تعداد بازدید : 284
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۲
کاربران آنلاین : 0
mobin20
۱۴۰۱/۳/۲ ۱۴:۲۸:۲۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۲۵ ۱۱:۵۳:۱۳

آیا لیزر موهای زائد مضر است؟

(ویرایش)

لیزر موهای زائد چگونه به مردان کمک می کند؟
لیزر لزوماً پوست را صاف نمی کند. برخی از مشتریان ما فقط می خواهند تراکم موهای بدن خود را کاهش دهند. به عنوان مثال، آنها سینه های بسیار پر مو دارند اما نمی خواهند کاملاً بدون مو باشند.

برخی از مردان نیز دوست دارند موهای نواحی خاصی از بدن خود را پاک کنند. مثل موهای پشت شانه و شانه. مهم نیست که هدف شما کاهش تراکم یا حذف کامل موهای زائد باشد. هر دو را می توان با لیزر موهای زائد انجام داد.

لیزر موهای زائد برای مردان ورزشکار ایده آل است. لیزر می تواند زندگی را برای بازیکنان فوتبال، دوچرخه سواران، شناگران و سایر ورزشکارانی که دائماً نیاز به کوتاه کردن موهای بدن دارند، آسان تر کند. دیگر خبری از برش تیغ، جوش پس از اصلاح، یا خارش پس از مو نخواهد بود. یکبار برای همیشه از شر موهای مزاحم خلاص خواهید شد.

تنها راه درمان موهای زیر پوستی و فولیکولیت لیزر است. موهای زیر پوستی در بسیاری از مردان پس از اصلاح به خصوص در ناحیه گردن به صورت جوش های ریز دیده می شود. این مشکل رایج که پسودوفولیکولیت باربا نامیده می شود را می توان به طور کامل با لیزر برطرف کرد. تنها یک جلسه لیزر می تواند تمام موهای زیر پوستی را از بین ببرد. البته برای اینکه دوباره دچار این مشکل نشوید باید دوره لیزر درمانی را کامل کنید.

فولیکولیت بثورات ناشی از التهاب فولیکول ها است. با کمک لیزر موهای زائد فولیکول را حذف می کنیم. وقتی فولیکول از بین رفت، دیگر چیزی نیست که ملتهب شود و در نهایت متورم شود.

میزان درد، خطرات و عوارض لیزر مردانه.
میزان درد بستگی به آستانه درد شما و ناحیه تحت درمان دارد. هر چه پوست ناحیه حساس تر باشد، درد آن بیشتر می شود.اکثر مردان می گویند که لیزر درد ندارد و فقط گاهی اوقات کمی درد دارد. درصد کمی می گویند که درد شبیه به برخورد یک نوار لاستیکی به پوست است. حدود 1-2٪ نیز ذکر می کنند که درد زیادی داشته اند. برای این افراد از بی حس کننده های موضعی استفاده می کنیم که می تواند درد را به نصف کاهش دهد.

خطرات لیزر موهای زائد برای مردان و زنان یکسان است. باز هم خطر سوختگی، زخم، تغییر رنگ پوست و جوش را داریم. اگر یک اپراتور مجرب و حرفه ای یک جلسه درمانی را زیر نظر متخصص انجام دهد، خطر لیزر به صفر می رسد. خطر ابتلا به سرطان، آسیب به سیستم جنسی و مانند آن شایعه است و صحت ندارد.

رعایت توصیه های بعد از لیزر (مانند عدم قرار گرفتن در معرض آفتاب و ورزش نکردن) در کاهش عوارض تاثیر بسزایی دارد. به طور کلی، عوارض جدی و دائمی لیزر بسیار نادر است و معمولاً ناشی از خطای لیزر درمانی است. عوارض جانبی نادری که ممکن است برای شما ایجاد شود شامل تغییر رنگ پوست یا جوش هایی است که موقتی هستند و خیلی سریع از بین می روند.
بهترین دستگاه های لیزر
دستگاه های لیزری که در ایران می بینیم در کشورها و شرکت های مختلف تولید می شوند. از برندهای چینی و کره ای گرفته تا برندهای معروف اروپایی و آمریکایی. بد نیست در اینجا به شباهت ها و تفاوت های دستگاه های لیزری ساخت برندهای کمتر شناخته شده با برندهای معروف دنیا اشاره کنیم.

شباهت ها: فناوری لیزر برای همه این دستگاه ها یکسان است. تمام دستگاه های فعلی از لیزرهای الکساندریت، Nd:YAG یا دیود استفاده می کنند. پرتو لیزر تولید شده توسط دستگاه های چینی یا آمریکایی تفاوت چندانی ندارد.

تفاوت: برندهای معتبرتر دستگاه های بهتری دارند. کارایی دستگاه لیزر علاوه بر اشعه لیزر به عوامل زیادی بستگی دارد.زمان تابش لیزر، قطر تابش، سیستم خنک کننده و بسیاری از عوامل دیگر بر نتیجه لیزر تأثیر می گذارد. هر چه دستگاه های لیزر موهای زائد کارآمدتر باشند، نتایج لیزر بهتر است. دستگاه های آمریکایی و اروپایی بسیار کارآمدتر از دستگاه های چینی و کره ای هستند.

ما در کلینیک کاخ سفید از بهترین دستگاه های لیزر موجود در ایران استفاده می کنیم. تیم کلینیک کاخ سفید به عناصر زیر مجهز است:

Kendall Gentle Pro 2018: یکی از بهترین دستگاه های لیزر الکساندرایت در جهان، ساخت کمپانی معروف آمریکایی کندال.
Deca Laser Device 2019: دستگاهی که از لیزرهای Alexandrite و Nd:YAG به طور همزمان استفاده می کند. دکا یک شرکت ایتالیایی است که از سال 1991 به مدت 30 سال در صنعت دستگاه های لیزر پزشکی فعال است.
دستگاه Vectus Diode: این دستگاه از فناوری دیود استفاده می کند که تقریبا برای تمام رنگ های پوست موثر است. دستگاه وکتوس ساخت کشور آمریکا می باشد.
دستگاه های لیزر خانگی از چه فناوری لیزری استفاده می کنند؟


لیزرهای خانگی اصلاً لیزر نیستند. این دستگاه ها پالس های نور با انرژی بالا تولید می کنند و فناوری به کار رفته در آنها IPL یا Intense Pulse Light نام دارد. تفاوت های علمی بین IPL و لیزر را نادیده بگیرید.

اما از نظر اثربخشی، IPL می تواند حدود 50 درصد موهای زائد را در هر دوره درمان حذف کند. هر چه پوست شما تیره تر و موهای شما روشن تر باشد، میزان IPL کمتر است. از نظر نتایج طولانی مدت، تحقیقات نشان داده است که حدود 20 درصد موهای برداشته شده پس از یک سال دوباره رشد می کنند.


بهترین کلینیک لیزر دارای چندین دستگاه مختلف است. تنوع دستگاه به معنای تنوع فناوری لیزر است و این بسیار مهم است زیرا نمی توانیم همه را با یک نوع لیزر (مثلا لیزر الکساندرایت) درمان کنیم.افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند به لیزر Nd:YAG یا دایود بهتر پاسخ می دهند.

بهترین مرکز لیزر توسط پزشک متخصص هدایت می شود. نظارت پزشکی بر فرآیند لیزر درمانی بسیار مهم است. به همین دلیل است که اکیدا توصیه می کنیم در آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و اسپا از لیزر موهای زائد خودداری کنید. ارزیابی رنگ پوست، انتخاب لیزر متناسب با شرایط شما، ارائه تنظیمات مناسب به اپراتور و اقدامات درمانی در صورت بروز عوارض از جمله کارهای مهمی است که توسط پزشک ناظر انجام می شود.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد دارای بهترین اپراتورها می باشد. در صورت وجود دستگاه خوب و پزشک ناظر، مهمترین عامل موفقیت لیزر موهای زائد، اپراتور مجرب و حرفه ای است. هر چه اپراتور دانش و تجربه بیشتری داشته باشد، لیزر درمانی سریعتر و موثرتر خواهد بود و احتمال بروز عوارض لیزر کمتر می شود.

بهترین مرکز لیزر قیمت مناسبی دارد. نه کم و نه زیاد. مراقب قیمت های بسیار پایین باشید زیرا به دلیل نوسانات ارز و با توجه به اینکه دستگاه های لیزر دارای قطعات مصرفی زیادی هستند نمی توان قیمت را خیلی کاهش داد. مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد.

قیمت های بسیار بالا نیز غیر معمول و غیر اخلاقی است. این لزوما به این معنی نیست که دستگاه بهتری برای شما استفاده می شود یا نتایج بهتری خواهید گرفت.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران