تعداد بازدید : 560
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۴
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۳/۴ ۱۳:۱۰:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

بی حسی دندان پزشکی

(ویرایش)

 

 

بسیاری از ما از دندان‌پزشکی می‌ترسیم و هنگام پا گذاشتن به یک مطب یا کلینیک دندان‌پزشکی قلبمان به تپش می‌افتد. ریشه این ترس معمولا دو چیز است؛ تزریق بی‌حسی با یک سرنگ فلزی بزرگ و مهیب و یا صدای ناهنجار مته دندان‌پزشکی.

 

🔷 در آمپول دندان‌پزشکی به دلیل اینکه ماده بی‌حسی در یک محفظه کپسول مانند قرار دارد برای تزریق آن به ناچار از یک سرنگ فلزی بلند با سرسوزنی که اندازه آن بین دو و نیم تا چهار و نیم سانتی‌متر است، استفاده می‌شود.

 

🔷 ماده بی حسی معمول دندان‌پزشکی هم دارای مقدار اندکی آدرنالین است که به‌دنبال تزریق آن ضربان قلب و در برخی مواقع فشار خون بالا می‌رود. البته این وضعیت معمولا گذرا است و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد برطرف می‌شود.

 

🔷 بی‌حس شدن دندان عمدتا به مهارت دندان‌پزشک و توانایی بیمار در باز نگه داشتن دهان خود بستگی دارد. در برخی موارد چنانچه دندان عفونی باشد، به علت تغییر در Ph ایجاد شده در محیط انتهای ریشه، با اختلال در بدست آوردن بی‌حسی کامل مواجه می‌شویم.

 

🔷 توصیه می‌شود در زنان باردار از لیدوکایین به صورت خالص و بدون ماده رگ فشار استفاده شود. در خصوص افراد سالمند، چنانچه سابقه بیماری خاصی را ذکر نکنند، مشکلی از نظر تزریق بی‌حسی وجود ندارد.

 

🔷 کلیه بیمارانی که دارای مشکل قلبی عروقی یا هرگونه بیماری دیگری که این سیستم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چه تحت کنترل باشند یا نباشند، هستند و نیز زنان باردار لازم است پیش از شروع درمان وضعیتشان را به دندان‌پزشک اطلاع بدهند.

 

 

۱۴۰۱/۳/۴ ۱۴:۴۲:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱
(ویرایش)

کلید اتوماتیک اشنایدر:

 

یکی از ملزومات استفاده از لوازم برقی در خانه، کارخانه، شرکت و ... استفاده از کلید اتوماتیک به خصوص کلید اتوماتیک اشنایدر میباشد. این کلید حفاظتی از امنیت بالایی برخوردار بوده و جان شما از بسیاری خطرات هنگام کار با برق مثل برق گرفتگی و سوختگی و یا حتی مرگ و میر نجات میدهد. برای خرید کلید اتوماتیک اشنایدر میتوانید به سایت لوازم برق که یکی از با تجربه ترین و با کیفیت ترین سایت های اینترنتی در این حوزه میباشد مراجعه نمایید. اصالت کالا و همچنین قیمت مناسب کلید اتوماتیک اشنایدر در سایت لوازم برق زبان زد عام و خاص میباشد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران