مختلف معادل نوشیدنی، تجارت وعده های غذایی، تهویه مطبوع و …. آنها توابع دارند. این دستگاه دقیقا جایگزین کندانسور است.

دریچه بزرگ شدن
این گجت ها بخشی از روش های تهویه مطبوع هستند که وظیفه آنها تنظیم میزان ورود به اواپراتورها است. در این مرحله، دریچه های رشد تصمیم می گیرند که چگونه مقدار زیادی سیال فوق گرم به اواپراتور برسد.

واقعاً به گونه‌ای عمل می‌کند که وقتی دمای اواپراتور افزایش می‌یابد، تنش سیال کار افزایش می‌یابد، بنابراین تا سرسوزن سوپاپ تحت فشار پایین می‌رود و در نتیجه سیال اضافی وارد اواپراتور شده و اضافی را جذب می‌کند. گرما باعث خنک شدن سیال و سوزن می شود. یک بار دیگر بالا می رود باید معروف باشد که شیر رشد در کلاس کنترل کننده های مکانیکی قرار دارد.

منبع: چیلر تراکمی

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران