تعداد بازدید : 275
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۳۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۳۱
کاربران آنلاین : 0
zibaaajan
۱۴۰۱/۲/۳۱ ۱۲:۳۲:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۱۴:۵۷:۰۲

به تعمیرات موبایل علاقه مندی؛ اصطلاحاتشو ازینجا یاد بگیر

(ویرایش)

اگر علاقه مند به یادگیری تعمیرات موبایل هستید؛ یکی از ابتدایی ترین چیزهایی که نیاز است یاد بگیرید؛ اصطلاحات تعمیر موبایل است. ما در این مطلب سعی داریم به زبان ساده به شما این اصطلاحات را بیاموزیم و شما را برای یادگیری تعمیرات موبایل همراهی کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی اصطلاحات تعمیر موبایل به حرفه ای ها

۱. اصطلاح Rework در تعمیرات موبایل

اصطلاح Rework یکی از رایج ترین اصطلاحات در تعمیرات سخت افزاری موبایل است که به معنای تعویض کردن قطعات سخت افزاری گوشی می باشد. این قطعات در زمانیکه طول عمر مفید آنها به پایان برسد؛ نیاز به تعویض پیدا می کند. با استفاده از تعویض قطعات کهنه و جایگزین کردن قطعات سالم و نو؛ عمری دوباره به گوشی موبایل خود داده و از بروز هرگونه مشکل در آن جلوگیری می کنیم. اگر تعویض و نصب قطعه جدید به جای قطعه قبلی؛کار سختی باشد، حتما باید توسط افراد ماهر انجام گیرد.

۲.اصطلاح Reball در تعمیرات موبایل

Reball یا شابلون زدن؛ یکی دیگر از اصطلاحات تعمیرات موبایل است که برای تعویض یا تعمیر قطعات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. بعنوان یک نمونه شابلون آی سی را در نظر بگیرید. اگر پایه های آی سی از حالت اولیه خود خارج شده باشد؛ نیاز به شابلون پیدا می کند. با استفاده از شابلون زدن می توان به حالت اولیه بازگشت البته توصیه می شود اینکار را به وسیله تعمیرکار موبایل حرفه ای انجام دهید.

۳.معرفی اصطلاح Rehot در تعمیرات موبایل

یکی دیگر از اصطلاحات در تعمیرات موبایل ؛ Rehot یا سردی لحیم گرفتن نام دارد. اگر لحیم کاری به خوبی انجام نشود؛ نیاز به Rehot پیدا می شود. این موضوع زمانی رخ می دهد که در هنگام لحیم کاری حرارت کافی به محل مورد لحیم وارد نشود و  لحیم به خوبی ذوب نشده است. دقت کنید که اگر اتصالات به خوبی حرارت ندیده باشند؛ بعد از مدت زمانی که از لحیم کاری آن میگذرد؛ جدا می شود. پس راه حل مناسب در اینصورت Rehot است.

۴.اصطلاح Resold در تعمیرات موبایل

Resold یا قلع مردگی اصطلاح جالبی است که حتما به آن برخورد داشته اید. تمامی قطعاتی که در گوشی موبایل به یک دیگر متصل می شوند؛ اگر بصورت طولانی مدت کار کنند؛ بعد از مدتی قطع مردگی رخ می دهد. شما می توانید به راحتی قطع مردگی گوشی را رفع کنید؛ فقط کافیست با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید و در اولین فرصت آنرا تعمبر و اطلاعات را بازیابی کنید.

۵.ریکاوری مد از اصطلاحات نرم افزار تعمیرات موبایل

ریکاوری مد یکی از اصطلاحات نرم افزاری تعمیرات موبایل است که در واقع به محیطی گفته می شود که با فشار دادن چند کلید ترکیبی وارد آن شده و برای انجام فرآیندهایی نظیر ریست فکتوری، بکاپ، فلش کردن و غیره می توان از آن استفاده کرد.

۶.وایپ از اصطلاحات تعمیرات نرم افزاری موبایل

زمانی که می خواهید اقدام به ریکاوری مد و پاک کردن اطلاعات کنید؛ از اصطلاح وایپ استفاده می شود. در واقع زمانیکه وایپ اتفاق می افتد، تمامی اطلاعات روی گوشی موبایل پاک می شود.

۷.دامپ

زمانیکه شما از اطلاعات درون هارد فایل بکاپ تهیه می کنید؛ در واقع دارید دامپ را انجام می دهید.

۸.روت

روت یک فرآیند حساس در تعمیرات نرم افزاری گوشی موبایل است که از طریق آن شما می توانید به ریشه دستگاه دسترسی پیدا کرده و هر تغییری دلتان می خواهد ایجاد کنید. با استفاده از روت گوشی شما اطلاعات گارانتی گوشی را نیز از بین میبرید که بسیار حساس است.

۹.بریک از دیگر اصلاحات نرم افزار موبایل

وقتیکه روت به درستی انجام نشود؛ از اصطلاح بریک استفاده می شود.

۱۰.فست بوت

فست فوت در واقع پروتکلی بین سیستم عامل موبایل و دیگر سیستم عامل ها همچون ویندوز است که از طریق آن می توان بوتلودر را انجام داد.

۱۱.فایل FRP

این سیستم امنیتی در گوشی موبایل سامسونگ در نظر گرفته شده است که در هنگام باز کردن قفل گوشی سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۲.فلش کردن گوشی

یکی از اصطلاحات بسیار پرکاربرد تعمیرات نرم افزار موبایل؛ فلش کردن گوشی است که بعد از مدتی نیاز است این اتفاق بیفند. برای انجام اینکار نیاز

فلش کردن نیز یکی از اصطلاحات تعمیرات نرم افزار موبایل می‌باشد. گوشی‌ها نیز همانند ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ طول عمری دارند و باید بعد از مدتی تعمیر گردند. مراحل فلش در برخی از گوشی‌ها به صورت زیر می‌باشد.

  1. گوشی موبایل را خاموش کنید.
  2. سه دکمه پاور، هوم (home) و ولوم آپ (volume up) را با هم نگه داشته و فشار دهید.
  3. بعد از آنکه صفحه نمایش روشن شد و لیستی را به شما نمایش داد، دیگر تاچ موبایل کار نکرده و شما باید برای حرکت بر روی گزینه‌ها از دکمه تنظیم صدا استفاده نمایید و برای انتخاب گزینه شما باید از دکمه هوم (home) استفاده کنید.
  4. گزینه wipe data/factory reset را انتخاب کنید.
  5. سپس در منو نمایش داده شده گزینه Yes – delete all user data را انتخاب کرده و سپس صبر کنید تا گوشی موبایل مورد نظر فلش شود.

شما می توانید نکات مهم قبل از فلش گوشی را اینجا بخوانید و سپس برای فلش کردن گوشی موبایل اقدام نمایید.

۱۳. QVGA

یکی از اصطلاحات موبایل که بکار می رود؛ QVGC می‌باشد. این اصطلاح در حقیقت گرفته شده از نمایشگرهای کامپیوتر با وضوح ۴۸۰ در ۳۲۰ است. اغلب در گوشی‌های موبایل از این نمایشگرها استفاده می شود.

۱۴.EMS

یکی دیگر از اصطلاحات موبایل که می خواهیم به شما معرفی کنیم؛ EMS است.  EMS تکنولوژی پیشرفته تر SMS است که شما می توانید از طریق آن آهنگ، تصاویر، صدا و غیره ارسال کنید.

۱۵.MMS

یکی دیگر از اصطلاحاتی که شاید حتما آنرا شنیده اید؛ MMS است که نسخه پیشرفته تر از SMS و EMS است. این سرویس سرعت بالایی داشته که شما با استفاده از آن می‌توانید پیام‌های ویدئویی خود را ارسال کنید.

اصطلاحات تعمیرات موبایل

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با اصطلاحات تعمیر موبایل آشنا کرده تا بتوانید بهتر از پس این رشته تخصصی و حرفه ای بربیایید و در آن فعالیت کنید. در صورت تمایل می توانید آموزش های تخصصی تعمیرات موبایل توسط بهترین اساتید مجرب کشور به صورت عملی در فنی پویان دریافت کرده و مدرک معتبر فنی حرفه ای دریافت کنید.

دوره تعمیرات تخصصی موبایل

همچنین بخوانید:

۴ راهکار هنگام شکستگی صفحه نمایش گوشی

۵ روش ریست فکتوری گوشی سامسونگ

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران