تعداد بازدید : 404
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۲۷
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۱/۲/۲۷ ۱۷:۱۳:۲۸
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

دندانپزشکی دیجیتال چه برتری هایی به دندانپزشکی سنتی دارد؟

(ویرایش)

دندانپزشکی دیجیتال در واقع محدود به حیطه‌ی خاصی نمی‌شود و می‌تواند بخش‌های مختلفِ رشته‌ی دندانپزشکی را در بر بگیرد که این موضوع با میزان نفوذ تکنولوژی و نوع آن همبستگی دارد. از این فناوری‌ها در موارد مختلفی اعم شناسایی پوسیدگی دندان، ایمپلنت، طراحی لبخند و… استفاده می‌شود که هر کدام دارای اصول و شیوه متفاوتی است.

ما در ادامه مطرح‌ترین کاربردهای فناوری دیجیتال در علم دندانپزشکی را برای شما عزیزان ذکر کرده‌ایم که هر کدام به نحوی موجب بهبود فرآیند درمانی شده‌اند.

افزایش دقت و کاهش حساسیت از ویژگی های استفاده از تکنولوژی در دندان پزشکی

یکی از مشکلاتی که گاه در دندان پزشکی سنتی ایجاد می شد، مخصوصا زمانی که استفاده از تاج دندان در دستور کار قرار می گرفت. بروز برخی اشتباهات در زمان استفاده از تاج های موقتی موجب ایجاد حساسیت در لثه فرد می شد و می توانست مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند. با ورود تکنولوژی به علم دندان پزشکی امروزه این مشکل تا حد بسیار زیادی برطرف شده است به طوری که دندان پزشکان با دقت بسیار بیشتر می توانند از مواد مورد نیاز خود استفاده کرده و در تولید دندان های جدید با اندازه دقیق نیز بهره ببرند.

آیا درد کاشت دندان دیجیتال کمتر از روش های سنتی است؟

طبیعی شدن دندان های جدید با استفاده از تکنولوژی دلیل استفاده از دندانپزشکی دیجیتال

یکی دیگر از مزیت های مهم دیگر استفاده از تکنولوژی در دندانپزشکی، طبیعی تر شدن دندان های تازه ساخته شده توسط دندان پزشکان است. بدیهی است تکنولوژی جدید با استفاده از دقت بیشتر می تواند تفاوت های بسیار زیادی را ایجاد کند و با استفاده از برنامه ریزی های کامپیوتری، امکان طبیعی تر شدن و دقیق تر شدن ساخت دندان ها نیز فراهم شود. استفاده از تکنولوژی در ساخت دندان های جدید می تواند به زیباتر شدن لبخند فرد نسبت به ساخت دندان با روش های سنتی کمک کند چرا که امکان استفاده از رنگ مشابه با دندان های فرد نیز فراهم می شود.

دقت بیش تر از مزایای استفاده از دندان پزشکی دیجیتال در مقایسه با روش های قدیمی

یکی از بزرگ ترین مزایای دندان پزشکی دیجیتال، افزایش دقت دندان پزشک است. دندان پزشکان به کمک تکنولوژی این امکان را خواهند داشت که بتوانند تصاویر دقیق تری از شرایط دندان، ریشه یا لثه را داشته باشند و در نتیجه برای درمان، بهترین روش درمانی را مورد استفاده قرار دهند. این عمل سبب خواهد شد تا دقت و سرعت بهبودی نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند.

https://dr-nassiriclinic.com/ 

کوتاه شدن زمان درمان از مزایای استفاده از تکنولوژی در دندان پزشکی

یکی از معایب دندان پزشکی سنتی آن است که در بسیاری از روش های درمانی، بیمار باید چندین بار به دندان پزشک خود مراجعه کند. حضور تکنولوژی در علوم دندان پزشکی سبب شده است تا بسیاری از درمان ها از جمله کاشت ایمپلنت در کوتاه ترین زمان انجام پذیرد. فناوری های جدید همچنین سبب شده است تا ایجاد امکان تاج دندان در یک جلسه انجام شود و بیمار می تواند تنها در یک قرار ملاقات به خواسته خود برسد و دندان ترمیم شده خود را بدست آورد. یکی از مزیت های کم شدن زمان درمان آن است که رویه سریع این درمان سبب کاهش درد می شود. کاهش زمان درمان می تواند به صورت همزمان هم برای بیمار و هم برای پزشک یک مزیت بزرگ به حساب بیاید.

منبع مقاله دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری است

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران